„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kodėl briedžio teste „Citroën Xantia“ pranoko net superautomobilius?

„Citroën Xantia“ – prancūziškas šeimyninis automobilis, gamintas 1992-2002 metais. Tai – pakankamai kasdieniškas automobilis, bet jo istorijoje yra keletas įdomių faktų. Pavyzdžiui, ar žinote, kad „Xantia“ buvo briedžio testo čempionas?
1996-ųjų Xantia Activa. (Vauxford, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)
1996-ųjų Xantia Activa. (Vauxford, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Pačioje straipsnio pradžioje paminėta, kad „Citroën Xantia“ buvo gaminama 1992-2002 metais, bet tai nėra visai tikslu.

„Citroën Xantia“ buvo pristatyta 1992 metais kaip pamaina BX. Abu šie automobiliai buvo nupiešti Bertone dizaino namuose, bet garsiojo Marcello Gandini parašas yra tik ant BX eskizų. „Xantia“ tuo laiku atrodė kaip labai aštraus silueto, modernus automobilis. Priekinis „Xantia“ paviršius, įskaitant žibintus ir groteles, vizualiai buvo sumažintas, atrodo, bandant prisiminti praėjusių laikų pleištų madą. Dabar akį rėžia juodi bamperiai ir juodos rankenėlės, bet tais laikais gamintojai dažnai nesivargino dažyti šių detalių. Tai nesutrukdė „Xantia“ pasiekti pripažinimo kaip vienam gražiausių tų metų modelių (na, bent jau Prancūzijoje). „Xantia“ bamperiai nuo 1997 metų dažyti kėbulo spalva – tada modelis buvo atnaujintas.

Pirmiausia rinkoje pasirodė „Xantia“ hečbekas. Šis 4,4 metrų ilgio automobilis pasižymėjo sedanams artimu siluetu, bet turėjo praktišką plačiai atsiveriančią bagažinę (ir galinio stiklo valytuvą). Xantia su universalo kėbulu pasirodė po poros metų.

2000-ųjų pabaigoje „Citroën“ pradėjo naujo C5 gamybą. „Xantia“ Prancūzijoje buvo gaminamas dar porą metų, bet visiškai naują „Xantia“ buvo galima pamatyti ir 2010 metais.

„Citroën“ buvo užmezgusi prekybinius santykius su Irano automobilių gamintoju SAIPA, pagal susitarimą 2001-2010 metais „Xantia“ buvo gaminama Irane. Taigi, nors Europa to nematė, „Xianta“ gamyba tęsėsi nuo 1992 iki 2010 metų. Panašiomis aplinkybėmis pirmos kartos „Volkswagen Golf“ buvo gaminamas iki 2009 metų. „Xantia“ buvo gaminama ir Kinijoje, bet labai trumpai – tik 1996-1997 metais.

Graikiškas vardas

Per beveik dešimtmetį trukusią gamybą „Citroën“ į pasaulį paleido daugiau nei 1,2 milijonus prancūziškų „Xantia“ automobilių. Jie taip lengvai neskriejo nuo lentynų, kaip, pavyzdžiui, „Ford Mondeo“ ar „Opel Vectra“, bet tai vis tiek buvo sėkmingas modelis. Nors nuo Xantia gamybos pabaigos Europoje praėjo jau pora dešimtmečių, šie automobiliai nėra labai reti, bet kaip jūs tariate šio modelio vardą?

Pagal prancūzus, „Citroën Xantia“ turėtų būti tariamas ne Ksantija, o Zantija. Tiesa, šio automobilio vardas kildinamas iš senovinio miesto, kurį lietuviškai vadiname Ksantu, pavadinimo. Graikų kalboje tai – geltonas arba auksinės spalvos miestas. O Xantia, kad ir kaip tartumėte šį pavadinimą, yra auksinis automobilis.

Paskutinis su DS palikimu

Hidropneumatinė važiuoklė daug kam buvo priežastis pirkti „Citroën“ ir „Xantia“ čia tikrai nebuvo išimtis. Tačiau tai – paskutinis „Citroën“ automobilis, kuriame ta pati hidraulinė sistema naudojama ir važiuoklei, ir stabdžiams, ir vairo stiprintuvui. Šią sistemą „Citroën“ tobulino nuo DS laikų, bet ji turėjo trūkumų. Be to, „Xantia“ yra paskutinis „Citroën“, kurio hidraulinė sistema naudoja specialų žalią hidraulinį LHD skystį – vėlesni modeliai naudoja raudoną LDS skystį.

Hidropneumatinės važiuoklės dėka, „Xantia“ yra labai patogus ir smagus automobilis. Tiesa, kai kurie naudotojai ją kritikavo kaip nepatikimą ar brangiai išlaikomą. Tuo tarpu kiti džiaugėsi, kad reguliuojamos važiuoklės dėka „Xantia“ prisitaiko prie įvairių kelio sąlygų.

„Xantia“ buvo siūloma su keliais hidropneumatinės važiuoklės variantais, turinčiais 5, 6, 7, 8 ar 10 sferų. Pastarasis variantas buvo montuojamas į „Activa“ modelius – brangiausius, sportiškiausius „Xantia“. „Xantia Activa“ posūkius įveikia beveik nepasvirdamas, o tai pravertė briedžio teste.

Briedžio testo čempionas

Briedžio testas – tai dinaminis bandymas, kurio metu stengiamasi išsiaiškinti, kokiu greičiu važiuodamas automobilis dar gali apvažiuoti netikėtai kelyje pasirodžiusią kliūtį. Briedžio testas išbando automobilio dinamines charakteristikas (kaip greitai jis gali keisti važiavimo krypti neprarasdamas stabilumo) ir saugumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“