2023 07 24

Kodėl dyzeliniai varikliai turi mažiau galios nei benzininiai?

Bent jau mūsų regione, dyzeliniai automobiliai tebėra labai populiarūs. Priežastis paprasta – dyzelinas yra pigesnis ir varikliai jo sunaudoja mažiau, todėl dyzelinių automobilių naudojimas yra ne toks skausmingas piniginei. Bet ar pastebėjote, kad praktiškai visi dyzeliniai automobiliai turi variklius su turbokompresoriais?
„Audi“ bomba – Q7 su V12 TDI turbodyzeliu
„Audi“ bomba – Q7 su V12 TDI turbodyzeliu / Gamintojo nuotr.

Dyzelinis variklis be turbokompresoriaus turi labai mažai galios. Tiesiog tragiškai mažai. Dyzelinio variklio privalumas yra sukimo momentas, o ne galia, bet vis tiek – niekas nenori labai mažai galios turinčio automobilio. Kita vertus, JAV vienu metu gaminti automobiliai su labai dideliais, bet silpnais varikliais. Amerikiečiai dyzelių nemėgsta, bet ir benzininiai varikliai tuo metu stokojo galios.

Keliuose dar yra automobilių su atmosferiniais (tai yra, be kompresoriaus) benzininiais varikliais, nors jie po truputį tampa vis retesni. Bet rasti atmosferinį dyzelinį variklį šiuolaikiniame eisme būtų dar sunkiau. Dyzelinis variklis tiesiog prašyte prašosi turbokompresorius pagalbos. Ir nesunku nuspėti, kodėl...

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis