Didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje parduota 1,45 mln. transporto priemonių – 14,7 proc. mažiau nei tą patį praėjusių metų mėnesį, pranešė CAAM.
Duomenys rodo, kad pardavimų lėtėjimo tempas paspartėjo – palyginimui, liepą pardavimai šalyje sumenko 6,2 proc. metine išraiška, o birželį – 5,1 procento.
Lyginant su liepa, rugpjūtį pardavimai sumenko 3,3 procento.
Pasak CAAM atstovų, pardavimų mažėjimą lėmė tebesitęsiantis puslaidininkių trūkumas pasaulinėje rinkoje, taip pat naujos COVID-19 delta atmainos plitimas Azijoje.
Analitikai prognozuoja, kad pasaulinis lustų ir puslaidininkių trūkumas tęsis dėl naujo koronavirusinės infekcijos protrūkio Malaizijoje, kur didžiosios šių komponentų gamintojos juos išbando ir surenka.
„Apskritai, rugsėjo mėnesį situacija rinkoje vis dar yra labai sunki. Išgyvename laikotarpį, kai paklausą lemia pasiūla“, – kalbėjo CAAM generalinis sekretorius Cui Dongshu.
Tuo tarpu sausio–rugpjūčio mėnesiais automobilių pardavimai šalyje išaugo 17,1 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, ir pasiekė 12,9 mln. vienetų.
Remiantis CAAM ataskaita, rugpjūtį automobilių, varomų energija iš atsinaujinančių energijos išteklių, pardavimai daugiau nei padvigubėjo, palyginti su tuo pačiu mėnesiu prieš metus, ir sudarė 249 tūkst. vienetų. Asociacija padidino metinę šių transporto priemonių pardavimo prognozę iki 3 mln. transporto priemonių.
Tuo pačiu metu užsienio gamintojų automobilių pardavimai Kinijoje sumažėjo daugiau kinų gamybos automobilių. Japonų „Honda Motor“ pranešė, kad jos automobilių pardavimai Kinijoje rugpjūtį sumenko 38,3 proc. per metus. „Toyota Motor“ pardavimai šalyje sumažėjo 11,9 proc., „Nissan Motor“ – 10,6 procento.
Kinijos automobilių gamintojai pasirodė atsparesni pasauliniam komponentų trūkumui dėl savo lankstumo ieškant alternatyvių tiekėjų, paaiškino Cui Dongshu. Kinijos BYD pardavimai šoktelėjo 86,3 procento.