Klasika: nedidelis vokiškas žvėriukas – BMW 2002

Mažas, vikrus ir aštrus BMW 2002 modelis yra vienas iš kelių vokiečių gamintojo modelių, nustačiusių pagrindinius principus, kaip turi atrodyti tikras sportinis BMW sedanas.
BMW 2002
BMW 2002

1966 metais BMW išleido naują kompaktinių sedanų su dvejomis durimis seriją ir ją paženklino tiesiog 02. Šis modelis buvo sutiktas itin palankiai ir per kitus vienuolika gamybos metų pasižymėjo dideliu populiarumu bei BMW prekės ženklą padarė tarptautiniu.

BMW inžinieriai buvo tuo patenkinti, todėl neieškojo naujų 02 serijos modifikacijų. Kažkodėl buvo nuspręsta, kad 02 serija neturės sportiško modelio. Praėjus maždaug porai metų po 02 serijos debiuto, du koncerno darbuotojai suprato, kad vienu metu į savo asmeninius 02 serijos automobilius sumontavo didesnius, 2 litrų variklius.

BMW 2002
BMW 2002

Jie nusprendė, kad tai yra labai gera idėja, todėl sumanė BMW koncerno valdybai pasiūlyti naujo modelio koncepciją. Tuo pat metu už BMW automobilių importą į JAV rinką atsakingas Maxas Hoffmanas taip pat bandė įtikinti BMW vadovus, kad 02 serijai trūksta sportiškesnio varianto.

Vadovai nesiginčijo – 1968 metais nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis BMW 2002 modelis su 2 litrų benzinine jėgaine, generuojančia 98 AG. 2002 buvo sutiktas labai palankiai, todėl iškart buvo nuspręsta pradėti kurti dar geresnį modelį. Po penkerius metus trukusių svarstymų ir gamybos dienos šviesą išvydo „BMW 2002 Turbo“ modelis – vienas labiausiai siektinų BMW modelių iki šių dienų.

Taip nutiko dėl to, kad gamintojas savo turbininį modelį išleido prieš pat 1973 metų naftos krizę – per ją galingesnių ir daugiau degalų naudojančių automobilių paklausa smarkiai krito, todėl BMW sugebėjo pagaminti ir parduoti tik beveik 1,7 tūkst. turbininių modelių.

BMW 2002
BMW 2002

BMW 2002 yra savotiškas M3 modelio pirmtakas. Būtent šis nedidelis automobilis nurodė, kaip turėtų būti kuriami BMW sportiniai sedanai. Tai mes išvydome ir debiutiniame M3 modelyje 1986 metais ir matome iki šiol.

M3 pirmtaką pastaruoju metu yra pamėgę ir tiuninguotojai. Ypač stance kultūros atstovai. Jų susirinkimuose galima pamatyti labai daug įvairiomis spalvomis nudažytų ir vos kelis milimetrus nuo žemės pakilusių BMW 2002 modelių. Tokia situacija susiklostė dėl to, kad 2002 nėra ypač brangus – kišenėje turint 10 tūkst. eurų, galima nusipirkti labai geros būklės originalų modelį.

Tik klausimas, kam jūs naudosite savo BMW. Jeigu esate kolekcininkas arba nemėgstate kitų automobilių markių ir iki šiol važinėjote tik BMW, reikėtų ieškoti „BMW 2002 Turbo“. Dėl jų retumo kaina gali būti didesnė nei 70 tūkst. eurų. Vis dėlto, jei savo klasikinį automobilį ketinate modifikuoti arba jį naudoti tik savaitgaliais, tai paprastas BMW 2002 modelis – jums pats tas.

BMW 2002

Kaina

Apie 710 tūkst. Eur

Maks. greitis

170 km/h

0–100 km/h

11,4 sek.

Svoris

940 kg

Variklis

4 cil. benzininis, 1 991 cm3

Sukimo mom.

157 Nm, esant 3 500 aps./min.

Galia

98 AG, esant 5 500 aps./min.

Degalų sąn.

Vidutiniškai 11,8 l

Pavarų dėžė

Mechaninė, 4 laipsnių

Varantieji ratai

Galiniai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis