Parengtus naujus pasiūlymus Tarybos Kolegijos nariams penktadienį išdėstė Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus. Jo teigimu, vietinės rinkliavos tarifai nebuvo keisti daugiau kaip dešimt metų, nuo pat apmokestinimo pradžios.
Kolegijai pateikti trys pakeitimų variantai. Pirmu variantu siūloma peržiūrėti žalią rinkliavos zoną. Į ją patenka pajūris. Valanda automobilio pastatymo čia kainuoja 30 centų.
Rekonstravus Girulių plentą ir palei mišką suformavus naujas aikšteles siūloma būtent jose palikti galioti žaliąją zoną, o erdvias Melnragės, Neįgaliųjų ir Girulių automobilių stovėjimo aikšteles priskirti geltonajai zonai, kur valanda kainuoja 60 centų.
Kaip sakė R. Mockus, įvertinus automobilių vairuotojų susibūrimą vakarais Molo gatvėje, šią aikštelę siūloma priskirti brangiausiai zonai – raudonai. Tokia zona apmokestinama 90 centų, į ją iki šiol pateko tik senamiestis.
Ties molo aikštele ir prieigose imtis priemonių prašė Melnragės bendruomenė, pastebėjusi gausius jaunimo susibūrimus.
Pirmajame variante atsidūrė ir nedideli pakeitimai Mėlynojoje zonoje, kuri pati pigiausia – 0,30 cnt už dvi valandas. Į ją siūloma įtraukti prie stoties esančią Priestočio gatvę.
Pajūryje pakeitimus siūloma įgyvendinti nuo šių metų gegužės, o kitose zonose – nuo kitų metų sausio 1 dienos.
Skaičiuojama, jog atliktos korekcijos per metus padėtų surinkti apie 400 tūkstančių eurų papildomų pajamų. Šiuo metu per metus „Klaipėdos viešasis transportas“, prižiūrintis šią rinkliavą, surenka apie 2 mln. eurų.
Tarybos narys Alvidas Šimkus pasakojo, jog jo sūnus pernai dirbo kontrolieriumi pajūrio zonoje. „Žmonės iš svetimų miestų juokiasi iš mūsų kainų, juokingos ir nedidelės kainos pajūryje“, – sakė A. Šimkus.
Žmonės iš svetimų miestų juokiasi iš mūsų kainų, juokingos ir nedidelės kainos pajūryje, – sakė A. Šimkus.
Apimtų dar daugiau gatvių
Kolegijai pateiktas ir antrasis pakeitimų variantas. Pagal jį siūloma pritarti pirmajame variante numatytiems pakeitimams, papildomai nuo kitų metų apmokestinant automobilių stovėjimą Sportininkų gatvėje ir Kauno gatvėje. Pastarojoje atsiradus Klaipėdos apskrities vyriausiajam policijos komisariatui iškilo automobilių statymo problema. Siūloma situaciją kontroliuoti šias erdves priskiriant Mėlynajai zonai.
Sportininkų, Parko gatvių apmokestinimas susijęs su „Kar Kar“ parku, į kurį esant geram orui plūsta šeimos. Nors kitapus parko, šalia prekybos centro ir universiteto yra didelė automobilių aikštelė, atvykusieji nori sustoti kuo arčiau parko prieigų, tad automobiliai tiesiog netelpa, o iššūkių kyla ir čia gyvenantiems.
Penktadienį pasiūlyta esminių pakeitimų įvesti ir raudonojoje zonoje, senamiestyje, čia keisti apmokestinimą jį padvigubinant iki 1,80 euro. Be to, siūloma prailginti ir laiką. Šiuo metu automobilių stovėjimas apmokestinimas iki 18 val., naujas pasiūlymas senamiestyje mokestį skaičiuoti iki 22 val.
Šiuo metu automobilių stovėjimas apmokestinimas iki 18 val., naujas pasiūlymas senamiestyje mokestį skaičiuoti iki 22 val.
Teigiama, jog toks sprendimas leistų per metus surinkti apie 769 tūkstančius eurų.
Pasak R. Mockaus, ateityje ši zona bus skirta tik pėstiesiems ir bus priskirta vadinamajai nulinės taršos zonai, tad vairuotojai čia turėtų įprasti užsukti kuo rečiau.
Trečiuoju variantu darbo grupė, svarsčiusi pakeitimus, siūlo pritarti visiems aukščiau įvardintiems pakeitimams ir nuo kitų metų rugsėjo padidinti tarifus visose zonose. Finansine išraiška tai sudarytų apie 1,3 mln. papildomų rinkliavos pajamų.
Anot R. Mockaus, pagal šiuo metu galiojančius tarifus kasmet surenkama apie apie 1,9 mln. Eurų. Iš jų trečdalis, apie 600 tūkstančių eurų atsieina administravimas, likusios lėšos skiriamos viešojo transporto gerinimui, lengvatų padengimui ir pan. Klaipėdoje šio mokesčio surinkimą administruoja VšĮ Klaipėdos keleivinis transportas.
Klaipėdos miesto savivaldybės administracija, kaip sakė R. Mockus, palaiko trečiąjį sprendimo variantą.
Išgirdęs kokio dydžio administravimo mokesčiai, Tarybos narys Aidas Kaveckis siūlė svarstyti jų optimizavimą. Šiuo metu pusė iš minėtų 600 tūkstančių skiriama darbo užmokesčiui, rinkliavos kontrolei ir priežiūrai, kita ženkli dalis – inkasavimui, pinigų perskaičiavimui, mokestis paslaugų operatoriams.
Tiesa, dėl pandemijos atsiskaitymų parkomatuose sumažėjo iki 40 proc. Vairuotojai skatinami mokėti programėlėse, pasirenkant atsiskaitymą banko kortele.
Parkomatų skaičiaus stipriai negausins
Pasak VšĮ Klaipėdos keleivinis transportas vadovo Andriaus Samuilovo, išplečiamose zonose daug parkomatų statyti neplanuojama. Čia atsiras ženklai su informacija apie apmokestinimą, bus skatinama mokėti per mobiliąsias programėles.
Anot vadovo, Girulių plente, kur naujos aikštelės, siūloma palikti žalią zoną, tačiau tikslingai norima įvesti geltoną zoną, nes poilsiautojai veržiasi automobiliais kuo arčiau pajūrio.
„Daugiau pasivaikščios, o ne važiuos iki pat prieigų. II Melnragėje, Neįgaliųjų aikštelėje eismas dėl siauro įvažiavimo užsikemša. Naujos aikštelės gerokai patogesnės, norime skatinti nevažinėti kuo arčiau ir nelaukti eilėje, o statyti palei kelią, taupyti laiką“, – sakė A. Samuilovas.
Tiesa, pasigirdo nuomonių, jog toks siūlymas pajūryje įvesti du apmokestinimus veikiau įves daugiau painiavos nei aiškumo. Anot Tarybos nario Sauliaus Budino, vasarą aikštelės pajūryje sausakimšos tiek palei kelią, tiek arčiau jūros.
„Tai nereiškia, kad nesirenka artimiausios aikštelės. Rinkdamiesi skirtingas zonas klaidinsime gyventojus. Įvažiavus ir neradus vietos, susimoki vietą kainą, sugrįžus – jau kitą, – sakė S. Budinas. – Iki 22 val. apmokestinant turėtume vertinti, kad pakankamai tuščia senamiestyje vakarais. Skatiname rinktis prekybos centrus, o ne važiuoti į senamiesčio kavines. Iš kitos pusės, turime dramos, muzikinį teatrą, koncertų salę, žmonės atvyksta iš kitų miestų. 1,80 euro, trys valandos – papildomai apie 5 eurai apsilankymas teatre. Atvažiavusiems iš rajono bus ženkli suma. Skatinkime daugiau laiko praleisti senamiestyje. Norime didinti tarifą Priešpilio gatvėje (prie piliavietės, red. past.). Jei atsimena meras, prieš trejus metus kalbėjome su senamiesčio verslininkais, kad ateity didiname mokesčius, bet kad turėsime prieigose, kur pigiau parkuoti, kad žmonės galėtų ateiti“.
Iki 22 val. apmokestinant turėtume vertinti, kad pakankamai tuščia senamiestyje vakarais.
Skirs eismo projektams
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis Kolegijai teigė, jog papildomos rinkliavos lėšos savivaldybei padėtų įgyvendinti pradėtus projektus.
„Kiemų tvarkymas – kad išlaikytume tą patį lėšų kiekį, planavome finansuoti iš rinkliavos augimo. Koordinuotas žalios bangos atsiradimas Minijos gatvėje – reikia pertvarkyt eilę sankryžų, papildomų juostų pristatyti. Programinė įranga nupirkta pernai. Kad galimybės techninės būtų maksimaliai išnaudojamos, reikėtų investuoti į dabartinę infrastruktūrą, padaryti koordinuotą žalią bangą, miestiečiai pamatytų privalumus technologijų“, – sakė G. Neniškis.
Anot jo, planai dvigubai apmokestinti senamiesčio zoną yra logiški, mat čia ateityje numatyta nulinės emisijos zona. Tam reikia ruoštis iš anksto.
Vadina ambicingais planais
Meras V. Grubliauskas neslėpė, jog administracijos palaikomas trečiasis variantas yra itin ambicingas ir neslėpė – nerealus. Anot mero, nors pokyčiai būtini, nereikėtų nė svajoti, kad Taryba jį patvirtintų, tad turės gimti kitoks trečiasis variantas, kuriam politikai pritartų.
Kolegijos nariai balsuodami keturi pasisakė už pirmąjį variantą su korekcijomis, penki – už antrąjį variantą, taip pat gi, su korekcijomis, kurių turės būti ieškoma klausimą aptariant komitetuose. Tuomet ketinama atkreipti dėmesį ir į automobilių rinkliavos dydžius kituose didmiesčiuose. Teigiama, jog Klaipėdoje mokesčiai yra bene mažiausi.