Garantija – tik tada, jeigu priežiūra reguliari
Visų pirma reikėtų pradėti nuo išsiaiškinimo, kodėl techninė priežiūra turi būti reguliarūs. Įsigyjant naują automobilį, gamintojas nurodo, kad jis autorizuotame servise privalo apsilankyti kas 15, 30 tūkstančių kilometrų ar kitą numatytą ridą, o jeigu nuvažiuojama mažiau – kas 12 ar 24 mėnesius. To priežastis paprasta: norint, kad automobilis būtų patikimas ir be problemų važiuotų ilgai, jį reikia prižiūrėti, reguliariai keisti tam tikras dalis.
Gamintojai taip pat reikalauja, kad naujų modelių techninė priežiūra būtų atliekamą autorizuotuose servisuose. Juose dirbantys žmonės kiekvieną dieną tvarko tos markės automobilius, važiuoja į specialius mokymus gamyklose ir žino visą naujausią informaciją. Natūralu, kad būtent autorizuoto serviso darbuotojai, o ne 40-ies gamintojų modelius mintinai išmanantis meistriukas („nes juose viskas vienoda“) tiksliau ne tik atliks remontą, bet ir įvertins įvairių mechanizmų būklę.
Jeigu techninė priežiūra – alyvos, kitų skysčių ar stabdžių trinkelių keitimas – atliekamas ne autorizuotame servise, arba tą padaryti vėluojama, naujas automobilis paprastai netenka gamintojo suteikiamos garantijos. Tai natūralu – juk niekas nenori būti atsakingas už kito padarytas klaidas.
Naujų automobilių savininkai, kol galioja gamintojo garantija, į techninę priežiūrą ir jos dažnį paprastai žiūri atsakingiau nei žmonės, vairuojantys senesnius automobilius. Tačiau daug mechanikų teigia, kad elgtis reikėtų netgi priešingai: naudotą automobilį prižiūrėti dar atidžiau nei naują. Ir techninę priežiūrą jam atlikti dar dažniau.
15 tūkstančių kilometrų
Naujam dyzelinu varomam automobiliui techninę priežiūrą atlikti paprastai reikia kas 30 tūkstančių kilometrų, tačiau naudotiems rekomenduojamas mažesnis intervalas.
„Seniems automobiliams rekomenduočiau alyvą bent kas 15 tūkstančių kilometrų keisti arba, jeigu tiek nenuvažiuojate, kas metus. Bėgant laikui, alyvos savybės prastėja, ji traukia drėgmę ir todėl reikia ją keisti. Analogiška ir stabdžių sistema – nors ji uždara, tačiau per vamzdelius ir kitas detales skystis pritraukia drėgmės ir todėl jį reikia kartais pakeisti“, – aiškina autorizuoto „Škoda“ serviso mechanikas Sigitas Arlauskas.
Nenaujam automobiliui mažesnis techninė priežiūros intervalas rekomenduojamas ir dėl to, kad neretai į jį pilami kiti skysčiai nei garantijos metu. Kol automobiliui yra tik keli metai ir galioja gamintojo garantija, į variklį pilama aukščiausios kokybės originali alyva, tuo tarpu senesnei transporto priemonei neretai renkamos pigesnės alternatyvos. Jos nebūtinai yra blogos – tiesiog savo savybes išlaiko trumpesnį laiką.
Vėluojant keisti alyvą, diskomforto iškart nepajusite ir tik sutrumpinsite variklio gyvavimo laiką. Tačiau neskubant keisti oro ar salono filtrų, neigiamus rezultatus pajusite iškart. Ilgai važinėjant tuo pačiu oro filtru, sumažėja galia, padidėja degalų sąnaudos – varikliui sunkiau gauti reikiamą kiekį oro. Kai salono filtras purvinas, automobilyje kaupiasi drėgmė, rasoja langai, kartais netgi atsiranda specifinis kvapas.
Įsigyjant naudotą automobilį, būtina detali jo apžiūra servise ir, jeigu tik įmanoma, reikia patikrinti jo istoriją. Jeigu automobilis buvo prižiūrimas, laiku keičiami jo eksploataciniai skysčiai, kitos detalės, tuomet net ir nuvažiavęs šimtus tūkstančių kilometrų problemų jis nekels. Tačiau jeigu jo istorija neaiški, galima laukti ne vieno siurprizo.
Didelę įtaką turi kasdienė priežiūra
Daugelį detalių bei skysčių automobiliui reikia keisti nustatytais intervalais, tačiau kai kurie mechanizmai gali sugesti net ir tinkamai juos prižiūrint, tačiau blogai eksploatuojant. Pavyzdžiui, vos užvedus automobilį šaltą žiemos rytą, nerekomenduojama iškart važiuoti – reikėtų bent porą minučių lukterti, kol šis truputį sušils. Prie žemos temperatūros alyva pasidaro labai klampi, todėl automobilio variklio ar pavarų dėžės detalės juda sunkiau. Variklio kaitinti stovint vietoje 15 minučių taip pat neverta – nejudančio automobilio variklis darbinės temperatūros vis tiek nepasieks, o važiuojant šils daug greičiau.
Neigiamą įtaką turi ir pomėgis neįjungti stovėjimo stabdžio ir palikti automobilį su įjungta pavara. Tai turi ne tik ilgalaikių pasekmių varikliui, bet ir trumpalaikių problemų – kitam automobiliui kad ir nestipriai stuktelėjus ir prievarta „prasukus“ variklį, apsilankymas servise bus neišvengiamas. Didelė sąskaita – greičiausiai taip pat.
Bėdų pridaro ir elementarios vairuotojų klaidos kaip degalų sumaišymas, dažnas važiavimas apytuščiu degalų baku ar užmiršimas tikrinti padangų slėgį. Tuomet tenka keisti degalų tiekimo sistemos dalis, o dėl mažo padangų slėgio gali išaugti degalų sąnaudos bei smarkiau dėvėtis pačios padangos.