„Automobilių kainos salone ne visada atrodo priimtinos, tačiau paskyrus šiek tiek laiko, galima rasti labai gerų variantų. Salonai reguliariai atlieka ekspozicijų išpardavimus, parduoda bandomuosius automobilius, o prieš pasirodant naujam modeliui, rengia sandėlio išpardavimus, tad priimtiną variantą rasti galima visada“, – vardija Motorsniper.lt projekto vadovas Nerijus Alška.
Praėjus trims mėnesiams nuo veiklos pradžios, buvo nutarta suskaičiuoti automobilius, kuriems nuolaidos siūlomos dažniausiai.
Didžiausia nuolaida – 35 procentai
12 tūkstančių eurų – tokia nuolaida balandžio mėnesį buvo suteikta Vilniuje „JMA Centro“ parduodamam „SsangYong Rexton“ visureigiui. Šis automobilių gamintojas iš Pietų Korėjos Lietuvoje deda tik pirmuosius žingsnius ir kol kas dideliu populiarumu pasigirti negali, tad kai kurie modeliai ekspozicijoje užsibūna ilgai ir priverčia pardavėjus daryti dideles nuolaidas.
Aukščiausią „Quartz“ komplektaciją turintis, keturiais ratais varomas „Rexton“ su dyzeliniu varikliu kainuoja 33 900 Eur, tačiau šiam modeliui buvo pritaikyta kompaktinės klasės hečbeko kaina – 22 000 Eur. Verta paminėti, kad „Rexton“ yra vienas nedaugelio mohikanų – tikrųjų visureigių, kurių konstrukcija yra rėminė. Be to, jis turi 250 mm prošvaisą – didesnę nei „Audi Q7“, „Volkswagen Touareg“ ir daugelio kitų konkurentų.
„SsangYong“ atvejis – bene vienintelis, kai tokio dydžio nuolaida buvo taikoma vos per 30 tūkst. kainuojančiam modeliui
„SsangYong“ Lietuvoje turi ne itin patikimo automobilio įvaizdį, tačiau gamintojas, panašu, pasiryžęs tokią nuostatą pakeisti ir visiems modeliams suteikia 5 metų garantiją neribojant ridos. Tad nenuostabu, jog septynvietis visureigis, vos paskelbus skelbimą su didžiule nuolaida, buvo parduotas.
„Per tris mėnesius tinklalapyje buvo ne vienas automobilis, parduodamas su 30 proc. ir didesne nuolaida, tačiau paprastai tokie nukainojimai taikomi 40 ar 50 tūkstančių eurų kainuojantiems automobiliams. „SsangYong“ atvejis – bene vienintelis, kai tokio dydžio nuolaida buvo taikoma vos per 30 tūkst. kainuojančiam modeliui“, – aiškina N.Alška.
Jeigu vertintume nuolaidas tik per finansinę prizmę, tuomet lyderiu būtų „Inchcape Motors“, balandžio mėnesį pardavinėjusi „Jaguar XE S“. Sportiškas sedanas prieš mėnesį buvo parduotas net 15 tūkst. eurų pigiau: 340 AG išvystančio prabangaus modelio kainoraščio eilutėje įrašyti beveik 69 tūkst. eurų, o skelbime nurodyta kaina – 54 tūkst.
Lyderis – „Toyota“
Vienu metu Motorsniper.lt būna apie 250–300 parduodamų naujų automobilių su nuolaidomis, o skelbimų kiekio lyderiu galima vadinti „Toyota“: šių kiekis paprastai viršija 50.
„Lietuvoje yra daug „Toyota“ atstovybių, tad jos reguliariai rengia ekspozicijų išpardavimus: šiuo metu yra daug parduodamų „Auris“ bei „Avensis“ modelių. Be to, jau pristatytas atnaujintas „Yaris“, tad ankstesnės kartos automobiliai parduodami su didesnėmis nei 15 proc. nuolaidomis“, – vardija Motorsniper.lt projekto vadovas.
N.Alška pažymėjo, kad „Toyota“ nuolaidų strategija yra ganėtinai konservatyvi, bet efektyvi: automobiliai paprastai parduodami su ne didesnėmis nei 20 proc. nuolaidomis, tačiau skelbimų kaita vyksta labai sparčiai.
Prie nuolaidų lyderių galima priskirti ir KIA, „Renault“ markes – šių gamintojų su nuolaidomis parduodamų automobilių kiekis paprastai yra didesnis nei 20, o dalis jų pasižymi aukštesnėmis nei 20 proc. nuolaidomis. Išskirti galima ir „Peugeot“ dėl ne tokių dažnų, tačiau didelių, kartais 25 proc. viršijančių nuolaidų.
Iš „Premium“ segmento išsiskiria „Mercedes-Benz“ bei „Volvo“ – šių modelių su 15 proc. ar didesnėmis nuolaidomis kiekis paprastai yra didesnis nei 20.