Kodėl valdžia nemokės 1000 Eur kompensacijos, jei vietoje seno taršaus įsigysite naują dyzelinį automobilį?

Vyriausybės siūlomas automobilių taršos mokestis – jau pakeliui į Seimą. Tiesa, prieš pateikimą jis buvo šiek tiek pakoreguotas – mokestis už daugelį automobilių (priklausomai nuo CO2 emisijos) padidintas.
Draudimas važiuoti dyzeliniams automobiliams
Draudimas važiuoti dyzeliniams automobiliams / 123RF

TAIP PAT SKAITYKITE: Siūlomas automobilių taršos mokestis: kodėl latviai už „Passat“ mokės daugiau nei lietuviai?

Primename, kad Aplinkos bei Finansų ministerijos, taip pat kai kurie Seimo nariai siūlė taikyti kompleksinį planą, kurio tikslas – sumažinti Lietuvoje taršių automobilių.

Pirmoji priemonė – lengvatinis 9 proc. PVM elektromobiliams, Seimo buvo atmesta. Tiesa, ekspertų nuomone, tai būtų buvusi tik kosmetinė priemonė, nes daugelyje šalių paskata pirkti elektromobilius yra žymiai didesnė. Tarkime, skandinaviška mokesčių lengvata sudaro iki 80 proc.

Antroji priemonė – jau minėtas automobilių taršos mokestis, kurį dar turi patvirtinti Seimas. Jis įsigaliotų 2020 m. sausio 1 d. ir būtų mokamas kiekvienos automobilio registracijos metu. Ar jis būtų efektyvus toks, koks dabar siūlomas? Spręskite patys: latviai tokį mokestį moka kasmet techninės apžiūros metu! O itin galingiems ir taršiems automobiliams, kurių variklio darbinis tūris siekia ir viršija 3,5 l, įvestas papildomas 300 Eur mokestis.

Tačiau liko neatsakytų klausimų apie trečią finansinį įrankį – 1000 Eur kompensacijas tiems vairuotojams, kurie atiduos utilizuoti seną taršų automobilį (taigi pinigų jį pardavęs negaus), Tačiau automobilį, kurio CO2 emisija neviršija 130 g/km, registruotą ES ne anksčiau nei 2013 m. sausio 1 d., galės prašyti minėtos 1000 Eur kompensacijos.

Tačiau yra dar viena sąlyga – kompensacija nebus mokama, jei įsigysite dyzelinu varomą automobilį. Ir visai nesvarbu, kad jis atitinka EURO6 – patį aukščiausią ekologijos standartą. Kodėl?

Kaip paaiškino 15min laidoje dalyvavęs Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vadovas Vitalijus Auglys, net ir EURO6 standartą atitinkantys dyzeliniai automobiliai yra taršesni už varomus benzinu arba dujomis. Tiesa, dyzelinių automobilių CO2 emisija mažesnė, bet išmetamų į aplinką kietųjų dalelių kiekis – didesnis.

Be to, dyzeliniai automobiliai į aplinką išmeta kelis kartus daugiau azoto oksidų nei benzinu ar dujomis varomi automobiliai. O azoto oksidų kiekio mažinimas yra labai svarbus įgyvendinant tarptautinius Lietuvos taršos mažinimo įsipareigojimus.

VIDEO: Ką pakeis svarstomas automobilių taršos mokestis?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis