Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Kodėl aerodinamikai pagerinti nėra uždengiami galiniai automobilių ratai?

Aerodinamika automobiliams yra labai svarbi. Aptakus automobilis lengviau skrodžia orą, todėl gali būti greitesnis, stabilesnis ir ekonomiškesnis. Tai kodėl tuomet galiniai ratai nėra slepiami po aptakais?

Jei manote, kad tai yra susiję su rato keitimu, klystate. Inžinieriai lengvai išsprendžia šį klausimą. Štai kaip lengvai galima prieiti prie minėto McLaren X-1 galinio rato:

Pakeisti galinius X-1 ratus nėra sudėtinga. (McLaren nuotrauka)
Pakeisti galinius X-1 ratus nėra sudėtinga. (McLaren nuotrauka)

Tai kodėl galiniai automobilių ratai neslepiami uždarose arkose? Yra kelios priežastys.

Visų pirma, uždaros arkos didina automobilio plotį. Tai nebūtinai yra didelis trūkumas, bet gamintojai turi apie tai galvoti. Juk jei neatsargus vairuotojas prisilies prie bortelio, jis apgadins ne lengvai pakeičiamą ar suremontuojamą ratlankį, o brangų aptaką. Be to, papildomos vietos reikia ir to aptako tvirtinimo / pakėlimo mechanizmui, todėl uždarų arkų įrengimas yra didesnis automobilio architektūros pasikeitimas nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Reikėtų papildomų saugumo bandymų, kad gamintojas būtų užtikrintas, kad avarijos metu (ar tiesiog pasiekus didesnį greitį) toks aptakas nenuskries šalin.

Ratlankiai vizualiai yra svarbi automobilio dizaino dalis. Vienas paprasčiausių būdų atnaujinti automobilio išvaizdą yra ratlankių keitimas. Uždaros arkos pašalina šią svarbią automobilio dizaino dalį.

Oras arkose iš tikrųjų yra reikalingas – jis aušina stabdžius. Uždaros arkos neišvengiamai apsunkina šią užduotį. Žinoma, įmanoma sukurti ventiliacijos angas ar įrengti papildomus aerodinaminius komponentus, kurie nukreiptų oro srautą link galinių stabdžių diskų. Tačiau lyginant su įprastomis atviromis ratų arkomis, nauji stabdžių aušinimo sprendimai yra sudėtingas inžinerinis galvosūkis.

Jau minėjome sniegą. Taip, galinėse arkose jis nėra toks pavojingas, nes čia nėra vairo mechanizmo, kurį sniegas galėtų užblokuoti. Tačiau uždaros arkos vis tiek renka purvą. Čia šokinėjantys akmenukai greičiau apgadintų ratlankius.

Visa tai, kartu su jau minėta tikimybe parkuojant apgadinti aptakus, yra papildomas rūpestis savininkui.

Galiausiai, uždarų ratų arkų privalumai nėra tokie dideli. Taip, jais įmanoma pagerinti automobilio aerodinamiką, bet viso automobilio kontekste tokie laimėjimai nėra dideli. Šiais laikais labai panašius rezultatus galima pasiekti pasitelkus naują ratlankių dizainą bei ventiliacijos angas arkose. Tikėtina, kad ateityje matysime dar ne vieną automobilį su uždaromis galinėmis ratų arkomis, tačiau tai greičiau bus estetinis dizaino sprendimas, o ne bandymas optimizuoti automobilio aerodinamiką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas