„Ferrari 550“ buvo gaminamas 1992-2002 metais. Po jo sekęs 575M iš esmės buvo tas pats automobilis, tik, žinoma, stipriai atnaujintas. O štai „Ferrari 599“ buvo gaminamas 2006-2012 metais. Taigi savaime aišku, kad 550 ir 599 turi daugiau skirtumų nei panašumų – tai yra dviejų skirtingų erų automobiliai. Tačiau vienas iš dizaino skirtumų tiesiog rėžia akį.
Pažvelkite į Ferrari 550 siluetą:
Na, o dabar pažiūrėkite į Ferrari 599:
Abu automobiliai yra savotiškai gražūs, tačiau bent jau šio straipsnio autoriui nekyla jokių abejonių, kad 550 forma yra žymiai elegantiškesnė. Iš dalies prie to tikrai prisideda ir itin žema kapoto linija. Pininfarina dizaino namai, kurie rūpinosi abiejų šių automobilių dizainu, stengėsi įkurdinti 550 kapotą kiek įmanoma žemiau. Tiesą sakant, jis sumontuotas taip žemai, kad didelio V12 variklio viršus tvirtai įsispaudžia į garso izoliaciją vidinėje kapoto pusėje. Tuo tarpu 599 nosis atrodo stipriai išpūsta, todėl subjektyviai yra ne tokia graži.
Tačiau tai nebuvo nei Pininfarina, nei „Ferrari“ sprendimas. Nauji saugumo reikalavimai, įvesti 21 amžiaus pradžioje, nurodė, kad po priekiniu kapotu (ar bagažinės dangčiu, jei variklio priekyje nėra) negali būti jokio kieto daikto. Kitaip sakant, tarp variklio ir kapoto privalo būti solidus oro tarpas. Tai turėtų pagerinti pėsčiųjų saugumą – lankstus kapotas geriau sugeria smūgius ir, bent jau teoriškai, sumažina mirtinų galvos traumų riziką, jei automobilis partrenkia žmogų.
Taip išsipūtė daugybė automobilių. Smailūs, žemi siluetai tapo superautomobilių privilegija – kai priekyje nėra variklio, sukurti tą reikalingą saugumo zoną yra lengviau. Tačiau kai kurie gamintojai vis tiek stengiasi.
Štai „F-Type“ – gražiausias modernus „Jaguar“ automobilis – turi palyginti žemą kapoto liniją. Ne tokią žemą, kokia ji galėtų būti, bet tarpas tarp variklio ir kapoto yra išties nedidelis. Kaip tai pavyko? Būtent tam „Jaguar“ po kapotu ir sumontavo porą oro pagalvių.
„Jaguar F-Type“ kapotas yra atidaromas į priekį – jo vyriai yra prie automobilio nosies.
Taigi išsiskleisdamos šios oro pagalvės šiek tiek kilsteli automobilio kapotą. Sukuriamas oro tarpas bei pasikeitęs kapoto kampas turi padėti sumažinti mirtinų traumų riziką. Taip saugomi ne tik pėstieji, bet ir dviratininkai, motociklininkai, paspirtukininkai.
Ši technologija nėra didelė naujovė. Oro pagalves pėsčiųjų saugumui naudoja ir „Volvo“. Oro pagalvė visiškai uždengia V40 stiklą ir tuo pačiu kilsteli kapotą.