Jeigu šio prinokusių vyšnių spalvos „Mini“ formos jums labai pažįstamos, tačiau niekaip negalite prisiminti iš kur, pateiksime užuominą – „energetinis gėrimas“. Taip, tai yra vienas iš automobilių, vežiojusių gigantiškas butaforines „Red Bull“ skardines.
Vienintelis Lietuvoje
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Mini One“ pikapas |
Amerikiečių kompanija „Custom CRS“ įvairioms pasaulio šalims yra pagaminusi daugiau nei 500 tokių reklamos kampanijoms skirtų „Mini“ automobilių. Dauguma jų vis dar naudojami ir tik nedidelė dalis, kaip kad vienas iš trijų Lenkijoje anksčiau eksploatuotų modelių susigrąžina „civilinį“ pavidalą ir yra parduodami aukcionuose.
Mūsų bandytas egzempliorius yra vienintelis Lietuvoje.
Egzempliorius, kurį matote nuotraukose, į kompanijos „Smartnuoma.lt“ vadovo Viktoro Kalpakovo rankas pateko šiais metais. Prieš tai automobilis, jau be didžiulės skardinės ir „Red Bull“ prekės ženklo skiriamųjų spalvų maždaug metus buvo naudojamas vienos Lenkijos kompanijos. Antrinėje rinkose tokie modeliai pasirodo retai, o mūsų bandytas egzempliorius yra vienintelis Lietuvoje.
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Mini One“ pikapas |
Dabartinis jo savininkas pasakoja, kad tuoj po įsigijimo teko remontuoti variklį ir priekinę važiuoklę, o dedant šias išlaidas prie automobilio įsigijimo kainos, kuri siekė maždaug 18 tūkst. Lt, bendra suma siekia beveik 20 tūkst. Lt. Palyginimui, analogiškas standartinis „Mini Cooper“ naudotų automobilių rinkoje kainuoja dvigubai mažiau.
Patrauklūs reklamos projektams
„Esu matęs, kaip tokie automobiliai perdaromi į vasarinius pramoginius modelius su banglenčių laikikliais ir kitokiais priedais, tačiau iš esmės toks automobilis eiliniam vartotojui nėra tiek naudingas, kiek reklaminiais projektais užsiimantiems verslininkui“, – pasakojo V.Kalpakovas.
Kalbant apie patį automobilį, galima paminėti, kad tai yra 2005 m. pagamintas dar pirmos moderniųjų „Mini“ kartos atstovas. Taip pat, jo įrangos lygis yra pats žemiausias iš tuo metu siūlytų ir oficialiai modelis netgi vadinasi „One“, o ne „Cooper“.
Skurdžiausias bazinės įrangos lygis reiškia, kad automobilis neturi ne tik kondicionieriaus, bet ir vairo stiprintuvo. Galbūt ne visi pastarojo nebuvimą įvardintų kaip trūkumą, mat tokiam automobiliui tiesioginis-mechaninis ryšys su vairuojamais ratais gali būti ir privalumas.
Tikras miesto automobilis
Ką mažasis pikapas turi, tai ganėtinai smagų atmosferinį 1,6 l darbinio tūrio variklį ir fantastiškai tiksliai veikiančią penkių laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Nors motoro galia siekia tik 66 kW arba 88 AG, pats pikapas sveria tik 1140 kg, traukos užtenka. Tereikia nemiegoti ir netingėti sukti variklio iki 4000 aps./min. Degalų sąnaudos mūsų bandomojo važiavimo metu siekė maždaug 7 l/100 km.
Analogiškas standartinis „Mini Cooper“ naudotų automobilių rinkoje kainuoja dvigubai mažiau.
Savo charakteriu „Mini One“ yra tikras miesto automobilis. Iki 80 km/h jis yra pakankamai greitas, kad reikalui esant parodytų daugumai galinius žibintus, pavarų perjungimas itin tikslus, į komandas vairu reakcija žaibiška. Ir jokių svyravimų posūkiuose.
Virsmas iš hečbeko į pikapą su atskiru krovinių skyriumi nepadarė neigiamos įtakos kėbulo standumui. Priešingai, turiu tokį įtarimą, kad automobilis tapo dar tvirtesnis, todėl ir važiuojant didesniu greičiu užmiestyje aštrius kelio vingius galima įveikti saugiai ir užtikrintai.
Problemos su aerodinamika
Šiaip dideli greičiai nėra šio „Mini“ stichija. Perdarymas atliktas kokybiškai, tačiau automobilio aerodinamika nebuvo testuojama nei realiomis sąlygomis, nei kompiuteriu, todėl neoptimizuoti už galinio stiklo susidarantys sūkuriai kone traukia jį atgal.
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Mini One“ pikapas |
Kita problema yra atidengiamas brezentinis mažojo pikapo stogas. Uždarytas jis vandens nepraleidžia (pats tai išbandžiau), tačiau oro esama izoliacija nesulaiko. Kadangi mūsų pasivažinėjimo metu oro temperatūra sukinėjosi žemiau 10 laipsnių celsijaus, be salono šildymo apsieiti jau nepavyko. Viršijant 100 km/h net ir uždengtas brezentinis stogas kelia velnišką aerodinaminį triukšmą.
Į galines sėdynes ir originalią hečbeko bagažinės vietą užimantį bagažo skyrių patekti mums nepavyko, to mums neleido padaryti užsispyrusiai užstrigęs užraktas. Galinis bortas tvirtinamas vyriais ir atidaromas į apačią, o bagažo skyriaus dangtis pakeliamas į viršų.
Į krovinių skyrių neįsibrovėme
(Sauliaus Rinkevičiaus/15min.lt nuotr.)/„Mini One“ pikapas |
Labai jau norėjosi išbandyti ir pamatyti kaip visa tai atrodo, juolab kad smalsumą žadino įveikiant duobes bagažinėje barškantys metaliniai daiktai, skambesiu labai primenantys būgnininko lėkščių komplektą, tačiau užrakto laužti nenorėjome, o remontuoti automobilio nebuvo kada.
Ko neįmanoma perteikti jokiais techniniais duomenimis, tai žmonių, kurie matė šį ekstravagantišką pikapą gatvėje, reakcijos. Joks naujas automobilis, kad ir koks įspūdingas jis būtų nesulaukė tiek smalsių žvilgsnių tiek iš praeivių, tiek iš vairuotojų. Važiuojant magistrale ne kartą teko matyti kaip mus lenkiančių transporto priemonių keleiviai įdėmiai stebi keistąjį „Mini“. Dažnai jų veidus nušviesdavo šypsena, kai kurie smagiai juokėsi.
Ne „Cooper“, bet kuprius
Taikliausias šio nuotaikingo „Mini“ apibūdinimas priklauso mano mamai, kuri vos pamačiusi automobilį pavadino jį kupriumi. Jau nekalbant apie žodžių žaismą su „Cooper“, šis terminas taikomas su aliuzija į puikiai pažįstamą rašytojo Viktoro Hugo personažą puikiai atitinka mažojo pikapo charakterį.
Kupros jis neturi, tačiau jei kalbėsime apie išvaizdą, smarkiai skiriasi nuo elegantiškų kasdien matomų hečbekų, taigi iš esmės yra suluošintas. Na ir kas, kad kitoks. Vairuotojui jis toks pat smagus, o ir aplinkiniai, rodos, supranta, kad tai tiesiog negali būti blogas automobilis. Kaip kad Kvazimodas, kuris turėjo gerą širdį.
Už:
Preciziškai veikianti mechaninė pavarų dėžė
Sportišką charakterį garantuojanti važiuoklė
Originalus dizainas
Prieš:
Brezentu dengto liuko keliamas aerodinaminis triukšmas
Streikuojantis krovinių skyriaus borto užraktas
Didokos degalų sąnaudos