Aktyvūs klaipėdiečiai susuko šmaikštų vaizdo siužetą. Jame teigia kovosiantys už senus pakelėse numestus „opelius“, „citroenus“ ir „tojotas“, nes šie – mūsų paveldo dalis.
Iškulti langai, pradurtos padangos, rūdys, išplėštos bagažinės – tik meno instaliacijos dalis.
Netekę kantrybės jie sukūrė siužetą, kuriame aiškiai pasako, kad nebėra kitos išeities, kaip skelbti šias mašinas paveldo dalimi, kultūros paminklu ir dar labiau saugoti. Tai esą – istorinė Klaipėdos vertybė. Tai ir šunų prieglauda, ir benamių užuovėja.
Vienas iš šios akcijos sumanytojų, fondo „Veik“ kūrėjas Michailas Andrijanovas jau kelerius metus vis aktyviau kalba apie šią problemą mieste. Tačiau jaučiasi atsimušęs į tvirtą valdininkų sieną. Anot jo, susidaro įspūdis, kad teisės aktai bejėgiai šioje situacijoje.
„Suskaičiavau, kad vien mieste tokių automobilių yra apie penkiasdešimt. Akivaizdu, kad jos neeksploatuojamos, tačiau mūsų miesto teisės aktai nenumato galimybės jų nutempti. Vargu, ar kituose miestuose galėtų būti tokia problema“, – vardijo pašnekovas.
„Autosupirkimas“ ar „Superkame automobilius“ užrašais apklijuoti automobiliai jau kelerius metus tapę tarsi Klaipėdos dalimi. Seni, nebeeksploatuojami automobiliai pastatyti gerai matomose vietose ir tarnauja vietoje reklaminių skydų.
Klaipėdos savivaldybėje buvo surengtas ne vienas pasitarimas dėl šių automobilių. Paradoksas, tačiau uostamiestyje galiojantys teisės aktai užrašų ant automobilių nereglamentuoja kaip reklamos. Ir aiškėja, kad dauguma automobilių pastatyti taip, kad kelių eismo taisyklių nepažeidžia.
Klaipėdos miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Marius Poimanskis ne kartą 15min yra teigęs, kad dėl šių automobilių – tarsi surištos rankos. Dauguma jų formaliai – techniškai tvarkingos ir pastatytos taip, kad nepažeistų taisyklių.