Suprasti akimirksniu
- Lietuvoje vis daugėja išskirtinius automobilius norinčių apdrausti savininkų;
- Draudimas išskirtiniam automobiliui gali kainuoti penkiaženklę sumą metams;
- Apdrausti galima net tokias tr. priemones, kurių oficialaus serviso nėra Lietuvoje;
- Dviejų išskirtinių automobilių avarijos atveju, draudimo išmokamos sumos gali viršyti 100 tūkst. eurų.
Tačiau yra dar vienas dalykas, kuris reikalingas visiems automobiliams – privalomasis civilinės atsakomybės draudimas.
Kiek įvairios draudimo formos kainuos ypač brangiems automobiliams?
Po pasibaigusių „ENEOS 1006 km“ lenktynių, kuriose buvo ypatingai akcentuojamas eismo saugumas, redakciją pasiekė verslininko Ugniaus Kiguolio Palangoje sudaužyto „Ferrari“ nuotraukos. Internautai domėjosi ne tik avarijos priežastimi, bet taip pat smalsavo: kiek draudimas atseikės verslininkui, kiek kainuoja apdrausti tokį automobilį, kas įvertins žalą?
Tokio susidomėjimo priežastys paprastos – žmogaus smalsumas ir faktas, kad Lietuvoje važinėja tikrai nedaug išskirtinių automobilių. Tačiau, kad jų yra, o ir bendras skaičius didėja, patvirtina ir draudikai.
Draudimo įmonės „If“ transporto priemonių draudimo produkto vadovas Danas Dilys tvirtina, kad apdraudžia ypač brangius, o kartais net išskirtinius automobilius:
„Tikrai jaučiame klientų susidomėjimą prabangių automobilių draudimu, ypatingai nuo 2015 metų pradžios. Daugiausia užklausų sulaukiame dėl
prabangių „Lexus“, „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Porsche“. Taip pat esame apdraudę ir eksliuzyvinių – „Ferrari“, „Rolls-Royce“, „Bentley“, – teigia „If“ atstovas Danas Dilys.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Bugatti Veyron“ savininkas papasakojo, kiek kainuoja šio automobilio išlaikymas
Penkiaženklė draudimo suma
Visgi po minėtos avarijos, ne vienas komentatorius mąstė: ar galima apdrausti KASKO draudimu automobilį, kurio oficialaus atstovo ar serviso partnerio nėra nei vienoje Baltijos šalyje?
Danas Dilys teigia, kad apdrausti KASKO galima bet kokį automobilį. Tai, kad nėra oficialaus serviso, dar nereiškia, kad, apgadinus „Lamborghini“, jo remontu užsiims serviso meistrai, kurie tokį automobilį matė tik iš nuotraukų:
„Tokiu atveju, jeigu draudžiama transporto priemonė neturi oficialaus serviso Lietuvoje, sutartyje numatomos sąlygos kur (kurioje šalyje) ir kaip, įvykus įvykiui automobilis būtų remontuojamas, kieno sąnaudomis transportuojamas į ir iš remonto vietos“, – teigia Danas Dilys.
Žinoma, prabangaus automobilio draudimas yra ypač brangus malonumas. Ekspertai, siūlydami draudimo kainą išskirtiniam automobiliui, atsižvelgia ne tik į automobilio vidutinę rinkos kainą, jiems taikomas individualus įvertinimas, atsižvelgiama ir į tokio paties automobilio valdytojų ratą, jų patirtį, valstybę, kurioje automobilis eksploatuojamas ir kitus parametrus:
Prabangaus automobilio draudimas vieneriems metams gali kainuoti daugiau nei 10 tūkst. eurų.
„Prabangaus automobilio KASKO draudimo kaina įprastai atitinka prisiimamos rizikos dydį, o vieneriems metams gali kainuoti daugiau nei 10 tūkst. eurų.
Žalos prabangiems automobiliams būna ypatingai didelės. Pavyzdžiui, vien tik priekinio stiklo keitimas gali kainuoti 3 tūkst. eurų“, – įžvalgomis dalinasi draudimo ekspertas.
Avarijos kaina – 100 tūkst. eurų
Kaip teigia Danas Dilys, susidūrus dviems išskirtiniams automobiliams, draudimo išmokama suma savininkams gali būti milžiniška. Minėtos avarijos Palangoje atveju, kai susidūrė itin retas „Ferrari California“ ir sportiškasis bavaras BMW M4, draudimo išmokama suma gali būti arti šešiaženklės:
„Neseniai reguliavome dviejų sudegusių išskirtinių automobilių žalas. Vienas automobilis buvo remontuotinas: klientas pageidavo atlikti remonto darbus gretimoje šalyje esančiose oficialaus atstovo dirbtuvėse. Kito, pilnai sudegusio automobilio žalos dydį nustatė nepriklausomas ekspertas. Abiem automobiliams padarytos žalos dydis viršijo 80 tūkst. eurų“.