Kiekvienas prabangos mėgėjas supranta, kad „Tesla“ žingsniuoja labai teisingu keliu, o statistika rodo, kad Jungtinėse Amerikos Valstijose vairuotojai jau uždėjo karūną elektriniam „Model S“. Pagal pardavimus šie modeliai reprezentacinių sedanų klasėje nurungė visus varžovus. 2015 metais JAV parduota net 25 tūkst. „Tesla Model S“ elektromobilių. „Mercedes-Benz“ S klasei atiteko antroji vieta (apie 22 tūkst. pardavimų).
Kaip tik toks, kelių metų senumo automobilis šiuo metu yra parduodamas Lietuvoje. „Tesla Model S“ skelbimą lankomiausiame šalies transporto portale Autoplius.lt rasite paspaudę šią nuorodą.
Iš pirmo žvilgsnio, beveik 55 tūkst. eurų kaina už naudotą automobilį atrodo išties stati. Tačiau šis šeimyninis elektromobilis vertas kiekvieno cento, nes „Model S“ privalumai net ir prestižinių automobilių segmente yra nenuginčijami.
Jeigu reikėtų apibūdinti „Tesla“ automobilio receptą, tai jį sudarytų ilgas sudėtingų žodžių sąrašas, keli A4 formato lapai matematikos, fizikos bei chemijos formulių ir žiupsnis dizaino prieskonių iš Didžiosios Britanijos. Bent jau taip būtų galima apibūdinti „Model S“ priekinę dalį, kuri, vos tik pasirodžius šiam automobiliui, buvo tituluojama „Aston Martin“ kopija.
Galinius varančiuosius parduodamo „Model S“ ratus suka jėgainė, kurioje nėra nei alkūninio veleno, nei stūmoklių, švaistiklių ar žvakių. Lygiai taip pat, čia nėra ir CO2 emisijos, tuo tarpu elektros agregatas generuoja 373 AG ir 441 Nm. Tokie skaičiai, šį automobilį lyginant su tokiais klasės flagmanais, kaip 7 serijos BMW, „Mercedes-Benz“ S klase ar „Audi A8“ didelio įspūdžio nesudaro, tačiau nereikėtų tiesiogiai lyginti šių automobilių. Mat, elektros variklis pasižymi žymiai didesniu naudingo darbo koeficientų, o maksimalų sukimo momentą išvysto bene visame sūkių diapazone nuo pačios apačios.
Bene didžiausias šio amerikietiško elektromobilio privalumas – tai ne galimybė važiuoti autobusų juostomis ar parkuoti automobilį nemokamai. Tai – nuvažiuoto kilometro kaina. Ne tik automobilio pardavėjas, bet ir gamintojas teigia, kad su pilnai įkrautomis baterijomis „Model S 85“ gali įveikti net 500 km atstumą, nors ir elektros suvartojimą matuojant pagal JAV standartus šis skaičius gali sumažėti iki 426 km.
Bet kuriuo atveju, tai – įspūdingas rezultatas. Įkraunant baterijas namų sąlygomis, vieno nuvažiuoto kilometro kaina siekia apie 2-2,3 cento. Taigi, kelionė iš Vilniaus į Kauną kainuotų maždaug vieną dviejų eurų monetą. Net ir itin ekonomišku „Audi A2 3L“ arba „Volkswagen Lupo 3L“ tokio rezultato nepasieksite niekaip. Galima tik pridurti, jog vienas kilometras vidutiniu automobiliu mieste kainuoja maždaug 6-10 centų, t.y. 3-5 kartus brangiau, priklausomai nuo degalų sąnaudų.
Kita, piktoji „Tesla“ pusė – dinaminės savybės. Be jokios dramos ir variklio riaumojimo šis prabangus 2 tonų „laivas“ 100 km/h išvysto vos per 5,6 sekundės, o maksimalus jo greitis siekia apie 230 km/val.
Automobilio pardavėjas taip pat akcentuoja, kad būtent šio modelio smegenys turi įdiegtą naujausią 7.1 programinę įrangą, kuri pasižymi tam tikromis autonominio valdymo savybėmis. „Model S“ gali vairuoti, persirikiuoti į kitą eismo juostą bei parkuotis be vairuotojo pagalbos.
„Tesla“ markės automobilių skaičius didėja ne tik Lietuvos keliuose, bet ir skelbimuose. Visus parduodamus šiuos markės elektromobilius peržiūrėsite paspaudę šią nuorodą.