Su LRT.lt portalu susisiekęs vilnietis Benas T. papasakojo trečiadienio rytą patirtą situaciją.
„Važiavau į darbą ir stovėjau vienoje iš Šeškinėje esančių sankryžų. Galinio vaizdo veidrodėlyje pamačiau atskubantį greitosios pagalbos automobilį su įjungtais švyturėliais ir garso signalu.
Pasitraukiau į šalikelę, tačiau kai greitosios pagalbos automobilis įvažiavo į sankryžą, dar keturi automobiliai skubančius medikus tiesiog ignoravo ir nepraleido. Noriu pasiteirauti, ar daugelis vairuotojų jau pamiršo Kelių eismo taisykles (KET), o gal pastarosios pasikeitė ir aš kažko nežinau? O gal tiesiog kelių eismo kultūros trūksta?“ – teiraujasi vilnietis.
Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas sako, kad policijos pareigūnai yra organizavę trumpalaikius prevencinio pobūdžio reidus, kurie esą parodė, jog išties ne visi vairuotojai, taip pat ir pėstieji, laikosi minėtų KET reikalavimų.
„KET taisykles pažeidę asmenys buvo kviečiami į policijos įstaigą, kur su jais vesti švietėjiški pokalbiai: primintos KET taisyklės, atsakomybė už KET reikalavimų nevykdymą. Norėtume atkreipti dėmesį, kad viena pagrindinių eismo dalyvių pareigų – savitarpio pagarba ir atsargumas kelyje“, – komentavo D. Šalomskas.
Policija primena, kad specialiųjų transporto priemonių eismo ypatumai yra reglamentuoti Kelių eismo taisyklėse.
Jose nurodyta, kad eismo dalyviai privalo nedelsdami duoti kelią artėjančioms specialiosioms transporto priemonėms su įjungtais mėlynais ir (ar) raudonais (arba tik mėlynais) žybčiojančiais švyturėliais ir (arba) specialiaisiais garso signalais (ir jų lydimoms transporto priemonėms); keliuose, kur eismui abiem kryptimis yra ne daugiau kaip 4 eismo juostos, jie privalo sustoti dešiniajame kelkraštyje, kai jo nėra, – prie dešiniojo važiuojamosios dalies krašto (keliuose su skiriamąja juosta sustoti privalo tik ta pačia kryptimi judančios transporto priemonės).
KET akcentuotas ir pėsčiųjų elgesys artėjant minėtoms transporto priemonėms: pėstieji neturi pradėti eiti per važiuojamąją dalį, o esantys važiuojamojoje dalyje privalo nedelsdami iš jos pasitraukti. Administracinė atsakomybė už šių KET reikalavimų nepaisymą numatyta Administracinių teisės pažeidimų kodekse: „Transporto priemonių su įjungtais mėlynos (mėlynos ir raudonos) spalvos švyturėliais ir specialiais garso signalais, taip pat jų lydimų transporto priemonių nepraleidimas, nesustojimas, kai to reikalauja taisyklės, ar kitoks kliudymas jų eismui – užtraukia baudą vairuotojams nuo 200 iki 400 Lt arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo dviejų iki keturių mėnesių“.