07 07

Kodėl „Lotus“ modelių vardai visuomet prasideda ta pačia raide?

1952 metais inžinieriai Colinas Chapmanas ir Colinas Dare'as įkūrė kompaniją „Lotus Engineering“.
„Lotus Evija“/ Gamintojo nuotr.
„Lotus Evija“/ Gamintojo nuotr.

Tiesa, „Lotus“ pradžia laikomi 1948-ieji, kuomet Chapmanas garaže sukūrė pirmąjį lenktyninį automobilį. Nepaisant daugybės sunkumų, dabar „Lotus“ – garsi britiškų sportinių automobilių markė. Ir kiekvieno jos modelio pavadinimas tradiciškai prasideda raide E.

Iš tikrųjų, Colinas Chapmanas prieš kompanijos įkūrimą pagamino ne vieną lenktyninį automobilį. 1948 metais Austin 7 pagrindu sukurtas Lotus Mark I buvo pakankamai sėkmingas, nors ir primityvus. Kodėl „Lotus“? Chapmanas niekada to neatskleidė, bet manoma, kad tai susiję su juo tuometine mergina ir būsima žmona Hazel, kurią jis kartais švelniai vadindavo lotoso žiedu.

1952-aisiais, kai „Lotus Engineering“ tapo oficialia įmone, senose arklidėse Londono šiaurėje įrengtose dirbtuvėse inžinieriai ėmėsi jau Lotus Mark IV ir Mark V gamybos. Chapmanas neabejotinai buvo pagrindinė Lotus asmenybė ir kompanijos ateitį jis siejo tik su automobilių sportu. 1954 metais buvo įkurta Team Lotus automobilių sporto komanda, 1958-1994 metais dalyvavusi Formulės 1 lenktynėse. Tačiau automobilių verslas, pasirodo, nemėgo labai specializuotų kompanijų ir Lotus turėjo kurti ir gatvėms skirtus automobilius.

Pirmieji Lotus gatvinukai buvo rinkiniai – tai buvo automobiliai, kuriuos entuziastai galėjo patys surinkti savo garažuose. Tokie suaugusiems skirti konstruktoriai, aišku, buvo smagus užsiėmimas, kuris leido Lotus išvengti kai kurių su automobilių pardavimu susijusių mokesčių.

Lotus Seven yra vienas iš garsiausių tokių rinkinių – šis dizainas, pasirodęs 1957 metais, dabar yra žymimas Caterham vardu.

Wikimedia nuotr./1970-ųjų Lotus Super 7 – tokio dizaino automobilius Caterham gamina iki šiol.
Wikimedia nuotr./1970-ųjų Lotus Super 7 – tokio dizaino automobilius Caterham gamina iki šiol.

1959 metais Lotus įsikūrė Hetelio kaime Norfolke, kur buvusiame Karališkųjų oro pajėgų aerodrome įsirengė gamyklą ir bandymų trasą. Čia Lotus dirba iki šiol, nors ir turėjo daug progų išnykti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis