Jie lašais krenta ant žemės, jūsų kelnių, pirštų, katino. Kažkiek dažų lieka ir teptuke, ir induose, kuriuos naudojote. Automobiliai dažomi purškiant – kiek išpurkštų dažų iš tikrųjų nugula ant kėbulo detalių?
Kalbant apie dažus, ar žinote, kiek sveria lėktuvus dengiantys dažai? O juk anksčiau nemažai lėktuvų buvo visiškai nedažyti. O kodėl senų limuzinų kėbulai dažniau turi nusitrynusių dažų lopus? Ir ar tiesa, kad visi „Ford Model T“ iš gamyklos išriedėjo juodi?
Pats klausimas „kiek dažų iššvaistoma gamykloje dažant vieną automobilį?“ atrodo keistas, bet gamintojams jis tikrai svarbus. Dažų panaudojimo efektyvumas kažkiek tikrai prisideda prie galutinės automobilio kainos. Be to, tie iššvaistyti dažai niekur nedingsta – jie nugula dažymo sistemų oro filtruose, ant kėbulo detalių laikiklių, ant dažymo įrangos komponentų ir tiesiog grindų. Visas tas dažų atliekas reikia valyti, o tai neišvengiamai reiškia papildomus kaštus ir neigiamą poveikį aplinkai. Anksčiau gamyklose stori iššvaistytų dažų sluoksniai suformuodamo į minkštą uolieną panašų forditą. Dabar tiems iššvaistytiems dažams sluoksniuotis taip ilgai neleidžiama, bet problema niekur nedingo.