Kodėl lengva apgauti „Tesla“ autopilotą: jis veikia ir kai vairuotojo vietoje nieko nėra

Prognozuojama, kad 2030 metais pasaulyje bus bent 33 milijonai autonominių automobilių. Kai kurie žmonės negali sulaukti tos ateities ir dabar aktyviai naudojasi pažangiausiais autopilotais. Tačiau patikėti vairavimo tik automobiliui kol kas negalima - tai yra nelegalu. Be to, automobiliai negali to leisti. Naujas „Consumer Reports“ bandymas parodė, kad apgauti „Tesla“ autopilotą yra tiesiog juokingai paprasta.
„Tesla“ autopilotas
„Tesla“ autopilotas / Tesla iliustr.

Daug automobilių jau gali, pavyzdžiui, laikytis tarp kelio juostų. Pažengę autopilotai jau be didesnio vargo apvažiuoja sunkvežimius ir kitas kliūtis kelyje. Pavyzdžiui, „Tesla“ autopilotas gali jau išties daug – teoriškai šie automobiliai greitkeliais galėtų važiuoti savarankiškai. Bet tik teoriškai.

Praktiškai autonominiai automobiliai dar nėra įteisinti. Ir gamintojai negali jų siūlyti žmonėms. Taigi, kai pažengus autopilotas pastebi, kad vairuotojas nelaiko vairo, jis privalo jį paraginti perimti automobilio kontrolę.

Skirtingi gamintojai tai daro skirtingai. Kai kurie automobiliai savo vairuotojus žadina net ir saugos diržo timptelėjimais.

Balandžio 16 dieną „Tesla Model S“ pateko į skaudžią avariją, kurioje žuvo du jauni amerikiečiai. Vairuotojo vietoje tuomet nieko nebuvo, todėl iš karto apkaltintas „Tesla“ autopilotas. Tiksliau – neatsakingai jį naudoję vyrai. Tačiau „Tesla“ ir markės mėgėjai mano, kad autopilotas tuo metu nebuvo naudojamas, nes jį ne taip paprasta apgauti.

„Consumer Reports“ ką tik pademonstravo, kad „Tesla“ autopilotas gali būti apgautas, net jei tam reikia išradingumo. Viskas vyksta taip:

  • vairuotojas atsisėda vairuotojo vietoje ir prisisega saugos diržą;
  • įjungiamas autopilotas, nustatomas nulinis greitis;
  • ant vairo pakabinamas svoris, imituojantis vairuotojo rankų sukuriamą pasipriešinimą;
  • vairuotojas atsisega ir persėda į keleivio vietą;
  • padidinamas automobilio greitis.

Ir „Tesla“ autopilotas važiuoja lyg vairuotojas būtų vietoje. Tai padaryti šiurpiai paprasta, nors „Consumer Reports“ nespėlioja, kad būtent tai įvyko prieš tą šiurpią avariją.

Problema ta, kad „Tesla“ autopilotas nenaudoja sėdynės daviklio duomenų. Na, bent jau nenaudoja jų nuolat. Tai reiškia, kad autopilotas gali būti įjungtas ir vairuotojas gali pasišalinti iš savo vietos.

VIDEO: We Drove a Tesla with No One in the Driver's Seat. That's Not a Good Thing. | Consumer Reports

Gera žinia ta, kad šią problemą galima išspręsti per programinius atnaujinimus. Tačiau žmonės visada bandys apgauti šias sistemas. „Tesla“ vairuotojai ne kartą buvo nufilmuoti miegantys ar užsiimantys pašaliniais darbais. Atrodo, kad autonominiai automobiliai kuriami nepakankamai greitai – daugybė „Tesla“ vairuotojų jų tiesiog negali sulaukti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis