Tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje po vienu stogu telpa viskas – sportiški, prabangūs, kasdieniai ar elektra varomi automobiliai. Ne išimtis iš šių metų paroda, kurioje gamintojai vis daugiau dėmesio skirs būtent elektromobiliams.
Tačiau gamintojai nespjauna ir į tradiciniais degalais varomus automobilius, todėl parodos lankytojai išvys ir nemažai naujausių modelių, kurie turi vidaus degimo variklius.
„Audi“
Vokietijos prabangių automobilių gamintojas Ženevoje žada pristatyti „Q4 e-Tron“ koncepciją. Tai vidutinės klasės didesnio pravažumo elektromobilis, kuris sukurtas naudojant naująją elektromobiliams skirtą „Volkswagen“ MEB platformą.
Nors tai tik studijinė versija, tikėtina, kad ateityje „Audi“ pademonstruos ir serijinei gamybai paruoštą modelį.
„Bentley“
Šiemet itin prabangių automobilių gamintojas „Bentley“ švenčia garbingą 100 metų jubiliejų. Ta proga gamintojas į Ženevą atveš „Centenary“ vardu pavadintą naujieną.
Kol kas išsamios informacijos apie šį automobilį gamintojas nepateikia, tačiau tikėtina, kad jis sukurtas „Continental GT“ modelio pagrindu.
BMW
Į šių metų parodą BMW atgabens atnaujintą 7 serijos modelį. Tikimasi, kad kartu su atnaujintu modeliu bus pristatyta ir nauja variklių gama, kurią sudarys dyzeliniai ir benzininiai varikliai, taip pat iš tinklo įkraunama hibridinė „septintuko“ versija.
Viliamasi, kad BMW 7 serija savo gamoje turės ir galingą V12 benzininį variklį.
„Citroen“
Šis Prancūzijos automobilių gamintojas į Ženevą atveš nedidelį miesto elektromobilį „AMI ONE“. Tai koncepcija, kurios tikslas parodyti, kaip ateityje galėtų atrodyti elektra varomi mikroautomobiliai.
Beje, prancūzų teigimu, šis mažylis sveria mažiau nei 500 kg. Vadinasi, pavyzdžiui, Lietuvoje juo galėtų važinėti 16 metų jaunuoliai.
„Honda“
2017-aisiais daug dėmesio Frankfurto automobilių parodoje sulaukęs „Honda Urban EV“ konceptas Ženevoje reinkarnuosis į „Honda EV“ prototipą, kuris bus per žingsnį nuo patekimo ant gamybos linijos.
„Lagonda“
Sportiškų premium klasės automobilių gamintojas „Aston Martin“ žada atgaivinti „Lagonda“ vardą, kuris bus skirtas elektromobiliams.
Ženevoje bus pristatyta studijinė didesnio pravažumo prabangaus modelio versija, kurią gamybai žadama paruošti 2021-iesiems.
„Lamborghini“
Italų superautomobilių gamintojas į Ženevą atveš „Huracan Evo“ modelį. Tai truputį galingesnė „Huracan“ versija. Į šį automobilį sumontuotas 5,2 l V10 benzininis variklis išvystys 630 arklio galių ir 600 Nm sukimo momentą.
„Mazda“
Visame pasaulyje vis labiau populiarėjant didesnio pravažumo automobiliams, japonai pristatys kompaktinės klasės „Mazda 3“ modelį su didesne prošvaisa.
Naujasis modelis bus mažesnis už dabar gaminamus „CX-3“ ir „CX5“ ir rinkoje turėtų konkuruoti su „Volkswagen T-Roc“ ir „SEAT Ateca“.
„Mercedes-Benz“
Šio gamintojo stende puikuosis bent trys naujienos. Pirmoji – tai „CLA Shooting Brake“ – nedidelis, sportiškai atrodantis universalas su nuožulnia galine dalimi.
Kadangi šis automobilis kurtas naudojant tokią pačią platformą, kaip ir „A-klasės“ hečbekas, tikėtina, kad ir „CLA Shooting Brake“ variklių gama bus identiška.
Kitas modelis – atnaujintas GLC. Vokiečiai atnaujino priekinių ir galinių žibintų išvaizdą, pagerino variklių ekologiją ir pristatys keletą naujienų automobilio interjere.
Galiausiai, „Mercedes-Benz“ Ženevoje pristatys ir elektra varomą „V-klasės“ versiją, kuri kol kas bus tik koncepcija. Žadama, kad gamybai šis automobilis turėtų būti paruoštas iki 2021-ųjų.
„Mitsubishi“
Japonai į parodą atsiveš atnaujintą ASX modelį – nauji priekiniai ir galinis bamperiai, atnaujinta priekinė automobilio dalis. O po variklio dangčiu pirkėjų lauks naujas 2,0 l benzininis variklis.
Kita „Mitsubishi“ stendo naujiena – „Engelberg Tourer“ koncepcija. Žymaus Šveicarijos slidinėjimo kurorto vardu pavadintas automobilis turėtų pademonstruoti naują „Mitsubishi“ dizaino liniją, kurios pirmuoju pavyzdžiu turėtų tapti naujasis „Outlander“.
„Pininfarina“
Italijoje įsikūrusi automobilių dizaino studija lankytojus mėgins sužavėti įmonės įkūrėjo garbei, „Battisa“ vardu pavadintu sportiniu elektromobiliu.
Skaičiai įspūdingi – 1,900 arklio galių, 2,300 Nm sukimo momentas, įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. per mažiau nei dvi sekundes.
Galutinę, produkcijai skirtą versiją žadama pademonstruoti 2020-aisiais. Žadama, kad bus pagaminta ne daugiau kaip 150 šių automobilių, o kiekvieno kaina turėtų svyruoti nuo 1,7 iki 2,3 mln. eurų.
„Polestar“
Ši kompanija Ženevoje žada pristatyti „Polestar 2“ modelį, kuris turėtų tapti tiesioginiu „Tesla Model 3“ konkurentu. Žadama, kad prekyboje „Polestar 2“ pasirodys kitąmet.
„Porsche“
Vokietijos sportinių automobilių gamintojas „Porsche“ parodoje pristatys 911 kabrioletą. Kaip ir 911 kupė, kabrioletas turės šešių cilindrų, 3,0 l darbinio tūrio benzininį variklį su dviem turbinomis, kurio galia – 444 arklio galios. Kabrioletas galės būti varomas tik galiniais arba visais ratais.
„Renault“
Prancūzai į Ženevą atgabens ilgai lauktą ir ypač svarbią gamintojui naujieną – penktosios kartos „Clio“. Tikimasi, kad parodoje prancūzai pristatys iš tinklo įkraunamą hibridinę „Clio“ versiją ir galiausia atskleis visą variklių gamą.
„Škoda“
Čekijos automobilių gamintojas toliau plečia didesnio pravažumo modelių gamą ir Ženevoje pristatys „Kamiq“ – mažiausią tokio tipo modelį, kuris rinkoje turėtų konkuruoti su „Nissan Juke“ ir „Renault Captur“.
Kitas modelis, kuriuo „Škoda“ stengsis pritraukti lankytojų dėmesį, – elektra varomo, didesnio pravažumo kupė modelio „Vision iV“ koncepcija. Tai turėtų būti išraiškingo dizaino automobilis, kuris į serijinę gamybą turėtų patekti 2021-aisiais.
„SsangYong“
Pietų Korėjos automobilių gamintojas, kuris kuria ir gamina tik didesnio pravažumo modelius, Ženevoja žada pristatyti naująjį „Korado“. Tai vidutinės klasės didesnio pravažumo automobilis, kuris turėtų konkuruoti su „Nissan Qashqai“.
Taip pat gamintojas į Ženevą žada atvežti elektromobilio koncepciją.
„Toyota“
Japonai europiečiams pristatys ilgai lauktą ir brandintą naująją „Supra“. Ženevos automobilių paroda bus pirmoji vieša galimybė pamatyti šį sportinį „Toyota“ modelį Europoje.
„Volkswagen“
Šį kartą racionalieji vokiečiai iš „Volkswagen“ Ženevos automobilių parodoje pristatys koncepciją, kurią įkvėpė 1960-ųjų paplūdimio bagiai.
Tai elektra varomas automobilis, kuris neturi stogo ir durų, yra lengvas ir apginkluotas dideliais ratais, padedančiais lengviau važiuoti paplūdimio smėliu.
Pagal „Autoexpress.co.uk“ parengė Vytenis Kudarauskas