Darbas neįsivaizduojamas be kruizo kontrolės
Skubių krovinių pervežimo įmonės vairuotojai jau neįsivaizduoja, ką reiškia važiuoti be kruizo kontrolės. „Similės“ mikroautobusai per mėnesį įveikia apie 30 tūkst. kilometrų – kiekvieną darbo dieną jie važiuoja Europos keliais ir sustoja retai. Todėl bet kokią jų darbą palengvinančią sistemą vairuotojai ypač vertina.
„Pristatant krovinius miestuose, dažnai didesniuose nei Kaunas bei turinčiuose daug siaurų gatvių, labai padeda elektrinis vairo stiprintuvas – vairaratis sukasi lengvai, nesunku manevruoti net siauriausiose vietose. Sėdint daug valandų prie vairo bet koks sėdynės reguliavimo funkcionalumas (nugaros išlinkimas, sėdimosios dalies ilgis, netgi porankiai) labai praverčia“, – pasakoja T. Karvaitis.
„Mercedes-Benz Sprinter“ mikroautobusuose diegiama daug technologijų, kurios yra naujovės net ir lengvuosiuose asmeniniuose automobiliuose, o į daugelį komercinio transporto modelių ateinančios gerokai vėliau.
Pavyzdžiui, „Sprinter“ mato punktyrines ir ištisines linijas bei padeda vairuotojui išlikti eismo juostoje, gali automatiškai išlaikyti distanciją iki priešais važiuojančios transporto priemonės, turi autonominio stabdymo funkciją – tai leidžia vairuotojui jaustis saugiau ir suvokti, jog netikėtoje situacijoje jis visada turi patikimą pagalbininką.
Rinkos kelrodžiai
„Taip susiklostė, kad „Mercedes-Benz“ mikroautobusai visąlaik būdavo šios rinkos kelrodžiai – jie nurodydavo, kuria linkme technika turi judėti. Koncernas visuomet kreipdavo daug dėmesio į saugumą, patogumą. Daug įvairių sistemų kaip ABS ar vairuotojo oro pagalvė pirmą kartą buvo pritaikyta „Sprinter“ modelyje. Kiekviename pristatomame mikroautobuse yra naujovių, kurias konkurentai įgyvendina tik per kelerius metus. O tada mes gauname atnaujintą „Sprinter“ ir vėl esame žingsniu priekyje“, – teigia Narimantas Katarskis, UAB „Silberauto“ komercinių automobilių Lietuvoje pardavimo vadovas.
Jis neneigia, jog tokiems pasiekimams būtinos didelės investicijos – iki serijinės gamybos kiekviena technologija turi būti nuodugniai ištestuota ir įvertinta.
Pavyzdžiui, autonominio stabdymo sistemos jutikliai turi būti išbandomi įvairiausiomis sąlygomis, esant skirtingai temperatūrai ir su visokiausiais skersai važiavimo trajektorijos judančiais objektais – komercinio transporto šūkis „VANS. Born to run“ (liet. „Mikroautobusai. Gimę važiuoti“) apie mažiau atsakingą testavimą neleidžia net pagalvoti – viskas turi veikti nepriekaištingai.
„Tai paaiškina, kodėl bazinė „Sprinter“ kaina yra didesnė nei konkurentų. Tačiau ją išanalizavę ir palyginę su ilgojo laikotarpio išlaidomis gauname kitokius skaičius – „Mercedes-Benz“ mikroautobusai neretai yra pigesni nei konkurentų per 3 ar 5 metų eksploatacijos ciklą. Turėdami tokios patirties, galime pasiūlyti išskirtinį patikimumą, retą remontą ir nebrangią techninę priežiūrą. Būtent to ir reikia mūsų klientams“, – pasakoja N.Katarskis.