„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kiekvienam savas Adomas – „Opel Adam“

Kai šį rudenį Paryžiaus automobilių parodoje buvo parodytas mažiausias „Opel“ kūrinys „Adam“, vokiečiai žadėjo begalinę versijų įvairovę. Tai kiek gi „Adam“ versijų gali egzistuoti? Tai išsiaiškinti vykome skersai visos Europos, į Portugaliją.
„Opel Adam“
„Opel Adam“ / Gamintojo nuotr.

Mažųjų automobių segmentas Europoje nenumaldomai auga – vien pernai Senojo žemyno gyventojai nusipirko per 4 milijonus mažų miesto automobiliukų. Nuo 2000 metų mažiausių A klasės automobilių populiarumas padidėjo trečdaliu, o kiek didesnių, B klasės – net 110 procentų!

Iki šiol šiame segmente „Opel“ neturėjo tikro savojo modelio, po „Opel Agila“ ženklu buvo pardavinėjamas tik persirengęs „Suzuki“. Pagaliau vokiečiai įtikino GM koncerno vadovybę sukurti kažką savo ir originalaus. Ir kai jau sukūrė, tai su trenksmu.

Gamintojo nuotr./Opel Adam
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“

„No retro!“ tokiu šūkiu vadovaujantis buvo publikai pristatytas naujasis „Adam“, kuris už mažiausią iki šiol „Opel Agila“ modelį yra 4 cm trumpesnis. Kažkur tai jau girdėta, prisiminiau, kad labai panašiai savo automobilį pasaulyje pristatinėjo ir „Citroen DS“ seriją sukūrę prancūzai, ji buvo pristatyta šūkiu „Anti retro“. „Adamas“ nepakeis „Agila“ modelio, nes yra mažesnis, turi mažiau durų ir yra keturvietis, o ne penkiavietis.

Vienodų automobilių nebus?

„Adamo“ skirtingų modifikacijų tiek daug, kad jų tiksliai nesuskaičiuoja net patys kūrėjai. „Milijonai,“ – į mano klausimą koks konkretus jų skaičius atsakė automobilio interjero dizainą kūręs Stephanas Arndtas. „Ir jų tik daugės, nes mes rinkai pristatysime vis naujus aksesuarus ir patobulinimus“ – teigė vokietis.

„Nors žemėje gyvena daugiau kaip 7 milijardai žmonių, visi jie yra unikalūs, todėl mūsų tikslas – pagaminti tokią įvairovę automobilių, kad tokį patį sutikti būtų beveik neįmanoma“ – teigia konstruktoriai. Šis automobilis gali keisti savo išvaizdą priklausomai nuo jo savininko nuotaikos. Kaip sako vokiečiai, gyvenimas buvo daug paprastesnis, kai obuolys buvo tik vaisius – dabar viskas kur kas sudėtingiau ir nori nenori, reikia žengti koja kojon su mada. Arba tu čia, arba po metų tave visi pamirš ir nueis kartu su kitais. Vokiečiai „Adam“ modelį vadina tiesiog gyvenimo būdo automobiliu. Ir ne veltui.

Nors vizualiai „Adam“ atrodo nedidelis, iš tikrųjų jis yra tokio paties ilgio kaip ir „Mini“, bet „Opel“ modelis platesnis, todėl viduje vietos daugiau. Tiesa, jo dizainas toks, kad atrodo lyg tai būtų kur kas mažesnė mašina.“Mini“ bei „Fiat 500“ bus ir pagrindiniai naujo modelio konkurentai. Kainos kol kas nežinomos, nes automobilis į Lietuvą atvažiuos tik pavasarį. Tačiau Vokietijoje jo prekyba prasidės anksčiau – sausį ir ten jis kainuos mažiau nei 40 000 litų. Tuo tarpu pigiausias „Fiat 500“ Lietuvoje kainuoja beveik 35 000, tad tai bus labai artimi konkurentai.

Išorė – atpažįstama

Automobilio dizainas yra atpažįstamas, žvelgiant iš bet kurios pusės aišku, kokio gamintojo tai kūrinys. Priekyje – tipinė visiems šiuolaikiniams „Opel“ modeliams lempų bei dienos šviesos žibintų forma ir radiatoriaus aušinimo grotelės. Žiūrint iš šono apačioje rasite „firminį“ peilio ašmenų formos išgaubimą. Aplink durelių rankenas – tokios pat formos, kaip ir „Astra GTC“ modelyje naudojamas išgaubimas.

Gamintojo nuotr./Opel Adam
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“

Dabar automobilius galima rinktis nudažytus viena iš dvylikos spalvų. Kol „Adam“ debiutuos Lietuvoje, atsiras dar bent trys naujos spalvos. Negana to, galima užsisakyti kitokia spalva nudažytą stogą – siūlomi trys variantai: juodas, baltas ir rudas. Kita spalva dažytas stogas iš tolo atrodo lyg būtų nesujungtas su automobiliu – ant galinio statramsčio panaudotos nikeliuotos dalys padarė automobilį labai elegantišku. Įdomu tai, kad ir užvedimo raktelis yra nudažytas automobilio kėbulo spalva.

Automobiliai gali būti „apauti“ keturių skirtingų dydžių ratais – nuo 15 iki 18 colių. Raštų ir spalvų įvairovė taip pat gausi – net kelios dešimtys. Negana to, galima užsisakyti ant ratų stipinų tvirtinamus skirtingų spalvų antdėklus. Galima nusipirkti tik vienam stipinui, galima visiems. Jie gali būti beveik bet kokios spalvos, nepriklausomai nuo kėbulo. Taigi, šiuos aksesuarus galima kaitalioti priklausomai nuo nuotaikos ar oro – jie palyginus lengvai nusiima ir vėl prisitvirtina.

Automobiliai siūlomi trijų bazinių modifikacijų: „Glam“, „Slam“ arba „Jam“.

„Glam“ – tai subtilus, elegantiškas, „glamūrinis“ stilius rafinuotam jaunimui.

„Slam“ – sportiškas, aštrus, tokiame automobilyje vokiečiai mato vairuojantį vyrą.

„Jam“ – tai ekspresyvus, madingas ir netgi iššaukiantis ryškiaspalvis kontrastingas stilius.

Be to, visos trys modifikacijos siūlomos su dar šešiais papildomais paketais, kurie gali būti komponuojami su bet kuria modifikacija. Po to prasideda begalinė aksesuarų ir papildomų stilistinių elementų įvairovė. Atskirai galima rinktis vairo apdailą, priekinės konsolės apdailą, net mygtukų apdailą ir centrinės konsolės dekoraciją. Beje, kelios centrinės konsolės variacijos turi šviečiančius naktį intarpus – atrodo itin dailiai ir unikaliai.

Interjeras unikalus ir labai įspūdingas

Interjeras gali būti 4 skirtingų bazinių atspalvių, jam siūlomi 19 skirtingų dekoro paketų bei galima rinktis net iš 15 skirtingų stilių sėdynių!

Gamintojo nuotr./Opel Adam
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“

Jau pasimetėt? Tai dar toli gražu ne pabaiga. Galima keisti salono apšvietimo spalvą (8 skirtingi variantai), galima pasirinkti vieną iš trijų skirtingų lubų apmušalų – vienspalvį, vaizduojantį debesuotą dangų arba šachmatinę vėliavą.

Be to, automobilio lubos gali turėti LED apšvietimą, kuris naktį atrodo lyg žvaigždėtas dangus. Įsivaizduojat debesuotą dangų su žvaigždėmis? Tai taip romantiška... Tiesa, jeigu užsisakysite stoglangį, salono lubos apšviestos nebus, teks gėrėtis tikromis žvaigždėmis. Tai pirmas masinės gamybos automobilis, kuriame siūloma „žvaigždėto dangaus“ opcija. Iki šiol vienintelis toks buvo „Rolls-Royce Phantom“. Tačiau jame LED lubų apšvietimas kainuoja kaip visas naujas „Adam“ automobilis, o pastarajame toks apšvietimas turėtų papildomai kainuoti vos apie 300 litų. Beje, 9 iš 10 „Phantom“ pirkėjų renkasi tokias lubas. Vokiečiai mano, kad didžioji dauguma „Adam“ pirkėjų ją taip pat pasirinks.

Norint išsirinkti tokį automobilį į pardavimo saloną reika neštis miegmaišį, nes galite praleisti ten ne vieną parą.

Variklių trūksta, pavarų dėžių taip pat

Į šio automobilio gamybą vokiečiai investavo 190 milijonų eurų ir tai, anot jų, bus vienintelis tokios klasės automobilis, gaminamas Vokietijoje.

Dabar automobiliai siūlomi su vienu iš trijų benzininių variklių: 1,2 l 70 AG, ir dvi 1,4 l versijos – 87 AG ir 100 AG. Kol „Adomas“ pasieks Lietuvą, vokiečiai pristatys dar vieną variklį – tai bus naujos kartos nedidelio litražo benzininis agregatas su turbina. Nors konstruktoriai daugiau detalių atskleisti atsisakė, greičiausiai tai bus vieno litro darbinio tūrio varikliukas, kuris su laiku pakeis dabar siūlomą variklių gamą. Dyzelinio varianto gamintojai bent jau artimiausiu metu nežada – neapsimoka. Vis tiek didžioji dauguma pirkėjų renkasi benzininius tokio tipo automobilius, nes dyzelinė versija smarkiai padidina kainą.

Gamintojo nuotr./Opel Adam
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“

Portugalijoje teko važinėti su viduriniąja pagal galią 87 AG versija. Važiuojant mieste – jokių problemų. Automobiliukas greitai pasiekia norimą greitį ir lengvai juda kartu su miesto srautu. Tačiau išvažiavus į užmiestį ir važiuojant serpantinais variklio galios akivaizdžiai pradėjo trūkti. Tiesa, „Adam“ pakaba veikia puikiai, ji pakankamai sportiška ir jaučiasi, kad šis mažylis gali „suvirškinti“ kur kas daugiau arklio galių. Nors prisiminkite, kad jis tam neskirtas, juk tai mažas miesto automobiliukas.

Bevažinėjant užmiestyje išryškėjo ir dar vienas trūkumas – į „Adomus“ montuojamos tik 5 pavarų mechaninės greičių dėžės ir važiuojant užmiesčio režimu jam baisiai trūksta dar vienos – kurą taupančios – šeštos pavaros.

Važiuojant penktąja bent 100 km/h automobilis nėra nei labai ekonomiškas, nei labai tylus. Vakare apie tai diskutuojant su konstruktoriais, vokiečiai pripažino, kad jau pavasarį tokia atsiras rinkoje. Kol kas didelis klaustukas su automatine pavarų dėže – naują kurti brangoka, o palyginus nedidelė paklausa negarantuoja, kad investicijos atsipirks. Be to, tai smarkiai pakelia automobilio kainą, o „Opel“ labai nori, kad tai būtų prieinamas jaunimui, t.y. palyginus nebrangus automobilis.

Džiaugsmas „Appsų“ vergams

„Adomas“ viduje išties mažas – priekyje sėdint dviems sočiai pavalgyti mėgstantiems lietuviams vietos tikrai pakako, bet gale jos nebuvo daug, o norint sutalpinti filmavimo aparatūrą teko atlenkti galines sėdynes – bagažinė nėra didelė.

Dar vienas dalykas žavi šiame automobilyje ir jis tikrai patiks šiuolaikiniam jaunimui – tai itin didelė „gadžetų“ įvairovė. Pirmiausia, kas bus itin patrauklu jaunoms vairuotojoms, tai ko gero vienintelis tokio dydžio automobiliukas, kuriame galima užsisakyti automatinio parkavimo funkciją. Tereikia valdyti pedalus taip, kaip to prašo automobilio ekrane esantys užrašai ir „Adomas“ pats ne tik suras parkavimui tinkamą tarpą, bet ir įsiparkuos tiek lygiagrečiai, tiek ir statmenai. Tiesa, prieš bandant tai padaryti, vokiečiai perspėjo, kad automobilis pats tik sukinėja vairą, bet stabdžių pedalą reikia spausti vairuotojui – matyt prieš mus bandymuose dalyvavę žurnalistai ne visada tai padarydavo.

Apie tai bylojo ir automobilių kiekis – oficialiuose popieriuose jų buvo 44, tačiau realiai aikštelėje prieš visiems išsivažinėjant suskaičiavau keturiais mažiau – juos jau kažkas kažkur „įparkavo“. Beje, tai įprasta praktika – beveik nebūna bandymų be incidentų. Įdomu, kad dažniausiai į „netikėtas“ situacijas papuola žurnalistai iš Kinijos arba Rusijos...

Gamintojo nuotr./Opel Adam
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“

Dar vienas įdomus privalumas – tai „Intellink“ sistema. Bazinių modelių pirkėjams ji turėtų papildomai kainuoti apie 1000 litų, o kai kuriose modifikacijose bus prieinama kaip standartinė įranga. Tai informacinė – pramoginė sistema su dideliu lietimui jautriu ekranu, prie kurios galima prijungti bet kurį išmanųjį telefoną. Be to, šiai sistemai bus siūloma begalė aplikacijų, kurias galima parsisiųsti į telefoną ir po to suinstaliuoti į automobilį.

Kol kas siūlomas tik vienas „Appsas“ – tai unikali navigacinė programa. Prijungus telefoną prie automobilio ir įvedus reikiamą adresą, galima nepasiekus tikslo ir išlipus iš automobilio pasiimti telefoną ir toliau link tikslo judėti pėsčiomis – adresas ir visa kelionė gali būti tęsiama pasinaudojus telefonu. Tai itin patogu, kai jūsų kelionės tikslas, tarkim, yra senamiestyje, kur ribojamas automobilių eismas – nereikia papildomai į telefoną įvesti adreso.

Tiesa, kol kas visos sistemos dar tik baigiamos tobulinti. Pavyzdžiui, vokiečiai primygtinai siūlė nekeisti kalbos ir likti prie anglų, nes kai kurios kalbos veikia su klaidomis. Nors ir anglų kalba buvo dar toli gražu netobula – kai kurie Portugalijos gatvių pavadinimai skambėjo taip, lyg buvo įgarsinti žmogaus su karšta bulve ir dešimt kramtomųjų gumų burnoje.

Tačiau iki kitų metų konstruktoriai pažadėjo iki galo ištaisyti šias klaidas ir pristatyti dar bent keletą naujų pramoginių programėlių.

Šios sistemos valdymas – labai lengvas ir intuityvus. Jeigu turite išmanųjį, be vargo su šia sistema susidraugausite be jokių instrukcijų.

Į automobilius montuojamos visos pagrindinės aktyvaus saugumo ir komforto sistemos, galima užsisakyti net „Infinity“ garso aparatūrą ar į tokio dydžio automobilį pirmą kartą montuojamą šildomą vairaratį.

Kaip ir daugumai šiuolaikinių „Opel“ modelių, šiam siūlomas firminis dviračio laikiklis, talpinantis du dviračius.

Taigi, jeigu „Adamo“ kaina, kaip žada vokiečiai, bus visai šalia pagrindinio konkurento „Fiat 500“, gali būti, kad net tokia puritoniška ir stereotipų pilna šalis kaip Lietuva pagaliau atras nedidelius miesto automobilius.

Techniniai „Opel Adam 1.4 ecoFLEX“ duomenys

Matmenys: ilgis/plotis/aukštis 3698/1720/1484 mm

Ratų bazė: 2311 mm

Variklis: 4 cilindrai, benzininis

Darbinis tūris: 1398 kub. cm

Maksimali galia: 87 AG esant 6000 aps/min

Gamintojo nuotr./Opel Adam
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“

Maksimalus sukimo momentas: 130 Nm esant 4000 aps/min

Degalų bako talpa: 38 l

Maksimalus greitis: 176 km/h

Įsibėgėjimas iš vietos iki 100 km/h: 12,5 sek.

Degalų suvartojimas: mieste/užmiestyje/vidutiniškai 6,6/4,2/5,1 l/100 km

Bagažinės talpa: 170 – 663 l

Masė: 1465 kg

Kaina: apie 40 000 Lt.

Gamintojo nuotr./Opel Adam
Gamintojo nuotr./„Opel Adam“

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“