Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl į sportinių automobilių vakarėlį nederėtų kviesti „Godzilos“?

Trečiadienį, rugpjūčio 28 d. Estijoje, iš pagrindų atnaujintoje Parnu „Auto24 Ring“ lenktynių trasoje „Nissan“ surengė sportiškiausių gamos modelių demonstraciją verslo partneriams, žiniasklaidos atstovams ir žmonėms, laimėjusiems pakvietimus socialiniuose tinkluose skelbtose akcijose.
2013 m. „Nissan GT-R“ ir kompanija
2013 m. „Nissan GT-R“ ir kompanija / (Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)

Renginio vinimi turėjo būti sportiškesnes modifikacijas ruošiančio kompanijos padalinio „Nismo“ produkcija – agresyvesni „Juke“ ir 370Z modeliai – tačiau didžiausio dėmesio sulaukė čia pat pristatytas dabartinės kartos GT-R. Tenka pripažinti – mano taip pat.

Pradinė mano mintis ruošiantis į daugiau nei 6 valandas trukusią kelionę į Estiją buvo didžiausią dėmesį skirti naujausiam „Nismo“ konstruktorių gaminiui – 370Z. Išbandyti automobilį, padaryti keletą nuotraukų ir apskritai – kiek tai įmanoma per trumpą laiką, pamėginti susidaryti bendrą įspūdį.

Skoningas dizainas ir fantastiškas variklio garsas

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Nissan 370Z Nismo
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Nissan 370Z Nismo“

Iš dalies šią užduotį įgyvendinti pavyko. Trasoje minėtu automobiliu spėjau apsukti tris ratus. Bendras įspūdis – puikus. Valdymas aštrus, pavarų perjungimas tikslus, o variklio garsas fantastiškas. Būtent atmosferinio V6 motoro keliamas gausmas padarė didžiausią įspūdį ir kitiems kalbintiems šiame efektingame pristatyme dalyvavusiems kolegoms.

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Nissan 370Z Nismo
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Nissan 370Z Nismo“

Kaip reikiant „paspausti“ 370Z neišėjo, mat lenkimai renginio metu nebuvo leidžiami, o priešais važiuojantis „Juke Nismo“ vairuojantis vaikinas važiavo tokiu tempu, kad atrodė, jog ruošia trasos paviršiaus būklės ataskaitą. Kaip ten bebūtų, tose trumpose atkarpose, kuriose pavykdavo spustelėti akceleratorių 343 AG galios „Nismo“ pertvarkytam kupė daugiau nei užteko.

Dizaino prasme „370Z Nismo“ stilius taip pat puikiai pavykęs. Sunkiausia tokiu atveju smulkesnėms „tiuningo“ kompanijoms būna nepersistengti darant kėbulą agresyvesnį, o šio kupė atveju saikas buvo jaučiamas. Automobilis atrodo gerokai platesnis dėl naujų priekinio ir galinio buferių. Gavo jis ir galinį oro aptaką, dėl kurio matomumas važiuojant atgal gerokai suprastėjo, tačiau mėgstantys važinėtis uždarose trasose vyrukai dabar jausis solidžiau. Sukuriamos prispaudimo jėgos taip pat nevertėtų pamiršti.

Vertėtų atkreipti dėmesį, kad „Nismo“ prisilietimai matomi ir viduje. Kaip ir „Juke“, dominuoja juoda spalva, įrengtos sportinės sėdynės itin patogios, o mažas verstos odos vairas užtikrintai priglunda prie rankų ir nepasidaro slidus, net jei bandote automobilį pirmą kartą nežinomoje žiedinių lenktynių trasoje. Yra ir vienas didelis trūkumas, mat kupė kaina Europos rinkose, taip pat ir pas mus siekia 45 tūkst. eurų (155 tūkst. litų).

Viską vertinant „370Z Nismo“ buvo smagiausias automobilis vairavimo entuziastams ir man taip pat, tačiau trumpai apibendrindamas renginio įspūdžius vis tiek būsiu banalus kaip meilės romanų rašytojas ir pareikšiu, kad GT-R yra neeilinis automobilis.

Pasivažinėjimas su šturmanu

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/2013 m. Nissan GT-R
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/2013 m. „Nissan GT-R“

Sėdu prie GT-R, viešojoje erdvėje dar žinomo „Godzilos“ pravarde vairo ir kitaip nei kituose automobiliuose čia manęs jau laukia keleivio sėdynėje įsitaisęs „prievaizdas“. Tai „Nissan Nordic Europe“ rinkodaros vadovas Baltijos šalims Henris Daumas, vyrukas puikai kalbantis angliškai ir labai lengvai bendraujantis. Taip pat tikras automobilių sporto entuziastas.

Be užuolankų pareiškiu Henriui, kad nesu vairavęs tokio galingo automobilio lenktynių trasoje ir kad man reikės jo patarimų. Patogiai įsitaisau prie vairo ir mes pajudam. Bandydamas priprasti prie automobilio pirmuosius posūkius įveikiu lėtai, tuo pat metu nusiskųsdamas Henriui, kad dėl lėtai judėjusio kolegos „370Z Nismo“ bandymas nebuvo labai smagus. Supratingasis estas greitai susisiekia su važiavimų trasoje koordinatoriumi ne klausdamas, o konstatuodamas, kad mes ketiname lenkti priešais važiuojantį 370Z.

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Nissan 370Z Nismo ir GT-R
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Nissan 370Z Nismo“ ir GT-R

Trasą ir GT-R mano instruktorius pažįsta daug geriau nei aš, todėl klausau jo patarimų ir pradedu jausti kaip reikia elgtis su šiuo automobiliu. Greitai prisiveju 370Z, laukiu kol jis išvažiuos iš posūkio, o gavęs pakankamai erdvės lenkiu trumpoje tiesiojoje. Spaudžiu akceleratorių ir prieš 90 laipsnių posūkį jau važiuojame apie 140 km/h. Tikslaus greičio nematau, nes analoginis spidometras mažas ir nugrūstas į kairįjį prietaisų skydelio kampą. Įžiūrėti mažų skaičiukų metus greitą žvilgsnį tiesiog neįmanoma.

Sunkus, inertiškas, bet galingas

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/2013 m. Nissan GT-R
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/2013 m. „Nissan GT-R“

Staigus stabdymas yra baisoka patirtis. GT-R turi puikius stabdžius, bet jo masė siekia 1780 kg, o sportiniam automobiliui tai yra geras „viršsvoris“. Masės persiskirstymas staigiai keičiant kryptį – grandiozinis. Panašiai kaip nedidelis persikraustymas iš vieno buto į kitą. Antra vertus, gretai važiuoti šiuo monstru lenktynių trasoje nėra sudėtinga, tačiau viską už tave daro elektronika, todėl vairavimo entuziastas gali pasijusti kaip pasyvus stebėtojas.

Antrąjį ratą įveikiame gerokai greičiau. Henris kaip patyręs šturmanas sako, kuriose vietose galiu spausti iki dugno, tačiau kaip rūpestingas „Nissan“ darbuotojas užtikrina, kad nepražiopsočiau ir stabdymo taškų.

Finišo tiesiojoje spaudžiu iki dugno – pagreitėjimas gluminantis. 545 AG galios motoras daro savo. Per betoninius blokus nesimato ilgo posūkio į dešinę pabaigos, todėl psichologiškai jis pats sudėtingiausias. Pabaigoje staigus stabdymas ir aštrus posūkis į kairę. Šturmanas šaukia „Floor it!“ (liet. - spausk iki dugno) ir šią atkarpą įveikiame kaip nutrūkę nuo grandinės.

Nedidelis „S“ formos posūkis ir kurio išvažiuojame per lėtai. Ilgame vingyje į dešinę Henris vėl sako laikyti akceleratorių nuspaustą, tačiau rankos dar neatsimena trasos, todėl nesu tikras ar į posūkio vidurį įvažiuosiu tinkama trajektorija ir „paimsiu kerbą“ taip, kad išvažiavimo plotis būtų saugus tokiam greičiui, todėl šiek tiek atleidžiu. Trys staigūs posūkiai ir paskutinis, apgaulingai „nepavojingas“ vingis prieš finišo tiesiąją ir vėl pradedam ratą iš naujo. Šį kartą dar greičiau.

Aštrūs pojūčiai ar vairavimo malonumas

Atsiliepimai, apie tai, kad vairuodamas GT-R dažnas gali pasijusti kaip profesionalus lenktynininkas – visiškai teisingi. Norėdamas išprovokuoti šį automobilį turi būti tikras pamišėlis. Nors „Godzila“ yra pernelyg sunki ir pagal turimų kompiuterių pajėgumus prilygsta nedidelei laboratorijai, negalima paneigti, kad įspūdžiai vairuojant šį monstrą buvo išskirtiniai. Net jei po trijų įveiktų ratų marškiniai ir lipo nuo prakaito.

(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/Nissan 370Z Nismo
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Nissan 370Z Nismo“

Nenuostabu, kad visas dėmesys renginyje atiteko GT-R. Ir šiais laikais ne daug automobilių gali per 2,7 s įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/h ir tuo pat metu būti visiškai tinkami kasdieniniam naudojimui. Jis tikrai duoda aštrių įspūdžių, tačiau vairavimo malonumas – jau visai kitas klausimas. Čia geriausias „Nissan“ produktas nuo šiol yra „370Z Nismo“. Galbūt šiame sportinių automobilių vakarėlyje geriau buvo apsieiti be „Godzilos“?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais