„Fiat 124“ modelis, kaip ganėtinai lengvai įperkamas sedanas, buvo ypač populiarus Europoje. Jis buvo skirtas jaunoms šeimoms, norinčioms patikimos ir nebrangios transporto priemonės. Jo populiarumas sužavėjo net Sovietų Sąjungą – nusipirkęs licenciją koncernas „Avtovaz“ pradėjo gaminti „Lada 2101“ modelį, ir tai darė beveik 18 metų.
Tačiau italai neapsiribojo tik sedanu – 1966 metais pasaulinei rinkai pristatė „124 Spider“ modelį. Deja, Sovietų Sąjungos kabrioletai nedomino. Šio automobilio dizainu ir gamyba pasirūpino Italijos kėbulų gamintojas „Pininfarina“, o „Fiat“ savo ruožtu gamino 124 kupė modelį. Taip gamintojai pasidalino darbo krūvius.
Nors kėbulu „124 Spider“ kardinaliai skyrėsi nuo paprasto sedano, tačiau pagrindiniai vidiniai komponentai, pavyzdžiui, pakaba, iš esmės buvo tie patys. Per 16 gamybos metų „124 Spider“ buvo galima įsigyti su šešiais skirtingais benzininiais varikliais, kurių darbinis tūris svyravo nuo 1,4 iki 2 litrų.
Tuo metu tai buvo ganėtinai sportiškos jėgainės, bet iš esmės „Fiat“ tikslas buvo sukurti ne žiedinei trasai paruoštą modelį, o ilgoms atkarpoms pritaikyta automobilį, komfortu nenusileidžiantį aukštesnės klasės automobiliams.
„Fiat 124 Spider“ buvo sukurtas kaip paprastas ir ganėtinai prieinamas kabrioletas, tačiau italai vėl nepasitenkino tik baziniu modeliu. Reikėjo ko nors sportiškesnio, tad buvo nuspręsta išleisti voriuko „Abarth“ modifikaciją – tikrą sportinį modelį. Po variklio dangčiu buvo sumontuotas patobulintas 1,8 litro darbinio tūrio benzininis variklis, generuojantis 125 AG.
Toks modelis atsirado dėl to, kad italai „Fiat 124 Spider“ norėjo naudoti ralio varžybose, todėl privalėjo rinkoje parduoti nedaug raliui skirtų, bet gatvėms pritaikytų automobilių. Per kelerius metus šis modelis laimėjo kelis ralius, tačiau nebuvo ypač sėkmingas.
„124 Spider“ buvo labai populiarus modelis, „Fiat“ per 16 gamybos metų iš viso pagamino apie 172 tūkst. vienetų. Tai sukūrė labai įdomią situaciją: vieno žinomiausių italų dizaino ir kėbulų gaminimo namų sukurtą kabrioletą šiandien galima įsigyti už mažiau nei 10 tūkst. eurų.
Už tokią palyginti nedidelę sumą klasikinių automobilių pasaulyje jūs gausite nesenstančio dizaino kabrioletą. Klasikinių automobilių parodose ir raliuose galėsite dalyvauti be didelės pradinės investicijos. Tik nereikia pamiršti, kad tai – itališkas automobilis, tad reikės susitaikyti su dar vienu nauju hobiu – nepertraukiama automobilio priežiūra. Tik tuomet bus galima sulaukti pozityvaus rezultato iš savo asmeninio voriuko.
Vis dėlto dar vienas dalykas parodo „124 Spider“ neišblėstantį palikimą – tai „Fiat“ sprendimas išleisti naujos kartos šiuolaikinį ir modernų „124 Spider“ modelį, debiutavusį 2016 metais. Nors po kėbulu tai yra „Mazda MX-5“ modelis, tačiau variklis ir dizainas – itališki, tad ir itališka dvasia iš naujojo 124 nepabėgo.
„Fiat 124 Spyder 1600“ |
|
---|---|
Kaina |
Apie 5-8 tūkst. Eur |
Maks. greitis |
180 km/h |
0–100 km/h |
12,2 sek. |
Svoris |
960 kg |
Variklis |
4 cil. benzininis, 1 608 cm3 |
Sukimo mom. |
137 Nm esant 3 800 aps./min. |
Galia |
110 AG esant 6 400 aps./min. |
Degalų sąn. |
Vidutiniškai 10,2 l |
Pavarų dėžė |
Mechaninė, 5 laipsnių |
Varantieji ratai |
Galiniai |