Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Profesinė kvalifikacija – komercinio transporto vairuotojų galvos skausmas

Nuo 2009 m. rugsėjo 10 d. visose Europos Sąjungos valstybėse, įsigaliojus Nr. 2003/59/EB nuostatoms, krovinius ar keleivius vežantiems vairuotojams privaloma profesinė kvalifikacija, dar žinoma kaip „95 kodas“. Kadangi numatyti ir tobulino kursai, mokymo programa keičiasi kas penkerius metus.
Vilkiko vairuotojas
Vilkiko vairuotojas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kartu su pasenusiomis mokymo programomis nustoja galioti ir jas dėsčiusių įstaigų licenzijos. Norintiems iš komercinio transporto vairavimo užsidirbti pragyvenimui žmonėms tokios permainos gali kaip reikiant sujaukti planus.

Marijampoliečiai priversti važinėti į Kauną

Kaip 15min.lt redakcijai skirtame laiške rašo Audrius, šiuo metu viename iš didžiausių šalyje komercinio transporto centrų, Marijampolėje nėra jokios įstaigos, kuri organizuotų vairuotojų pradinės profesinės kvalifikacijos mokymo arba profesinės kvalifikacijos praplėtimo kursus.

Anot jo, dar 2012 m. Marijampolėje toks profesinio rengimo centre buvo. Dabar artimiausios įstaigos teliko Kaune ir Alytuje. Audrius, nuogąstavo, kad ne kiekvienas pradedantysis profesionalus vairuotas gali sau leisti važinėti taip toli.

„Marijampolės kainomis C, CE kategorijos kainuoja apie 3300 Lt. Kadangi mieste dabar nėra kvalifikacijos kėlimo kursus rengiančios įstaigos, tenka važiuoti į Kauną, kur „95 kodas“ kainuoja apie 1500 Lt. Kainos nevienodos. Pridekime važinėjimą ir išeina apvali pinigų suma. Blogiausia, kad šiuolaikiniai darbdaviai ne visada ir  išleis. Ir nemokės už tas darbo valandas“, – problemos mastus įvardina Audrius.

Skaitytojas daro išvadą, kad Marijampolėje norint tapti sunkvežimio vairuotoju, tenka mesti darbus idant galėtum važinėti į Kauna ir tik su dviračiu, nes nebebus pajamų kurui. Anot Audriaus, šioje situacijoje pasisekė didesnę patirtį turintiems, vairuotojams, kuriems per darbo biržą „95 kodo“ kvalifikacijos kėlimas ES lėšomis buvo suteiktas nemokamai.

Atnaujintos mokymo programos

Kaip pažymėjo Švietimo ir mokslo ministerijos profesinio mokymo ir orientavimo skyriaus vedėjas Mečilavas Griškevičius,  licencijas rengti vairuotojus pagal 2007 m. parengtas vairuotojų pradinės profesinės kvalifikacijos įgijimo bei periodinio mokymo programas turėjo 24 mokymo įstaigos.

Nuo šių metų priėmimas pagal šias programas nebevykdomas, kol jos bus atnaujintos. Naujas licencijas pagal 2012 m. atnaujintas ir patvirtintos programas jau turi 17 profesinio mokymo teikėjų.

„Licencijų išdavimą reglamentuoja Vyriausybės patvirtintos formaliojo profesinio mokymo licencijavimo taisyklės. Norėdamas gauti licenciją, teikėjas privalo turėti profesijos mokytojus arba kandidatus į profesijos mokytojus, atitinkančius formaliojo mokymo programų reikalavimus.

Taip pat turi įrengti teorinio ir praktinio mokymo vietas, mokymo patalpas pagal numatomą mokyti mokinių skaičių, atitinkančias darbuotojų saugos ir sveikatos, priešgaisrinius ir visuomenės sveikatos saugos reikalavimus“, – komentavo M.Griškevičius.

Licenzijas gaus netrukus  

Anot ministerijos atstovo, visų šių reikalavimų vertinimą atlieka ir ekspertizės aktą dėl pasirengimo vykdyti mokymo programas švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išduoda kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras.

„Marijampolės, Alytaus profesinio rengimo centrai, kaip ir kitos anksčiau vairuotojus rengusios mokymo įstaigos, taip pat netrukus gaus licenciją vykdyti mokymus pagal naujas programas. Dabar marijampoliečiams artimiausi tokių programų teikėjai yra Kaune“, – pažymėjo jis.

Mokymo įstaigų turėtų užtekti

Anot M.Griškevičiaus, juntamas mokymo įstaigų suaktyvėjimas siekiant įgyti naujas licenzijas. Visos 24 įstaigos, kurios vykdė vairuotojų mokymus pagal ankstesnes programas, siekia gauti licenciją naujoms programoms. Taip pat atsiranda naujų mokymo įstaigų, siekiančių gauti licencijas.

Licenzijas turinčių mokymo įstaigų reikės nemažai, mat iki 2013 m. rugsėjo 10 d. visi autobusų vairuotojai, o iki 2014 m. rugsėjo 10 d. ir visi krovininių automobilių vairuotojai privalės baigti periodinio mokymo kursus.

„Visi vairuotojai turės galimybę išklausyti kursus, mokymo įstaigų iki nustatytų terminų tikimės turėti pakankamai“, – tikino M.Griškevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos