„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kokia „Citroën C5 X“ savybė sužavėjo „Metų automobilio“ rinkimų komisiją?

Lietuvoje „Citroën C5 X“ nugalėjus „Metų automobilio 2023“ konkurse, pasipylė spėlionės, kuo šis automobilis toks ypatingas, kad užnugaryje paliko kur kas prabangesnius modelius. Paaiškėjo, kad viena esminė prancūziško keturračio savybė sužavėjo visą rinkimų komisiją, rašoma pranešime.
Citroen C5 X
Citroen C5 X / Gamintojo nuotr.

Aukščiausi balai jam atiteko už komfortą. Transporto istorijos žinovai galėtų pasakyti, jog tai – nieko keista. Šis Prancūzijos automobilių gamintojas daugybę dešimtmečių pasižymėjo išskirtiniu dėmesiu važiavimo komfortui, tad nuosekliai tobulino važiuokles ir sukūrė hidropneumatinę pakabos sistemą, leidžiančią automobiliams tiesiog plaukti asfaltu.

„Citroën“ inžinierių darbas buvo toks geras, kad hidropneumatinės sistemos patentu pasinaudojo ir Vokietijos „Mercedes-Benz“, ir Didžiosios Britanijos „Rolls-Royce“ bendrovės.

Panašu, jog naujausias C5 X modelis leido Prancūzijos automobilių gamintojui sėkmę pakartoti. Prieš kelerius metus pristatę „Progressive Hydraulic Cushions“ sistemą – amortizatorius, turinčius hidraulines pagalves, – „Citroën“ ją dar labiau ištobulino. Dabar šių amortizatorių nustatymai yra valdomi ir elektroniniu būdu. Tai suteikia kur kas daugiau komforto, o kartu – ir stabilumo bei kontrolės.

Visi tikisi komforto

Dainius Leonavičius, „Metų automobilio 2023“ konkurso komisijos narys ir videografas, pažymi, kad Prancūzijos automobilių gamintojas visais laikais pirmiausia asocijuojasi su minkštomis, komfortiškomis pakabomis – būtent to pirmiausia tikimasi įsėdus į bet kurį „Citroën“.

„C5 X pakaba yra labai komfortiška, bet nelinguojanti. Ji nėra sportiška, tačiau kelio kontrolės šiame modelyje yra bene daugiausia iš visų dabartinių „Citroën“, – sako D. Leonavičius.

Tokie pojūčiai nė kiek nestebina, žinant gamintojo istoriją, tačiau už jų slepiasi begalė valandų kruopštaus „Citroën“ inžinierių darbo. Amortizatorių kontrolė elektra leidžia kiekvieną automobilio ratą valdyti nepriklausomai nuo kito, atsižvelgiant į kelio dangą. Kitaip tariant, tuo pat metu automobilis gali amortizuoti visus kelio nelygumus ir užtikrinti, kad C5 X būtų stabilus ir puikiai stabdytų.

Atrado balansą

Būtent dėl atskirai valdomo kiekvieno rato automobilis pelnė itin jautrų vestibiuliarinį aparatą turinčių asmenų simpatijas. Matyt, kiekvienas pažįstame žmonių, kurie automobilyje negali sėdėti ant užpakalinės sėdynės, nes lingavimas sukelia pykinimą, arba važiuodami nesiryžta nė dirstelėti į telefono ekraną, nes tuojau pat subloguoja.

Sumontavę automobilyje „Progressive Hydraulic Cushions“ sistemą ir elektra valdomus amortizatorius, inžinieriai, regis, rado aukso vidurį: C5 X standus, bet ne tiek, kad būtų nekomfortiškas, kartu sugeria visus kelio nelygumus ir sėdintys viduje nesijaučia lyg laive audringą dieną.

„Mane nudžiugino, kad automobilis neužsupa, – esu tam jautrus žmogus. O jame važiuodama buvau įsitaisiusi keleivio vietoje ir netgi galėjau dirbti nejausdama pykinimo“, – įspūdžiais dalijasi konkurso komisijos narė, automobilių žurnalistė Eglė Girdenytė.

Ne vienas daviklis ir jutiklis

Naujoviška pakaba veikia rinkdama informaciją apie kelią, kuriuo rieda automobilis. Daugybė daviklių ir jutiklių analizuoja kelią, jo nelygumus ir šią informaciją siunčia į pagrindinį kompiuterį, kuris akimirksniu pritaiko esamoms sąlygoms pakabos darbą.

Aktyvi adaptyvioji pakaba naudoja informaciją, gaunamą iš elektroninio stabilumo sistemos (ESP) daviklių, taip pat keturių vertikalios padėties jutiklių bei trijų rato sukimosi greičio jutiklių. Visi jie borto kompiuteriui leidžia analizuoti automobilio kėbulo vertikalius ir horizontalius judesius, įvertinti vairo pasukimo kampą, greitį posūkyje, akceleratoriaus pedalo padėtį, stabdymo jėgą, automobilio svorį ir visa kita.

Visa ši informacija naudojama tam, kad prie esamų sąlygų kelyje būtų pritaikytas automobilio pakabos darbas. „Progressive Hydraulic Cushions“ sistema su elektra reguliuojamais amortizatoriais rūpinasi, kad puikiai veiktų ne tik pakaba, bet ir kuo mažiau svyruotų kėbulas, o į mašinos saloną patektų kuo mažiau triukšmo dėl pakabos vibracijų ir pan.

Visa sistema sukurta taip, kad kol važiuojama nedideliais greičiais, komfortiškas pakabos veikimas būtų užtikrinamas į pagalbą nepasitelkiant hidraulinių pagalvių. Vis dėlto jeigu nelygumai išties dideli, tuomet šios hidraulinės pagalvės amortizatoriuose leidžia sugerti ir visiškai nuslopinti smūgį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs