Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl užsidegė „Toyota Yaris GRMN“ ratai?

Šio straipsnio pavadinimas netikslus. Ne tik ratai užsidegė, o ir stogas nuvažiavo, stuburas atsikratė, o naktimis per sapnus murkiu ant pagalvės: grrrmn... Šitas automobilis, šita karšta pupa ant ratų – tai ženklas, kad Dievas, žvelgdamas į Žemę, mums suteikė dar vieną šansą pasidžiaugti vairavimo malonumu. Dvi dienas su kolege Egle Girdenyte pavairavę šį riboto leidimo „Yaris“, supratome, ko verta klasika.
„Toyota Yaris GRMN“
„Toyota Yaris GRMN“ / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Kas bendro tarp Antano Sutkaus fotografijos, M.K. Čiurlionio tapybos, W.A.Mocarto muzikos ir šito „Yaris“ su raudonom juostelėm ant šonų?

Jie verčia mus gyventi įdomiai, visavertiškai ir norėti gyvenime siekti šio bei to daugiau. Jie suteikia aistros įkvėpti oro pilnais plaučiais. O jei kalbėtume paprastesne, benzingalvių leksika, spaudi gazą, ir viskas veikia. Nuostabus jausmas. Automobilis važiuoja be jokių „duobių“ ir pamąstymų, maloniai maurodamas. Žinoma, čia ne „Porsche 911“ ar „Cayman“, bet ir kaina trigubai mažesnė.

Suprasti akimirksniu

  • Pagaminta tik 600 šio Yaris GRMN modelio vienetų, kurie buvo išgraibstyti per 72 val., taip ir nepasiekę salonų. 400 vnt. teko Europai, 200 – Japonijai.
  • Automobilį varo 1,8 l darbinio tūrio variklis su paprastu kompresoriumi. Variklis sukasi iki 6800 aps./min. Galia – 212 AG ir 250 Nm. Vidutinės degalų sąnaudos bandymų metu – 12-15 l/100 km.
  • Iki 100 km/val. šis mažylis įsibėgėja per 6,4 sek.
  • Kaina – dukart didesnė nei įprasto „Toyota Yaris“. Taigi apie 30 tūkst. Eur.
  • „Toyota“ sukūrė šį modelį norėdama pademonstruoti savo sąsajas su WRC, nors masinėje gamyboje remiasi hibridų technologija. Taigi GRMN šifruokite: Gazoo Racing Meister of the Nurburgring.

„Toyota Yaris GRMN“ yra gaivališka, natūrali jėga bet... nereikėtų pulti dėl to džiūgauti. Kodėl, suprasite perskaitę paskutinį šio straipsnio sakinį.

O kol skaitote pradžią, pasidžiaukime, kad tokios jėgos nenugali nei laikas, nei kokie nors apribojimai. Beje, apie juos, tuos apribojimus.

Saulės spindulys ūkanotoje automobilių rinkoje

Automobilių rinka darosi vis nuobodesnė. Nauji ekologijos standartai, naujos emisijų matavimo metodologijos spraudžia gamintojus į kampą. Ar gali teikti malonumą važiavimas trijų cilindrų varikliukais? Gali, jei leisitės į kompromisus.

Ar tikrai važinėjimas hibridais padeda išsiskirti adrenalinui? Padeda, jei tuo metu kramsnosite imbierą, česnaką ar ant liežuvio užsilašinsite vasabio. O gal save šiek tiek apgaudinėjate, uostydami rožę per dujokaukę ar bučiuodami mylimosios lūpas per stiklą?

Norint patirti, kad Dangus egzistuoja čia pat Žemėje, nereikia būti kriptovaliutų milijonieriumi. Nereikia nė 100 tūkst. eurų. Tiesiog sėskite prie „Toyota Yaris GRMN“ vairo. Sumokėję dvigubai daugiau, nei kainuoja įprastas „Yaris“, jūs iškart dvigubai atjaunėsite. Na, bent jau tokį pojūtį sukurs venomis plūstelėjęs kraujas.

Mano galva, bent jau Vilniaus žiedinės sankryžos (ypač Edukologijos universiteto) yra kančia. Išskyrus tą atvejį, jei vairuojate „Yaris GRMN“. Šitas kartingas su „Toyota“ ženkleliu yra tiesiog sutvertas Edukologijos žiedui. Būtent tokioms trasoms. Kai reikia staigiai akceleruoti, tiksliai pataikyti į juostą. Nes LSD (riboto praslydimo diferencialas) leidžia atlikti greitėjimo manevrą sukant ne grubiai, o itin preciziškai, tiksliai.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Toyota Yaris GRMN“ – automobilis, kurio norėsis, bet įsigyti nepavyks

Mielai važinėčiau GRMN į darbą – kasdien, tegul ir 6 val. ryto, kol nėra spūsčių ir galima mėgautis tikslia kiekvieno posūkio trajektorija.

Taip, prisipažinsiu, vairuodamas „Toyota Yaris GRMN“, stengiausi būti kaip niekad tikslus – be reikalo nemakaluoti vairu. Bet, jei reikia (ir, jei leidžia situacija), pasportuoti prie vairo iš širdies. Štai tuomet, kai keli sau tikslą kiekvieną manevrą atlikti tiksliai, supranti, koks esi netobulas. Nes GRMN, panašiai kaip kadaise žiedinėse lenktynėse vairuotas „Yaris Cup“, leidžia pajusti kiekvieną mažą klaidelę, išgirsti kiekvieną akmenėlį ar užkabintą kerbą (lenktynių trasoje).

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Gazas.lt testas: „Toyota Yaris GRMN“
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Gazas.lt testas: „Toyota Yaris GRMN“

Tiesa, prasilėkėme ir žvyrinėmis Elektrėnų ralio trasomis. Nedidelis pastebėjimas: tai, kas tinka žiedui, ralyje tikrai netinkama. Lėkti žvyrkeliais buvo smagu, tačiau juose „Yaris GRMN“ labiau priminė užtaisytą pistoletą. Automobilio galą gana smarkiai mėtė, todėl laukėme, kada tas pistoletas iššaus ir reikės smarkiai padirbėti, norint ištaisyti trajektoriją. To nebuvo, tačiau, vėl grįžę ant asfalto, jautėmės žymiai geriau.

Pasivažinėjęs šiuo automobiliu, atleidau „Toyota“ visus jos nuklydimus į kairę. GRMN – gyva, pulsuojanti aistra. Tiesa, iki 3000 aps./min šis automobilis tiesiog veža. Ir šiek tiek burzgia. Bet, išsukus jėgainę iki 4500 aps./min., pasidaro gera kaip per Kovo 11-ąją. Akyse tiesiog Šiaurės pašvaistė nušvinta.

Tiesa, susidomėjusiems ir susižavėjusiems net nežinau ką pasiūlyti. Nes įsigyti šį automobilį tiesiog nėra galimybių.

„Gazo“ žurnalistė Eglė Girdenytė: tai – asfaltui sukurtas miesto „sportininkas“

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Eglė Girdenytė
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Eglė Girdenytė

Ne vienas automanas pasakys, kad nauji automobiliai praranda dvasią, o kartu dingsta ir vairavimo malonumas. Žinoma, smagu, kai automobilis turi funkcijas, kurios leidžia komfortiškai keliauti, tačiau tikras benzingalvis visada norės turėti kažką tokio, kas toli gražu nebus kelionių ar šeimos automobilis. Toks žmogus tikrai ieškos automobilio, kuris leis prisiminti jausmą, kai sukyla adrenalinas arba tiesiog paspaudus akceleratoriaus pedalą nejučia veide atsiranda šypsena. Būtent tokiems žmonėms ir sukurtas šis mažytis „Toyota Yaris GRMN“.

Šis automobilis tikrai neprimena 2030-ųjų, nors taip pat turi įvairių inovacijų. O vairavimo malonumą išlaiko ir mechaninė 6 laipsnių pavarų dėžė. Kiekvienam savaip, tačiau man, pavarų perjungimas suteikia visai kitokią emociją nei važiuojant automatinę pavarų dėžę turinčiu automobiliu. O truputį pavažinėjusi įsitikinau, kad šiame automobilyje įmontuoti „automatą“ būtų nuodėmė.

Jei norite ramiai važiuoti, tai galite daryti be jokio vargo, o ir degalų sąnaudos tokiu tempu tikrai nesikandžioja. Visgi jei norite važiuoti truputį greičiau, o gal linksmiau, tereikia spustelėti akceleratoriaus pedalą virš 3,5 tūkst. sūkių per minutę, ir čia išryškėja visa GRMN dvasia.

Pasiekus vos aukštesnes apsukas, automobilis pradeda „plėštis“ į priekį. O tuomet pasijaučia ir 249 Nm sukimo momentas. Galbūt sakysite, kad nieko ypatingo, tačiau dar kartą prisiminus, kad tai yra „Yaris“, bet kurio vairuotojo veide nejučia atsiras šypsena.

Sportinę automobilio dvasią dar labiau paryškina GRMN skleidžiamas garsas. Jis solidus ir žemas, būtent toks, kokio ir galima tikėtis iš asfaltui sukurto miesto „sportininko“.

P.S.: gyvename hibridų amžiuje

„Toyota“ Paryžiaus automobilių parodoje pristatė „Yaris GR SPORT“, kuris sukurtas įkvėpimo semiantis iš išskirtinio „Yaris GRMN“ hečbeko.

Žinoma, jo jėgainė jau kitokia. Nepaisant įspūdingos sportinės išvaizdos, GR SPORT siūlomas pirkėjams tik su standartiniu 1,5 l hibridiniu-elektriniu galios agregatu. Tuo viskas ir pasakyta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų