Kodėl Rusijoje griūna automobilių civilinės atsakomybės draudimo sistema

Rusijoje, kaip ir Lietuvoje, automobilio civilinės atsakomybės draudimas yra privalomas. Neapsidraudusių laukia baudos ir papildomi nemalonumai nutikus eismo įvykiui. Dabar ši sistema griūva.
„Ferrari“ vairuotojas lėkė dideliu greičiu, jis mirtinai parbloškė pensininką, ėjusi neleistinoje vietoje.
„Ferrari“ vairuotojas lėkė dideliu greičiu, jis mirtinai parbloškė pensininką, ėjusį neleistinoje vietoje. / Kadras iš Youtube.com

Rusijos vairuotojų turimi privalomo civilinės atsakomybės draudimo (CAD) polisai staiga tapo beverčiai. Nesvarbu, ar esi apsidraudęs, ar ne, rezultatas tas pats. Įvykus avarijai nuostolius nukentėjusiam kaltininkas abiem atvejais turės atlyginti iš savo kišenės. Kodėl?

Vos prasidėjus karui Ukrainoje ir Rusijai sulaukus pirmųjų ES bei kitų šalių sankcijų už agresiją, pradėjo staigiai brangti automobilių dalys ir patys automobiliai.

Katastrofiškai krentant Rusijos rublio kursui, tokie pokyčiai logiški. „Avtovzgliad“ pateikia duomenis, kad optimistiniu atveju atsarginių detalių kainos išaugo 50–100 proc. Jei draudimo bendrovių išmokos (taigi išlaidos) staiga padidėtų mažiausiai dvigubai, jos bankrutuotų.

Lyg tyčia 2022 m. kovo mėnesį įsigaliojo naujas automobilių draudikų remonto kainininkas. Jame automobilių atstatymo kaštai skaičiuoti senomis, t. y. mažomis, kainomis.

Be to, kainininką juk kuria patys draudikai, kurių tikslas – sumokėti kuo mažiau. Todėl dabar, detalėms pabrangus dvigubai, CAD išmokos tampa netgi juokingos. Juk dar apskaičiuojamas ir nusidėvėjimo koeficientas. Tarkime, penkerių metų automobiliui taikoma 30 proc. išskaita, o septynerių – 40 proc. Dešimties metų – 50 proc.

Taigi senesnių automobilių savininkų padarytus nuostolius draudikai dengia vidutiniškai tik 25 proc.

Kad būtų aiškiau, vidutinis Rusijos automobilių amžius viršija 13 metų. O maksimali suma, kurią gali išmokėti draudimo kompanija pagal CAD polisą – 400 000 rublių (apie 2 700 Eur).

Išvada: dabar draudimo išmokos neužtektų ne tik sumokėti už autoserviso meistrų darbą – ji nepadengia net detalių kainos. Todėl autoservisai tokia nuostolinga veikla neužsiims. Nebent trūkstamą (nemažą) skirtumą padengs pats avarijos kaltininkas iš savo kišenės.

Todėl, Rusijai užpuolus Ukrainą, Rusijos vairuotojų CAD reikalingas iš esmės tik tam, kad už jo neturėjimą negautų kelių policijos baudos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis