Autobusų gamintojas „Volvo Bussar“ (Volvo Buses) ir automobilių gamintojas „Volvo Cars“ yra visiškai atskiros kompanijos. Taip, istoriškai jos abi priklausė didžiajai „Volvo“ grupei (Aktiebolaget Volvo), bet automobilių gamintojas 1999 metais nuo jos buvo atkabintas ir parduotas „Ford“. Dabar „Volvo Cars“ priklauso kinų „Geely“, o „Volvo“ autobusai vis dar veikia kaip „Volvo“ grupės dalis.
Prieš atsiskiriant šioms kompanijoms, „Volvo“ lengvųjų automobilių ir autobusų bei sunkvežimių vystymas „Volvo“ korporacijoje vyko greta. 1992 metais „Volvo“ pristatė Environmental Concept Car – koncepcinį automobilį, skirtą parodyti aplinkai draugiško transporto vystymosi kryptis. O 1995 metais atėjo laikas kažką panašaus parodyti ir autobusų ir sunkvežimių rinkai.
1995 metais „Volvo“ pristatė du konceptus – sunkvežimį Environmental Concept Truck (ECT) ir autobusą Environmental Concept Bus (ECB). Tai nebuvo muliažai – tai buvo unikalūs važiuojantys prototipai, kompanijai kainavę milijonus.
Koncepcinis žemagrindis autobusas „Volvo ECB“ turi unikalų, daugiausia iš aliuminio pagamintą kėbulą. Pagrindinę jo konstrukciją sudaro standus karkasas, kuris tarsi lenktyninio automobilio saugumo lankai apsaugotų keleivius avarijos atveju. Sėdynės yra pritvirtintos prie to rėmo, o apsivertimo atveju autobuso grindyse atsivertų avarinis išėjimas. Įprastai iš ant šono apvirtusio autobuso evakuojamasi per stoglangius, bet ECB lubos yra pilnos technologijų.