Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Klaipėdai planuojant branginti automobilių statymą, pasigirdo nusivylimas: ar pandemija tam tinkamas laikas?

Ar dabar tikrai pats geriausias metas didinti automobilių stovėjimo mokesčius Klaipėdoje? Tokį klausimą kelia kai kurie tarybos nariai, miesto valdžiai siūlant maždaug dvigubai padidinti mokesčius pajūryje, senamiestyje ir kitose zonose, mat keičiant zonų „spalvą“, kinta ir įkainiai. Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius G. Neniškis sako, jog pajūrio zonoje ir ties vienu populiariausių uostamiesčio parkų automobilių per pastaruosius keletą metų pagausėjo itin ženkliai, tad karštuosiuose taškuose mokestis turėtų didėti jau nuo gegužės, o senamiestyje – nuo rudens. Kai kurie politikai siūlo svarstymus atidėti metų pabaigai, kuomet bus aiškiau, ar pandemija traukiasi ir kokia yra ekonominė situacija šalyje.
Parkomatas Klaipėdoje
Parkomatas Klaipėdoje / A.Jašinskienės/15min.lt nuotr.

Šiuo metu Klaipėdoje automobilio statymas vienai valandai priklausomai nuo vietos kainuoja nuo 30 centų iki 90 centų. Pigiausia statyti mėlynojoje (30 cnt/už 2 val.), taip žaliojoje zonoje, kuri driekiasi palei pajūrį – 30 cnt/val. Pastarasis mokestis čia galioja tik vasarą. Geltona zona, esanti kitapus Danės upės, peržengus senamiesčio teritoriją, apmokestinta 60 cnt/val. Bangiausia stovėti raudonojoje zonoje – senamiestyje, čia kaina siekia 90 cnt/val, tačiau nuo rudens turėtų brangti ženkliausiai – iki 1,50 eur/val.

Nors tarifas kistų tik raudonojoje zonoje, o kitose išliktų toks pat, tačiau ketinama perskirstyti zonas, tad kai kurios iš žalių virs geltonomis ar net raudonomis.

Pajūry siūlo branginti jau netrukus

Uostamiesčio valdžia, motyvuodama, jog mokesčiai nebuvo keisti jau 11 metų, siūlo peržiūrėti įkainius ir tarybai siūlys juos didinti. Pajūryje bei kituose karštuose taškuose, keliančiuose problemų, pakeitimus siūloma įgyvendinti nuo šių metų gegužės, senamiestyje – nuo rugsėjo vidurio.

Idėja kelti mokesčius pirmą kartą oficialiai pristatyta šią žiemą. Tuomet Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas R. Mockus teigė, jog rekonstravus Girulių plentą ir palei mišką suformavus naujas aikšteles keliaujantiems į pajūrį siūloma būtent jose palikti galioti žaliąją zoną, o erdvias Melnragės, Neįgaliųjų ir Girulių automobilių stovėjimo aikšteles priskirti geltonajai zonai, kur valanda kainuoja 60 centų.

Įvertinus automobilių vairuotojų susibūrimą vakarais Molo gatvėje, tuomet siūlyta šią aikštelę priskirti brangiausiai zonai – raudonai. Tokia zona apmokestinama 90 centų, į ją iki šiol pateko tik senamiestis.

Išklausę siūlymus Tarybos nariai rekomendavo pakeitimus apsvarstyti su suinteresuotomis pusėmis – seniūnaičiais, gerai jaučiančiais problematiką.

Šią savaitę komitetuose Tarybos nariai vėl grįžo prie šio klausimo. Nors sprendimą galiausiai priims Taryba, pasigirdo siūlymų spręsti tik automobilių statymo problematiką vadinamuosiuose karštuose taškuose – pajūryje ir ties poilsio parku, o kitose erdvėse apskritai tokį sprendimą atidėti vėlesniam laikui, kuomet baigsis pandemija ir neužkrauti žmonėms ant pečių naujų mokesčių.

15min nuotr./Klaipėdoje rinkliava už automobilio stovėjimą priklauso nuo zonos, kurių yra keletas.
15min nuotr./Klaipėdoje rinkliava už automobilio stovėjimą priklauso nuo zonos, kurių yra keletas.

Po susitikimų mokesčius pakoregavo

Kaip sakė R. Mockus, tarybai rekomendavus jau vykdyti susitikimai su įvairiomis įstaigomis, seniūnaičiais, Klaipėdos pramonės ir amatų rūmų atstovais. Šią savaitę vyks susitikimas su senamiesčio verslininkais, kurie taip pat turi savo pasiūlymų.

Po jau buvusių susitikimų projekte atsirado mokestinių korekcijų.

„Vasario mėnesio sprendime siūlėme Melnragėje nustatyti geltoną zoną, išskyrus ties molu raudoną zoną, bet bendruomenė siūlo šalia Girulių plento ir Audros gatvėje nustatyti žalią zoną, o likusią Melnragės dalį – geltona zona, neišskiriant Vėtros aikštelės (ties molu, red. past.)“, – pasakojo R. Mockus.

Geltona zona, kurioje galioja 60 cnt/val. mokestis, turėtų įsigalioti ir ties populiariu poilsio parku priešais Klaipėdos universitetą. Čia iki šiol stovėjimas buvo nemokamas.

Apmokestinta būtų ir iki šiol į jokias zonas nepatekusi Kauno gatvė, kur yra Klaipėdos apskrities vyriausiasis policijos komisariatas bei Sportininkų gatvė iki Malūnininkų gatvės. Čia siūloma įvesti mėlynąją zoną, kur dvi valandos automobilio statymo kainuoja 30 cnt/val.

Taip pat vasaros metu rekomenduojama prailginti apmokestinimo laiką visoje raudonojoje zonoje. Mokestį reikėtų mokėti visomis savaitės dienomis, nuo 8-22 val. Šiuo metu toks mokestis buvo renkamas darbo dienomis, 8-18 val. Pasibaigus vasaros sezonui, nuo rugsėjo vidurio iki gegužės toks mokestis būtų renkamas visomis dienomis tik trumpiau, iki 20 val. Šioje teritorijoje nuo rugsėjo vidurio mokestis keisis labiausiai – 1,50 eur/val. Kitose zonose valandos kaina nekis, tačiau planuojama keisti leidimų kainas.

Kelti mokesčius ne laikas

Išklausius korekcijas kai kurie Tarybos nariai kelia klausimą, ar pandemijos metu tinkamas laikas didinti mokesčius išvargintiems žmonėms.

„Galbūt šitą tvarką verta nagrinėti ir nukelti į metų pabaigą. Ar čia tikimės surinkti milijonines sumas iš klaipėdiečių ir atvykstančių svečių? Ar jau taip blogai biudžetui, kad būtinai dabar pulti metų vidury, esant kovidinei situacijai?“, – retoriškai klausė A. Vaitkus, Finansų ir ekonomikos komiteto narys.

Ar jau taip blogai biudžetui, kad būtinai dabar pulti metų vidury, esant kovidinei situacijai?“, – retoriškai klausė A. Vaitkus.

Panašią mintį išsakė ir to paties komiteto narys Saulius Budinas.

„Ar tikrai laikas dabar, kai nežinom, kas dėsis toliau, nežinom, ar turėsim trečią bangą, įvedinėt papildomas išlaidas žmonėms, kurie buvo ilgą laiką uždaryti savo namuose ir dabar, kad jie išvyktų į gamtą, atvažiuotų prie jūros, mes pabranginam tą jų atvykimą. Man tai kažkaip su tuo laiku visiškai nesusišaukia, ne tik senamiesčio klausimas, bet ir kiti dalykai“, – kalbėjo S. Budinas.

„Niekur mes neskubam. Kad seniai branginta – taip, sutinku, bet ar tą reikia daryti dabar, karantino metu, tokiom sąlygom, kai nemažai žmonių gyvena ant išgyvenimo ribos? Tai didelis klausimas, į kurį aš atsakau, kad ne. Juolab, prašėm, kad ateitumėt su bendruomenėm, senamiesčio įmonių atstovais, kokia jų nuomonė, bet, kiek girdėjau, su senamiesčio verslininkais dar susitiksite“, – kalbėjo Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto narė Lina Skrupskelienė.

Jos teigimu, karantino metu taip elgtis nederėtų, klausimą vertėtų atidėti ir šiemet jo nenagrinėti.

Arūnas Anziulis taip pat antrino, kad klausimas jautrus. Tiesa, politikas gyrė, jog korekcijų įvesta esminių ir projektas pagerintas.

Miesto ūkio ir aplinkosaugos komiteto narys A. Tuma pabrėžė, jog dokumentas painokas, o senamiesčio, kurį stengiamasi pagyvinti, apmokestinimas kelia klausimų, esą savaitgalį čia galėtų apsilankyti daugiau svečių, o dabar norima apmokestinti automobilių stovėjimą net ir per išeigines dienas iki vėlyvo vakaro.

Jurgitos Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Klaipėdos senamiestis
Jurgitos Andriejauskaitės/15min.lt nuotr./Klaipėdos senamiestis

Pajūris sausakimšas automobilių

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis teigia, jog pajūris yra sausakimšas, tad spręsti transporto srautų suvaldymą būtina jau šį sezoną.

„Artėja vasaros periodas, dabartiniu metu Melnragėje situacija su eismo srautų valdymu nėra pati geriausia. Šitos priemonės įsigalioja nuo gegužės 1 dienos, nukreiptos sureguliuoti srautus pajūrio teritorijoje – Melnragėje, kitose pajūrio aikštelėse. Tikimės, kad truputėlį mažins apkrovas“, – sakė G. Neniškis.

J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Melnragė
J. Andriejauskaitės / 15min nuotr./Melnragė

Senamiestyje, anot vadovo, mokestiniai pakeitimai įsigaliotų nuo rugsėjo vidurio, kai jau, kaip tikimasi, bus grįžtama į daugiau mažiau „normalų gyvenimą“.

„Mokestiniai pakeitimai turi būti iš anksto ruošiami, kad žmonės galėtų planuotis. Pajūrio daliai, poilsio parkui, kur pernai dėl pandemijos sprendinius atidėjom, srautas, kai baigėsi karantinas buvo didelis, problemų gyventojai turėjo didelių. Siūlytume panaudoti priemonę problemų sprendimui“, – sakė G. Neniškis.

Administracijos vadovo teigimu, pajūrio pasiekiamumas yra patogus viešuoju transportu, dviračiais, infrastruktūra pastaraisiais metais yra gerokai pasikeitusi, nors ir tobulintina.

„Nelabai sutikčiau, kad apmokestinam žmones – apmokestinam automobilius. Alternatyvų atvažiuoti į Girulius yra nemažai. Apmokestiname taršius automobilius, elektromobiliams mokėti nereikia“, – sakė vadovas.

„Suprantu, kas yra darnus judumas, bet kartais mūsų sprendimai esant tokiai ekonominei situacijai atrodo keistokai. Sakot, kad apmokestinamas automobilis, ne žmogus, bet mokestį sumoka ne automobilis, o žmogus, turintis automobilį. Reikėtų galvoti, kad įvesdami didinimą už vienokias ar kitokias paslaugas, užmetam ekonominę naštą žmogui, kito varianto nematau. Šioje vietoje galvočiau, kad reikėtų atsižvelgti, ar metas tokiam sprendimui, nes nežinome, kas dėsis rudenį, kokią ekonominę situaciją turėsim, nekrauti naujų mokesčių ant žmonių pečių“, – dar kartą pabrėžė S. Budinas.

Reikėtų galvoti, kad įvesdami didinimą už vienokias ar kitokias paslaugas, užmetam ekonominę naštą žmogui.

A. Vaitkus antrino, jog labiausiai probleminius taškus, pajūrio zoną bei poilsio parko prieigas, galbūt derėtų išspręsti artimiausiu metu, o kitų teritorijų mokestinius pakeitimus atidėti vėlesniam laikotarpiui, atsižvelgiant į ekonominę situaciją, kurią įtakoja pandemija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?