Vienas „Tesla Model 3“ savininkas nusprendė patikrinti, kaip jo elektromobilis susidoroja su šalčiu. Bandymas buvo vykdomas Vinipege – viename iš šalčiausių Šiaurės Amerikos didmiesčių. Temperatūra ten dažnai krenta žemiau -30°C. Būtent tokia ji ir laikėsi bandymo metu.
Prieš pradedant bandymą „Model 3“ skaičiavo, kad gali įveikti 371 km. Šis rodiklis apskaičiuojamas pagal aplinkos sąlygas ir net vairuotojo įpročius, tačiau negali įtraukti besikeičiančių faktorių. Tai yra, prieš kelionę „Model 3“ nežino, kokiu greičiu važiuos vairuotojas, kokia bus kelio danga, kiek sustojimų teks atlikti.
Tačiau jau kelionės pradžioje tapo aišku, kad 371 km prognozė yra labai optimistinė. Šįkart „Model 3“ keliavo tiesiu keliu, maždaug 90 km/val. vidutiniu greičiu. Temperatūra laikėsi apie -30°C.
Po dviejų valandų „Model 3“ sustojo su 3 proc. baterijos likučiu (ir šiokiu-tokiu rezervu, kurį elektromobilis sukūrė, kad įkraunant bateriją šaltyje būtų išvengta sistemų apgadinimo). Iš viso per dvi valandas automobilis nuvažiavo 175,8 km. Tai yra, pavyko įveikti mažiau nei pusę prieš kelionę prognozuoto atstumo.
Ličio jonų baterijos nemėgsta šalčio. Be to, tvyrant tokiai temperatūrai prasčiau veikia ir padangos. Net oras yra tankesnis, kai spaudžia toks šaltis. Žinoma, daugiau energijos sunaudojama ir komforto sistemoms, kad automobilio vairuotojas jaustųsi patogiai.
Iš tikrųjų, 175,8 km rodiklis yra pakankamai geras, turint omenyje tokią žemą temperatūrą. Daugelis žmonių kasdien taip toli nevažiuoja. Tačiau tai nestebina – juk Norvegija yra viena iš didžiausių „Tesla“ automobilių gerbėjų.