Jungtinės Amerikos Valstijos tarpukario laikotarpiu kaip reikiant įsuko automobilių pramonės ratą. Nuo gamybos konvejerių riedėjo vienas už kitą įspūdingesni automobiliai su varikliais, apie kokius rašo nebent istorijos vadovėliai. 8 cilindrų eilėje, V16 ir panašių egzotiškų motorų šiomis dienomis nepamatysime net su žiburiu.
Didžiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis teigia, kad tokios masyvios jėgainės buvo pakeistos kompaktiškesnėmis, efektyvesnėmis. O kosminiai dizaino sprendimai pakeisti žemiškesniais, konservatyvesniais.
„Kai kurių amerikietiškų modelių variklio gaubtas galėjo būti ir 2 ar 3 metrų ilgio, o galinių žibintų ar sparnų forma tapo įkvėpimu Betmeno automobilio kūrėjams. Tai buvo laikotarpis, kada dizaineriai turėjo daugiau laisvės nei bet kada. Ir tada atėjo 1966-ieji kartu su nacionaliniais JAV eismo ir motorinių transporto priemonių saugumo reikalavimais, kurie viską apvertė aukštyn kojomis“, – teigia M.Buzelis.
Puikus nesenstančio dizaino pavyzdys – šis „Cadillac DeVille“, parduodamas už 29,5 tūkst. eurų. Tai – didelis ir galingas automobilis, iškart primenantis JAV automobilių pramonės žydėjimo laikus.
JAV eismo saugumo administracija nusprendė, kad automobiliai negali būti gaminami tokie, kokie buvo iki 1966-ųjų, nes jie paprasčiausiai prilygsta mirties spąstams. Aštrios, atsikišusios linijos, nepakankamai standi konstrukcija bei daugybė kitų elementų kėlė pernelyg didelį pavojų tiek kontaktų su pėsčiaisiais, tiek su kitais eismo dalyviais, metu.
Būtent todėl daugybė klasikinių Jungtinėse Amerikos Valstijose gamintų automobilių buvo priversti uždėti didelius apynasrius kūrybingiems dizaineriams. Taip iš pramonės buvo eliminuoti ekstremaliausi dizaino sprendimai, net šiomis dienomis kaustantys ne tik automobilių mėgėjų, bet ir visų žmonių žvilgsnius.
Nuo 1966-ųjų visų JAV gamintų automobilių priekiniai arba galiniai žibintai turėjo tam tikrus apribojimus, variklio gaubto ar bagažinės negalėjo būti ilgesnės nei nurodytame saugumo reikalavimų reglamente. Taip po truputį nyko ekstravagantiškos linijos, kurias pakeitė lyg kirviu kapotas dizainas.
Nors ir dizaine yra dinamikos – keičiasi tiek kūrėjų požiūris, tiek vartotojų supratimas – panašu, kad tokių formų šiomis dienomis ar ateityje pamatysime tik retkarčiais pastebėdami likusius egzempliorius, elegantiškai riedančius keliuose.
Dar vienas išskirtinis amerikietiškas automobilis – 15 tūkst. eurų kainuojantis „Buick Special“ su tam laikmečiui sąlyginai kukliu 4,3 litro V8 varikliu.