Problematiškiausi yra tie automobiliai, kuriuose sumontuota beraktė atrakinimo sistema. Jų durelės atrakinamos arba gestu arba prisilietus prie durų rankenėlės, jei savininkas raktą turi kišenėje.
Tačiau vagišiams apgauti šią išmaniąją sistemą – vieni niekai. BBC teigimu, ADAC ekspertai išbandė 237 automobilius, kuriuose sumontuota beraktė sistema. Ir tik į tris iš patikrintų automobilių nebuvo įmanoma įsilaužti pasinaudojus elementariu kompiuteriu bei pagalbinėmis elektroninių signalizacijų apėjimo priemonėmis. Lengviausiai įsilaužta į „Ford Fiesta“, „Volkswagen Golf“ ir „Nissan Qashqai“. Tačiau testą puikiai atlaikė naujieji „Jaguar i-Pace“, „Land Rover Discovery“ ir „Range Rover“.
„Vagys į tokius automobilius įsilaužia jau nebe pirmus metus. Tačiau gamintojai ir toliau kepa tokius pačius modelius, kuriuos pavogti visai nesunku. Tokiu būdu blogiukų galimybės pasisavinti svetimą turtą nuolat didėja“, – sakoma „Which?“ ataskaitoje.
Tačiau gamintojus užstojo Didžiosios Britanijos automobilių gamintojų ir atstovų asociacija (SMTT). Jos atstovai tvirtina, kad automobiliai nuo vagysčių apsaugoti geriau, nei anksčiau.
„Natūralu, kad nusikaltėliai visą laiką ieško kelių, kaip apeiti apsaugos sistemas. Ši kova niekad nesibaigs. Būtent todėl gamintojai ir investuoja milijardus į automobilių apsaugos sistemų kūrimą“, – pareiškė SMTT vadovas Mike Hawes.
Paskaičiuota, kad Europoje, lyginant su 90-aisiais XX a. metais, automobilių pavagiama gerokai mažiau. Tačiau pastaraisiais metais nusikaltimų kreivė vėl pradėjo kilti aukštyn. Kai kurių specialistų teigimu, galimybės lengviau grobti automobilius atsirado būtent dėl beraktės automobilių atrakinimo sistemos paplitimo.