„Golf Mk. 1“ pirkėjai rikiavosi į eilę visame pasaulyje. Tačiau, žinoma, bėgant laikui, pirmąją kartą pakeitė antroji, tada – trečioji, ketvirtoji ir taip iki dabartinės aštuntosios. Bet ar žinojote, kad vienoje gamykloje pirmos kartos „Golf“ buvo gaminamas gerokai ilgiau?
1983 metais pasirodė antroji „Volkswagen Golf“ karta. Tai buvo kiek didesnis ir modernesnis automobilis, į kurį su laiku atkeliavo ir naujos saugumo technologijos. Tiesa, antrosios kartos „Golf“ kabrioleto nebuvo – iki pat „Golf Mk.III“ pasirodymo gamintas „Mk. 1“ kabrioletas.
Pirmosios kartos „Golf“ buvo kampuotesnis – tokios buvo aštuntojo dešimtmečio mados. Tiesą sakant, antroji „Golf“ karta tarsi išsipūtė – kampai tapo apvalesni, o linijos – minkštesnės. Tai pagerino automobilio aerodinamiką, o pats dizainas atrodė modernesnis. „Golf Mk.1“ dizainą kūrė garsusis Giorgetto Giugiaro, o štai už Mk.2 atsakingu tapo Herbertas Schäferis – jam teliko pagerinti Giugiaro darbą.
„Golf Mk. 1“ buvo gaminamas ne tik Vokietijoje. Štai Pietų Afrikos Respublikos pietuose, Uitenhage mieste, šis automobilis vietinei rinkai gamintas nuo 1978 metų. Ir jis buvo beprotiškai populiarus. 1984 metais ši „Volkswagen“ gamykla turėjo pradėti gaminti „Golf Mk. 2“, tačiau tuomet buvo pastebėta problema – naujasis modelis buvo per brangus. Taigi „Volkswagen“ gamoje pietų Afrikoje staiga atsivėrė skylė – trūko mažo ir pigaus automobilio. O gal ir netrūko – juk „Golf Mk. 1“ buvo mažesnis ir pigesnis.
Buvo priimtas sprendimas Uitenhage ir toliau gaminti pirmos kartos „Golf“. Gamykla jau turėjo tam reikalingą įrangą, štampavimo formas, skirtingų komponentų tiekimo kanalus. Tai kodėl gi ne? Juolab, kad šiame regione tuomet dar negaliojo jokie griežti saugumo ar taršos standartai.
Taigi „Volkswagen“ gamykla PAR vienu metu gamino ir pirmos, ir antros kartos „Golf“. Tam, kad būtų išvengta painiavos, pirmosios kartos modelis buvo pavadintas „Citi Golf“. 1988 metais „Golf Mk.1“ gamyba buvo nutraukta Pensilvanijoje ir nebereikalinga įranga taip pat iškeliavo į Pietų Afrikos Respubliką. Taip šio modelio istorija tęsėsi toliau.
Iš pradžių buvo siūloma rinktis tik iš trijų spalvų, tačiau „Citi Golf“ spalvų gama augo. Negalima sakyti, kad automobilis nebuvo atnaujinamas. Štai 1988 metais inžinieriai sugalvojo pakeisti automobilio groteles – jos tapo panašesnės į tas, kokias sutinkame „Golf Mk.2“ priekyje. Tada pasikeitė ir galini statramstis – jame atsirado ryški ledo ritulio lazdos formos linija. 2004 metais „Citi Golf“ gavo iš „Škoda Fabia“ perimtą prietaisų skydelį. Ir tai – tik dalis atnaujinimų.
Įprasti „Citi Golf“ turėjo 1,4 l variklį, o sportiškos versijos gavo 1,6 l (vėliau – 1,8 l) variklį. Šalia keturdurio hečbeko „Citi Golf“ buvo gaminamas ir sedanas „Fox“ (identiškas Jetta A1), ir pikapas „Caddy“. „Volkswagen Citi Golf“ buvo labai populiarus – jį naudojo ir paprasti šalies gyventojai, ir policijos pajėgos, ir vairavimo mokyklos bei kitos organizacijos. Tiesą sakant, šis modelis buvo toks populiarus, kad jo nepakeitė ir gerokai modernesni „Golf“ variantai.
„Volkswagen Citi Golf“ buvo gaminamas iki pat 2009 metų. Tai – beprotiškai ilgas laikas – tuo metu Vokietijoje jau buvo gaminamas šeštosios kartos „Golf“. „Citi Golf“ Pietų Afrikos Respublikoje pakeitė „Polo Vivo“ – ketvirtos „Polo“ kartos versija.