Tiesa tokia, kad 500 ir 500L yra visiškai skirtingi automobiliai. 500 pagrindu buvo „Panda“ platforma, o „L“ modelis sukonstruotas „Grande Punto“ pagrindu. Dėl to yra net 611 mm ilgesnis ir daugiau nei 300 kg sunkesnis už trejų durų hečbeką. Kainos skirtumas taip pat juntamas ir priklausomai nuo montuojamo variklio bei transmisijos gali siekti visus 12 tūkst. litų. Nekalbant apie dizainą, itin juntami ir automobilių elgesio kelyje skirtumai. Jei 500 yra aštrus ir tiksliai valdomas, tai jo didylis brolis L – lėtas, nerangus ir sunkiai reaguojantis į vairo komandas.
Galimybė reabilituotis
(Sauliaus Rinkevičiaus/GAZAS.LT nuotr.)/„Fiat 500L“ išorės dizainas |
Viena iš rudenį „čiupinėto“ 500L modelio problemų buvo ir prie jo konstrukcijos nepriderintas bei paskirties neatitinkantis 1,4 litro darbo tūrio benzininis variklis. 95 AG galia skamba solidžiai, tačiau kuomet automobilio kėbulas aukštas (1667 mm), o svoris santykiniai didelis (1245 kg) vos 127 Nm siekiantis sukimo momentas sudaro didelių keblumų. Kalbinti „Fiat“ atstovai patys pripažino, kad didysis 500 modelis su šiuo motoru yra lėtas.
Kuomet maždaug prieš porą mėnesių „Fiat“ atstovybėje atsirado 500L versija su 1,3 litro dyzeliniu varikliu, ji tapo tikru „išganymu“ modelį mėginantiems parduoti vadybininkams. Taip pat prisimindami ne itin palankius atsiliepimus apie didijį 500 brolį įmonės atstovai pasiūlė šią versiją ir žurnalistų įvertinimui. „Suteikti galimybę reabilituotis“, – sakė jie.
(Sauliaus Rinkevičiaus/GAZAS.LT nuotr.)/„Fiat 500L“ išorės dizainas |
Ne veltui sakoma, kad įspūdžiai ir vertinimai visuomet priklauso nuo to, kokie yra juos reiškiančio žmogaus išankstiniai nusistatymai. Antroji pažintis su 500L buvo visai kitokia. Kuomet nekreipi dėmesio į pavadinime įrašytus skaičius ir atsimeni, kad savo konstrukcija iš esmės tai yra ne hečbekas ir net ne universalas, o nedidelis vienatūris, viskas stojasi į savo vietas.
Erdvus, bet nerangus
Taip, 500L vis vien yra labai inertiškas ir veikiamas kelio nuolydžio ar stipraus šoninio vėjo kryptį keičia noriau nei gaudamas komandas vairu. Taip pat jis svyruoja posūkiuose taip pat smarkiai kaip neblaivus pilietis grįždamas namo vėlyvą penktadienio vakarą, o galios trūkumas juntamas taip smarkiai, kad pagal greičio kritimą įkalnėse galima nustatyti, koks yra nuolydis. Antra vertus, dyzelinis motoras ganėtinai taupus. Bandomojo važiavimo metu transportuojant baldus vidutinės degalų sąnaudos siekė 5,4 l/100 km.
(Sauliaus Rinkevičiaus/GAZAS.LT nuotr.)/„Fiat 500L“ interjeras |
Taip pat, jis yra labai labai erdvus. Penki suaugę keleiviai salone įsitaisys nejausdami jokio diskomforto, be to, tiek priekyje, tiek ir gale gausu smulkmenoms ir rimtiems daiktams skirtų kišenių, nišų ir daiktadėžių. Interjero stilius taip pat išskirtinis – visame priekyje plastikinį panelį dengia raudonos gumos apdaila, ta pačia spalva įrėmintas labai patogus netaisyklingos formos vairas, durų rankenos savo forma primena ausis, o sėdynių apmušalų reljefe – medžių lapai.
Visgi didžiausias 500L privalumas yra pavyzdingas salono funkcionalumas. Aukšta sėdėsena, ilga pavarų perjungimo svirtis ir dvigubi statramsčiai sudaro įspūdį, kad išties sėdi ne lengvajame automobilyje, o mikroautobuse. Nors bagažinės tūris su atlenktomis sėdynėmis iki uždangalo siekia vos 343 litrus, maksimalus jos išnaudojimas – visai kita istorija.
Lengvai pertvarkomas interjeras
(Sauliaus Rinkevičiaus/GAZAS.LT nuotr.)/„Fiat 500L“ bagažinė |
(Sauliaus Rinkevičiaus/GAZAS.LT nuotr.)/„Fiat 500L“ bagažinė |
Tereikia pašalinti tradicinę krovinių skyrių nuo keleivių salono skiriančią perdangą, skersinį ant dugno ir papildomą skydą bei dviem svirtelių truktelėjimais užlenkti galines sėdynės. Atlikę minėtas operacijas ir kur nors padėję atsiradusias „nereikalingas“ detales turėsite net 1310 litrų siekiantį bagažo skyriaus tūrį. 500L privalumas taip pat yra ir beveik visą galą užimančios plačios bei aukštos bagažinės durys. Atidaryti jas ankštoje stovėjimo aikštelėje nebus lengva, tačiau taip sumažinamas pakrovimo aukštis, o plotis beveik nesiskiria nuo bagažo skyriaus gabaritų.
Vietoj išvados
Nors ir visai nepanašus į mažąjį broliuką 500L visgi yra išskirtinio stiliaus vienatūris. Didžiausios dvi jo problemos yra „nekorektiškas“ pavadinimas ir kiek per didelė kaina. Sąsajos su 500, galbūt pritraukia žiniasklaidos ir potencialių klientų dėmesį, tačiau jei jau įsigysite patį automobilį, nuolatos matysite keistas aplinkinių veido išraiškas, lydimas tokių komentarų, kaip „o visai nepanašus į 500“, „500? O kodėl toks didelis?“, „tai kad čia ne 500“ ir pan.
(Sauliaus Rinkevičiaus/GAZAS.LT nuotr.)/„Fiat 500L“ išorės dizainas |
Dyzelinį 1,3 litro darbino tūrio variklį turinčio bazinės komplektacijos kaina Lietuvoje yra 64 tūkst. litų, jei norėsite galingesnio 1,6 litro darbo tūrio 105 AG galią ir 320 Nm sukimo momentą išvystančio variklio, teks primokėti papildomus 5 tūkst. litų. Tai yra gerokai per daug, ypač atsižvelgiant, kaip greitai antrinėje rinkoje krenta „Fiat“ markės automobilių vertė. Kuomet atsibos nesupratingų aplinkinių komentarai, parduodant automobilį nuostoliai bus didžiuliai...
Už
Stilingas ir erdvus interjeras
Lengvai transformuojama, talpi bagažinė
Nedidelės degalų sąnaudos
Prieš
Vangus automobilio valdymas
Nepakankamai galingas variklis
Didelė dyzelinės versijos kaina