1954 metais JAV dirbantis europietiškų automobilių importuotojas Maxas Hoffmanas nusprendė, kad jo namų rinkai reikėtų tarpinio varianto tarp brangaus „Mercedes-Benz 300SL“ ir pigių MG bei „Triumph“ kabrioletų, importuojamų iš Europos. Jis nusprendė įtikinti BMW vadovybę, kad būtų sukonstruotas visiškai naujas savas kabrioletas, skirtas JAV rinkai.
Jau po metų naujasis modelis buvo pristatytas Niujorke ir sutiktas labai šiltai. Po dvejų metų pirmieji 34 vienetai buvo pagaminti ir eksportuoti į JAV, tačiau BMW padarė vieną didelę klaidą. Pirmuose modeliuose buvo sumontuotas 110 litrų benzino bakas, sumažinęs bagažinės tūrį, dėl jo didumo salonas visada kvepėdavo degalais. Tai pirkėjams labai nepatiko, tad vėlesniuose modeliuose atsirado 66 litrų bakas.
M.Hoffmanas planavo, kad 507 modelis kainuos 5 tūkst. dolerių – tai leis per metus parduoti maždaug 5 tūkst. vienetų. Vis dėlto M.Hoffmanas ir patys vokiečiai kažkur apsiskaičiavo, nes pradėjus gaminti ir eksportuoti naująjį BMW kabrioletą paaiškėjo, kad jo mažmeninė kaina šoktelėjo iki 10,5 tūkst. dolerių (2016 metų kainomis – 82,6 tūkst. eurų). „Mercedes-Benz 300SL“ tuo metu kainavo tik truputį daugiau. Kainą daugiausia didino faktas, kad visi 507 kėbulai buvo gaminami rankomis iš aliuminio, todėl visi modeliai šiek tiek skiriasi vienas nuo kito.
BMW, pagamindami kiekvieną 507 vienetą, prarasdavo pinigus, tad šis modelis pradėjo bendrovei kaupti milžiniškus nuostolius. Pardavimams nepadėjo ir tai, kad 507 įsimylėjo Elvis Presley – jis nusipirko net du modelius. Vieną sau, o kitą padovanojo kolegei Ursulai Andress. Užuot bendrovė atgaivintų savo sportišką įvaizdį, ji vos nebankrutavo. 1959 metais buvo sustabdyta modelio gamyba – pasaulį pamatė tik 252 vienetai. Tai buvo didžiulė nesėkmė, bet Vokietijos gamintojas nemirė.
Bendrovė sugebėjo išsigelbėti tik išleidusi du naujus ekonominius modelius – 700 ir 1500. Į bankrotą vedęs 507 modelis liko vienas patraukliausių BMW dizaino pavyzdžių, kuris vėliau inžinierius paskatino sugrįžti prie sportiškų kabrioletų. Daugiausia įgyvendintų minčių matome Z8 kabrioletuose. Daug panašumų galima rasti Z3 ir Z4 modeliuose.
Nustatyti 507 kainą yra labai sunku. Šiuo metu žinoma, kad automobilių muziejuose ir privačiose kolekcijose yra išlikę 202 automobiliai. 2007 metais F1 varžybų vadovas Bernie Ecclestone‘as savo 507 modelį pardavė beveik už 800 tūkst. eurų, o 2014 metais už vieną modelį aukcione buvo gauta maždaug 2,15 mln. eurų.
Šis modelis turi visus klasikinio automobilio privalumus. Jis – retas, turi nuostabią istoriją, kuri kūrėjų vos neišvarė į gatvę, be to, sugeba ir 2016 metais daugeliui atimti žadą savo grakščiomis linijomis. Tai atsispindi ir jo kainoje.
BMW 507 duomenys |
|
---|---|
Kaina |
Apie 1,5 mln. Eur |
Maks. greitis |
196 km/h |
0–100 km/h |
11,1 sek. |
Svoris |
1 330 kg |
Variklis |
8 cil. benzininis, 3 168 cm3 |
Sukimo mom. |
235 Nm esant 4 000 aps./min. |
Galia |
150 AG esant 5 000 aps./min. |
Degalų sąn. |
Vidutiniškai 14,3 l |
Pavarų dėžė |
Mechaninė, 4 laipsnių |
Varantieji ratai |
Galiniai |