Beje, ar žinote, ką techniškai reiškia žodis kabrioletas? Tai – prancūziškas žodis, kadaise apibūdinęs mažą arklinį vežimą su sulankstomu odiniu stogu. Vėliau kabrioletais pradėti vadinti ir kupė automobiliai su panašios konstrukcijos stogais. Dabar kabrioletais bent jau mūsų kraštuose vadinami bet kokie automobiliai su nuimamais stogais. Aišku, egzistuoja keli kabrioletų tipai. Pavyzdžiui, roudsteris yra dvivietis sportinis kabrioletas. Tokie automobiliai dažnai vadinami spyder – tai irgi iš karietų laikų automobilius pasivijęs žodis.
Daug populiarių kabrioletų yra sukurti sedanų ar į juos panašių keturdurių automobilių pagrindu. „Mercedes-Benz E“ klasės kabrioletas yra geras pavyzdys. Bet kodėl inžinieriai nukeldami automobilio stogą pašalina ir galines dureles?
5 priežastys, kodėl keturdurių kabrioletų beveik nėra
Galinėms durelėms kabrioletuose dažnai tiesiog nėra vietos. Stogas įprastai įsiterpia tarp salono ir bagažinės, todėl galinės sėdynės yra pastumiamos pirmyn. Taigi, susitraukia visa galinė automobilio salono dalis ir įprasto dydžio durelėms čia nelieka vietos. Aišku, net ir keturdurių „Volkswagen“ Vabalų yra buvę – jei ieškai, erdvės durelėms rasi. Bet daugeliu atveju tai būtų labai sunku. Vietoje to keturviečiai kabrioletai turi ilgesnes priekines dureles, kurios leidžia pakankamai lengvai patekti ant galinės automobilio sėdynės.