Oficialu: „Ford Focus“ gamyba Vokietijoje baigsis lapkritį. O įpėdinio nebus.
Šio populiaraus modelio, turėjusio sportiškas modifikacijas, žlugimas simbolizuoja „Ford“ eros Europoje pabaigą. Ne nes „Focus“ buvo labai svarbus nuo pirmosios kartos modelio 1998 m.
Deja, bet nutraukus praeityje populiaraus „Focus“ gamybą, sportiško vairavimo entuziastai praras vieną iš paskutinių karštųjų hečbekų, parduodamų su mechanine pavarų dėže – ST.
„Focus“ mirtis galimai bus gera žinia „Volkswagen“ grupei, kuri daugelį metų ir toliau keps „Golf“, „Octavia“, „Leon“ ir „A3“. „Toyota Corolla“ taip pat priklauso šiai kategorijai.
Bet kodėl „Ford“ išbraukia „Focus“ iš savo asortimento? Generalinis direktorius Jimas Farley sako, kad tai „pasitraukimas iš nuobodžių automobilių verslo ir į legendinių automobilių verslą“. Praėjusiais metais duotame interviu firmos vadovas pripažino, kad tokius automobilius kaip „Fiesta“ ir „Mondeo“ „mėgo daug klientų“, tačiau atšiauri realybė buvo tokia, kad „Ford“ neuždirbo pakankamai pinigų, kad pateisintų būsimas investicijas. Sutelkti dėmesį į „Bronco“, „Tremor“, „Raptor“ ir „Mustang“ yra pelningiau. Siekiama, kad „Ford“ taptų „bekelės Porsche“.
„Ford“ pardavimai Europoje sumažėjo 17 procentų iki 426 307 automobilių 2024 m., t.y. pirmuosius metus be „Fiesta“. Bendrovės rinkos dalis sumažėjo nuo 4 procentų iki 3,3 procento, atsilikdama nuo „Kia“ ir „Hyundai“ (po 4,1 procento). „Ford“ metai pradeda sunkiai – Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) paskelbti pardavimų skaičiai rodo 3,9 proc. nuosmukį, palyginti su 2024 m. sausio mėn., o rinkos dalis – vos 3 proc.
Šiais metais, pasitraukus „Focus“, perspektyvos taip pat nėra optimistinės. Tačiau „Ford“ turi krosoverius „Puma“ ir „Kuga“ („Escape“ JAV), kad kompensuotų praradimus. „Puma“ jau parduodamas ir kaip elektromobilis, papildydamas didesnių giminaičių kompaniją – „Mustang Mach-E“, „VW ID4“ pagrindu pagamintų „Explorer“ ir „ID5“ pagrindu pagamintų „Capri“.