BAIC valdybos pirmininkas Xu Heyi'us praėjusį savaitgalį sakė, kad kompanija ketina iki 2020 metų atsisakyti visų tradicinių automobilių Pekine, o iki 2025 metų – ir šalies mastu, paskelbė Kinijos naujienų agentūra „Xinhua“.
Toks sprendimas paveiks tik pačios BAIC gaminamus automobilius ir nebus taikomas automobiliams, kuriuos kompanija gamina kartu su Pietų Korėjos „Hyundai“ ir Vokietijos „Daimler“.
Apie savo planus BAIC pranešė tuo metu, kai Pekinas svarstė nacionalinį benzininių automobilių draudimą. Tiesa, tokio draudimo galutinė data dar nepaskelbta.
Kol kas iki šiol Kinija ėmėsi „morkos ir botago“ stiliaus priemonių, kad paskatintų automobilių gamintojus gaminti efektyviau degalus naudojančius automobilius, o galiausiai – automobilius, neturinčius vidaus degimo variklių. Tai leistų išspręsti smogo problemą miestuose.
Kinijos valdžia 2019 metais ketina įvesti sudėtingą kvotų sistemą, kad būtų gaminamas tam tikras minimalus skaičius elektromobilių. Iš pradžių Pekinas tokią tvarką norėjo įvesti ateinančiais metais, tačiau atidėjo jos įvedimą po to, kai Vokietija, o taip pat ir kai kurios užsienio bendrovės, išreiškė susirūpinimą.
Visgi Kinijos politika jau davė vaisių: užsienio automobilių gamintojai jau rengia planus, kaip gamins elektromobilius Kinijoje. „Volkswagen“ steigia bendrą elektromobilių gamybos įmonę su kinų valstybine „JAC Motors“ ir planuoja pirmąjį elektromobilį rinkai pristatyti ateinančiais metais.
„Ford“ prognozuoja, kad iki 2025 metų Kinijoje 70 proc. visų automobilių bus elektriniai. Praėjusią savaitę amerikiečių kompanija pranešė apie 756 mln. JAV dolerių investicijas į bendrą elektromobilių gamybos įmonę Kinijoje.
O „Volvo“ savo 100 proc. elektrinį automobilį Kinijoje ketina pristatyti 2019 metais.