Kiek gali nuvažiuoti vien elektra varomi BMW?

Praėjusiais metais BMW Europoje pardavė 75 tūkst. automobilių su elektros pavara – daugiau nei bet kuris kitas automobilių gamintojas. Elektros pavara palaipsniui integruojama į vis daugiau gamintojo kuriamų modelių, o kartu su ja gimstančios inovacijos dar aktyviau skatina vairuotojus rinktis važiavimą neteršiant aplinkos, rašoma pranešime.
Iš tinklo įkraunamas 3 serijos BMW
Iš tinklo įkraunamas 3 serijos BMW / Gamintojo nuotr.

Naujos kartos technologija

Prie BMW sėkmės Europos rinkoje prisidėjo nauja – ketvirtosios kartos – iš tinklo įkraunamos hibridinės pavaros technologija ir talpesnės baterijos naudojimas. Šios inovacijos ženkliai padidino vien elektra nuvažiuojamą BMW 2, 3, 5, 7 serijų, „BMW X5“ bei „Mini Countryman“ modelių atstumą. Ne ką mažiau svarbu, kad tam, jog pasiektų didesnį efektyvumą, BMW neturėjo atsisakyti tradicinių prekės ženklo pranašumų – variklio galios ir komfortabilaus važiavimo. Pavyzdžiui, iš tinklo įkraunamas „BMW X5 xDrive45e“ visureigis išvysto 394 AG galią ir vien elektra gali nuvažiuoti 80 kilometrų – gerokai daugiau nei vairuotojui tenka kasdien įveikti mieste.

Tokie hibridiniai modeliai suteikia galimybę vidaus degimo variklį iš esmės naudoti tik ilgesnėse užmiesčio kelionėse. Tad jie gali sėkmingai prisidėti prie taršos mažinimo miestų gatvėse.

Automobilis skatins rinktis elektros pavarą

Kartu su ketvirtos kartos iš tinklo įkraunamų BMW hibridinių modelių pristatymu, laukiama ir naujų valdymo funkcijų.

Pastaruoju metu vis daugiau miestų svarsto įvesti dalinius apribojimus automobiliams, varomiems vidaus degimo varikliu. Atsižvelgdama į šiuos pokyčius, „BMW Group“ tobulina iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių valdymą. Todėl, jei miestai nuspręstų įkurti aplinkosaugines zonas, kuriose būtų leidžiama važiuoti tik su automobiliais be taršos, šios zonos BMW automobilių būtų nustatomos automatiškai pasitelkus „eDrive Zone“ technologiją. Įvažiuodamas į tokią teritoriją, automobilis pats persijungs į visiškai elektrinį režimą.

Gamintojo nuotr./BMW taškų sistema
Gamintojo nuotr./BMW taškų sistema

Tokios zonos ir toks automatinis valdymas bus naudingas ir aplinkai, nes sumažės aplinkos tarša, ir vairuotojui, kuris patirs mažiau išlaidų degalams. Tokie sprendimai ypač pasiteisins miesto spūstyse, kuriose automobilis, varomas elektra, pasiekia didesnį efektyvumą nei automobilis, varomas benzino ar dyzelino varikliu. BMW planuoja, kad „eDrive Zone“ funkcija gamintojo iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių komplektacijoje taps įprasta nuo 2020 metų.

Už tvaresnį važiavimą – vertingi taškai

Siekdama skatinti hibridinių modelių savininkus važiuoti elektros pavara, „BMW Group“ taip pat pristato naują skaitmeninę paslaugą „BMW Points“. „BMW Points“ aplikacija išmaniajam telefonui siūlo smagų motyvacinį šaltinį vairuotojams. Kilometrai, nuvažiuoti naudojant elektrą, bus apdovanojami taškais, jie taip pat bus skiriami ir už akumuliatoriaus įkrovimą.

Taip vairuotojai bus skatinami rinktis važiavimą elektra kuo dažniau – ne tik dėl aplinkosauginių motyvų, bet ir dėl žaidybinio elemento: surinkę atitinkamą taškų kiekį, dalyviai bus apdovanoti – nemokamais įkrovimais, „Share Now“ (šiuo metu Lietuvoje nėra teikiama) ir „Park Now“ (šiuo metu Lietuvoje nėra teikiama) paslaugomis bei produktais iš „Connected Drive Store“ parduotuvės. „BMW Points“ skaitmeninė paslauga, skirta hibridiniams automobiliams, taip pat bus prieinama nuo 2020 m.

Eksperimentas atskleidė efektyvumą

Pirmasis „eDrive Zone“ funkcijos ir skaitmeninės paslaugos „BMW Points“ bandymas realiomis sąlygomis buvo įgyvendintas 2018 m. bendradarbiaujant su Olandijos Roterdamu miestu ir čia įsikūrusiu Erasmus universitetu.

Tyrimu siekta išsiaiškinti, ar įmanoma paskatinti hibridinių automobilių vairuotojus dažniau įkrauti automobilį ir važiuoti vien elektros pavara, įvedus vidaus degimo variklio ribojimus centrinėje miesto zonoje ir pasiūlant programėlę, turinčią žaidybinių-varžymosi elementų.

Tyrime dalyvavo 50 savanorių, kurie vairuoja iš tinklo įkraunamus BMW hibridinius modelius. Jiems buvo suteikta speciali išmaniojo telefono aplikacija. Susieję išmanųjį telefoną su automobiliu vairuotojai ėmė gauti pranešimus, matomus automobilio ekrane ir informuojančius, kad automobilis įvažiavo į apibrėžtą „eDrive Zone“ teritoriją Roterdamo centre, todėl prašoma perjungti hibridinio automobilio važiavimo sistemą į elektrinį režimą. Trijų mėnesių tyrimo metu stebėta, kaip aktyviai vairuotojai imdavo naudotis tik elektros pavara.

Šiems vairuotojams „BMW Points“ aplikacija leido stebėti savo kilometrų, nuvažiuotų elektra, progresą, palyginti savo rezultatus su kitais tyrimo dalyviais, taip pat kartu dalyvauti varžybose ir rinkti taškus.

Tyrimas atskleidė, kad tuo metu, kai vairuotojų telefonai būdavo susieti su automobiliu, net 90 procentų atstumo, esančioje Roterdamo „eDrive Zone“ teritorijoje, vairuotojai nuvažiuodavo naudodami vien elektros energiją.

Technologija, kurią „BMW Group“ pasitelkė bandomajam tyrimui, įkvėpė tolesnį BMW „eDrive Zone“ ir „BMW Points“ technologijos plėtojimą, leidusį abi inovacijas įdiegti į būsimų serijinių modelių gamybą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų