Ko reikia, kad kelyje keturi varantieji ratai padėtų, o ne pakenktų

Į šaltąją zoną besileidžiantys termometrų stulpeliai ir artėjanti žiema ne vieną vairuotoją, būna, priverčia bent jau pasvajoti apie automobilį keturiais varančiaisiais ratais ir atsidarius automobilių pardavėjų interneto svetaines bent jau pasižvalgyti, kas naujo rinkoje. Tokiais noras ekspertai nesistebi, bet, perspėja, automobilius su visais varančiaisiais ratais reikia mokėti suvaldyti.

Visa informacija apie automobilius, komisiją, renginius

Savo balsą už TAUTOS AUTOMOBILĮ skirkite čia.

Koks keturis varančiuosius ratus turintis modelis gali būti geriausiu pasirinkimu lietuviui ir yra vertas garbingo, šiemet pirmą kartą įsteigto, apdovanojimo „Metų 4x4“, „Lietuvos metų automobilio 2023“ konkurso komisijos nariai, dešimt automobilių žurnalistų, ieškos padedami keliautojo, bekelės žinovo Audriaus Sutkaus bei draudimo bendrovės „Balcia Insurance SE“ filialo Lietuvoje atstovų.

Visi automobiliai, turintys keturis varančiuosius ratus, bus ne tik išbandyti jau tradiciniame konkurso iššūkyje – kopimu į Druskininkuose esančio „Snow Arena“ žiemos pramogų komplekso sniego kalną. Visų modeliu lauks ir specialiai tokių automobilių bandymams A. Sutkaus pagaminta platforma, kurioje atskleidžiamos visos keturiais ratais varomų modelių paslaptys, išduodamos silpnybės ir atrandamos stiprybės.

Nauda yra, bet reikia žinių

Justinas Karoblis, „Balcia Insurance SE“ filialo Lietuvoje atstovas, spėjęs išbandyti konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ automobilius, varomus visais ratais, pabrėžė, kad važiuojant tokiais modeliais ten, kur slidu, kaip kad Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodromo slidžių dangų poligone, galima pajusti, kad šie automobiliai stabilesni kelyje.

„Bet yra ir trūkumų – reikia mokėti valdyti tokį modelį. Visgi kalbant bendrai, tikrai akcentuočiau, kad nauda vairuotojui yra“, – pabrėžė jis.

Yra ir dar vienas niuansas, sakė ekspertas. Neretai visais ratais varomi modeliai galingesni, o kuo didesnė galia, tuo automobilį sunkiau suvaldyti tada, kai jis pradeda slysti.

„Tad ta galia tikrai ne visada praverčia. Bet kalbant apie saugumo sistemas, jos tikrai padeda, ypač tiems, kurie rečiau išvažiuoja kur nors automobiliu“, – sakė J. Karoblis.

Draudikų akiratyje atsiduria rečiau

Draudimo bendrovės „Balcia Insurance SE“ filialo Lietuvoje atstovas Tomas Lizūnas akcentavo tai, kad keturis varančiuosius ratus turintys automobiliai gali būti vadinami saugesniais už kitus.

„Jie turi didesnį pravažumą, kai mažėja sukibimas su kelio danga. Fizika yra fizika: lyginant du varančiuosius ratus su keturiais, keturi visada laimi“, – konstatavo jis.

Draudimo ekspertas pastebėjo ir tai, apie ką nesusimąsto dažnas vairuotojas. Pasak jo, naujausiomis pasyviomis ir aktyviomis saugos sistemomis aprūpinti nauji automobiliai vairuotoją apsaugo nuo daugybės galimų rūpesčių.

„Ypač mieste tokios sistemos padeda, nes vairuotojai dažnai išsiblaško ir nespėja sureaguoti į tai, kas vyksta. Tai šios saugos sistemos padeda išvengti gausybės smulkių eismo įvykių“, – tikino jis.

Vairuotojo dar nepakeitė niekas

Konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ komisijos narys Renaldas Gabartas akcentavo, kad net pačiuose saugiausiuose automobiliuose kol kas nei viena sistema vairuotojo nepakeičia.

„Vairuoti vis dar reikia mokėti. Ir turimi įgūdžiai, patirtis, žinių atšviežinimas yra ypač svarbūs prieš kiekvieną žiemos sezoną“, – įsitikinęs jis.

Pasak jo, verta prisiminti ir tai, kad kuo didesnis automobilis, tuo jis sunkesnis, o tai reiškia, kad visas galimas situacijas kelyje vairuotojas turi įvertinti kuo anksčiau, kad joms pasiruoštų.

„Padangos, automobilio svoris, greitis yra tie dalykai, kurie galiausiai lemia, ar, patekęs ant apšalusio paviršiaus liksi ant kelio, ar ne“, – priminė R. Gabartas.

Elektromobiliai – kitokie

Dainius Leonavičius, „Metų automobilio 2023“ komisijos narys, pritarė kolegai sakydamas, kad mokėti vairuoti reikia, ir prisipažino, jog bandydamas automobilius neretai tyčia išsijungia įvairias pagalbines sistemas, kad pasitikrintų, kaip automobilis elgiasi be jų.

„Pastebėjau, kad elektromobiliai elgiasi labai specifiškai lyginant su automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklius. Man didžiausias skirtas tas, kad jeigu elektromobilis pradeda slysti, kur kas sunkiau „dozuoti“ akceleratoriaus pedalą“, – dalinosi ekspertas.

Pasak jo, tai lemia, jog elektra varomi automobiliai nuo pat pradžių turi didelį sukimo momentą, tad net ir švelniai prilietus akceleratorių, kai automobilis slysta, tuoj pradeda veikti visos saugos sistemos ir nebeleidžia automobiliui sugrįžti į reikiamą trajektoriją.

„Tačiau tai mes matome čia, bandydami automobilius ekstremaliomis sąlygomis autodrome. Kasdieniame kelyje sistemos puikiai atlieka savo darbą“, – tikino jis.

Bandymai persikėlė į Druskininkus

Spalio pabaigoje prasidėjęs tradicinis, jau 26-asis, konkursas „Lietuvos metų automobilis 2023“ persikėlė į Druskininkus. Čia jau antrus metus iš eilės visas 27 automobilių ir 10 komisijos narių karavanas įsikūrė moderniame Lietuvos sporto centro komplekse „Druskininkai“.

Komplekso apylinkėse konkurso komisijos nariai galės išbandyti daugybę skirtingų automobilių sistemų, patikrinti jų veikimą, surengti netikėtų testų. Pavyzdžiui, prieš metus sporto centro komplekso teritorijoje buvo surengtos improvizuotos traukos lenktynės, o šiemet komisijos nariai čia organizuoja stabdymo efektyvumo testus drauge su „Vilnius TECH“ universiteto mokslininkais, taip pat patikros laukia keturiais ratais varomų modelių. Ieškant geriausio metų automobilio bus patikrinti automobilių ergonominiai sprendimai, išmatuota, kiek triukšmo būna salone važiuojant, atlikti kiti bandymai. Kad bandymų sąlygos būtų vienodos, visi konkurso dalyviai „apauti“ vienodomis žieminėmis „Continental“ padangomis.

Smalsuoliams progų pamatyti į garbingus apdovanojimus pretenduojančius automobilius išties nemažai. Lapkričio 10-ąją laukia specialus susitikimas su Druskininkų gyventojais, galėsiančiais ne tik paklausyti įdomiausių pasakojimų apie nuotykius iš konkurso istorijos, bet ir laimėti galimybę išbandyti konkurso modelius.

O lapkričio 16-ąją sostinėje, Vilniaus universiteto bibliotekos Mokslinės komunikacijos ir informacijos centre (MKIC) laukia pirmą kartą Lietuvoje organizuojama automobilių technologijoms, inovacijoms ir pramonei skirta konferencija „Plug-in 2022“. Visą dieną truksiančiame renginyje bus aptartos pačios aktualiausios ir įdomiausios temos, pradedant visai pramonei grėsme tapusiais programišiais ir savavaldžiais automobiliais, baigiant klausimais, ar ateityje dar turėsime galimybę vairuoti bei kaip atrodys tai, ką turėsime vadinti automobiliais.

Visi konkurso nugalėtojai paaiškės iškilmingame renginio finale prabėgus mėnesiui nuo starto, lapkričio 25-ąją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų