Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kompaktinis sportinis automobilis: sąrašas platus, pasirinkimas – vienas

Draugo šeima sumanė „pasportuoti“ ant ratų – pirks sportinį automobilį sūnui, bet ir kiti šeimos nariai pretenduoja jo galimybėmis pasidžiaugti. Kadangi didesnę dalį laiko automobiliu bus važinėjama po miestą, o ir sūnui nereikia didelės talpos ant ratų, nuspręsta įsigyti eiklų, bet mieste puikiai manevruojantį ir derantį automobilį.
Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport / Partnerio nuotr.

Draugas, žinodamas, kad domiuosi automobiliais, kreipėsi patarimo. Peržiūrėjęs galimus pretendentus sudariau sąrašą eikliausių mažylių, kurie gali tikti ir patikti. Į jį įtraukiau visus panašaus dydžio sportiškumu išsiskiriančius modelius, nes nei vienam gamintojui draugas ir jo sūnus neteikė prioriteto – tai bus pirmasis jų sportinių charakteristikų automobilis. Sąraše atsidūrė sportinių savybių turintys panašaus dydžio ir kainos penki modeliai: „Ford Fiesta ST“, „Renault Clio RS“, „Suzuki Swift Sport“, „Škoda Fabia RS“, „Volkswagen up! GTI“.

Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport
Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport

Katės maiše

„Katės maiše nepirksi“, – tarė būsimieji sportinio automobilio savininkai ir nusprendė susisiekti su automobilių pardavėjais bei išbandyti pasirinktus modelius. Peržiūrėjus atstovų tinklapius tapo įdomu, kodėl pristatomas tik vienas iš mūsų atsirinktų penkių modelių, o kitų atstovų tinklapiuose jokios informacijos apie mažus sportinis automobilius neradome.

Skambiname ir... stebimės. „Clio RS“ pardavėjai atsakė, kad laukia 5-os kartos modelio ir šiuo metu sportiniu „Clio“ neprekiauja, o kiti automobilių atstovai apskritai Lietuvos rinkai nesiūlo mūsų atsirinktų modelių. Kas beliko: svajonė ir tikslas.

Draugas pajuokavo, kad teks rinktis iš vieno automobilio, apie kurį radome išsamios informacijos. „Suzuki Swift Sport“ įrangos sąrašas džiugino – prie visos saugumui ir komfortui reikalingos įrangos, dalis kurios net „Premium“ klasės automobiliuose standartiškai nėra montuojama, puikavosi raidelės S, t. y. ši įranga yra kaip standartinė sportiniame „Swift“ variante.

Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport
Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport

Ypač būsimiesiems šeimininkams patiko, kad automobilis jau aprūpintas moderniais LED projekciniais ir automatiniais priekiniais žibintais, tamsintais galinių ir bagažinės durelių langais, ant ištraukiamo ir reguliuojamo pokrypio vairo įrengta greičio palaikymo, laisvų rankų telefono ir garso reguliavimo valdikliai bei įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos įjungimo mygtukas, išsami kelionėje naudinga informacija teikiama dideliame 4,2 colių spalvotame LCD ekrane. Važiavimo patogumui automobilyje kaip standartinė įranga jau yra beraktė atrakinimo ir užvedimo sistemos, automatinis oro kondicionierius, sportinio tipo šildomos priekinės sėdynės ir išoriniai veidrodėliai, prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo (ACC) ir stabdžių pagalbos su radaru (RBS) sistemos, kurios pačios sustabdo automobilį, jei priekyje važiuojantis sulėtina greitį, dviejų jutiklių stabdžių pagalbinė sistema (DSBS), padangų slėgio stebėjimo sistema (TPMS), degalus taupanti automatinė variklio „Stop–Start“ sistema, atbulinės eigos kamera su parkavimo funkcija ir net GPS navigacija!.

Tačiau kad ir kaip įtiktų net keliuose lapuose surašytas standartinės įrangos sąrašas, vis tiek užsibrėžtą tikslą – prieš perkant automobilį išbandyti jį kelyje, – nusprendėme įgyvendinti.

Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport
Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport

Vikrus, dinamiškas, su sportiniu charakteriu

„Suzuki Swift Sport“ techninės charakteristikos žadėjo smagų pasivažinėjimą. Tik pernai pradėtą gaminti naują modelį gena modernus 1,4 litro turbo benzininis 4 cilindrų variklis „Boosterjet“. Puikiai sukomplektuotas ir vos 975 kg sveriantis automobilis su 103 kW galios varikliu ir 6 pavarų mechanine greičių dėže 100 km/val. greitį pasiekia per 8,1 s. Jau vairuodami įsitikinome, kad žema prošvaistė (120 mm) ir žemos bei plačios padangos (195/45/17R) tik sustiprina sportiško vairavimo malonumą ir įspūdžius bei tvirtai laiko geltoną bolidą net staigiuose posūkiuose. Tiesa, neteko išbandyti maksimalaus 210 km/val. greičio, bet magistralėje su juo jautiesi kaip lenktynių trasoje, nors greičio nesijaučia, o vairuoti malonu ir saugu.

Smagiausia, aišku, su juo manevruoti ir lenkti, nes vairuodamas tokį automobilį esi tvirtai įsitikinęs, kad manevrą atliksi greitai ir saugiai. Neįtikėtinai puikiai mažylis laikosi pasirinktos trajektorijos posūkiuose, gal tik įsibėgėja per greitai, nes net nepastebi, kaip pajudėjus nuo šviesoforo už nugaros lieka mašinų srautas ir viršiji 60 km/val. greitį, o valdymo skydelyje atsiranda patarimas jungti aukštesnę pavarą. Iš paprasto panašaus dydžio automobilio į „Sport“ variantą persėdusi būsimoji savininkė vis stebėjosi, kad ne savo noru viršija greitį, nes „pedalą spaudžia kaip visuomet“.

Didelis privalumas, kad „Swift Sport“ tėra 3 890 mm ilgio ir mieste, kur daugiausia planuoja važinėti būsimieji savininkai, jam lengva rasti parkavimo vietą. Be to, gale esanti parkavimo sistema su kamera padeda saugiai įsisprausti į nedidelius tarpus.

Būsimiesiems „autosportininkams“ „Suzuki Swift Sport“ įtiko, nors ir teko rinktis iš vieno automobilio.

Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport
Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport

Klasės etalonas

Tačiau priekabūs pirkėjai, nors jau buvo palankiai nusiteikęs dėl „Swift Sport“ po jo išbandymo miesto gatvėse ir magistralėje, dar paprašė „paieškoti atsiliepimų Vakaruose“, kur maži sportiniai automobiliai gerokai populiaresni ir žymiai labiau perkami nei mūsų šalyje. Buvo įdomu sužinoti, kaip Lietuvoje ne taip gerai žinomą „Suzuki“ modelį vertina Vakaruose. Beje, ši Japonijos kompanija yra 10-oje vietoje pagal automobilių pardavimus pasaulyje – daugiau kaip 3,3 mln. 2018 m.

Automobilių mėgėjams gerai žinomos Didžiosios Britanijos televizijos BBC laidos „Top Gear“, tinklapyje po „Suzuki Swift Sport“ bandymų žurnalistas teigia, kad „tai yra ne tik savo klasės etalonas, bet ir barometras, kur eina automobilių pasaulis“. Anot „Top Gear“ žurnalisto, jei „ankstesnis „Swift Sport“ buvo nuostabus, tai naujasis – vienas iš pačių geriausių“. Tokie atsiliepimai paglostė potencialių pirkėjų savimeilę, nes, ne paslaptis, visi norime įsigyti geriausius daiktus už tinkamą kainą.

Garsiojo leidinio „Auto Express“ specialistų verdiktas išbandžius mūsų potencialų pirkinį taip pat nuteikė palankiai: „Naujasis „Suzuki Swift Sport“ ir geriau sukurtas, ir geriau patobulintas. Greitų automobilių gerbėjai su tokiu biudžetu jį turi laikyti viliojančia alternatyva ir „VW up! GTI“, ir „Ford Fiesta ST-Line“.

Kadangi jau žinojome, kad Lietuvoje tokios alternatyvos neturime, dėl pasirinkimo nereikėjo blaškytis. Be to, ir biudžetas buvo aiškus: visiškai sukomplektuoto naujo geltonojo automobilio kaina – 19 990 Eur. Tačiau pasirinkta mokėti ne visą sumą iš karto, o pasinaudoti lizingu: sumokėjus 20 proc. pradinę įmoką (4 000 Eur) ir „Suzuki“ atstovui „Autoverslo automobiliai“ sutikus nustatyti 7 000 Eur likutinę vertę, 5 metus kas mėnesį, įskaitant KASKO draudimą, mokėti po 199 Eur. Pirkėjai sutarė, kad tai šeimos biudžetui žymiai palankiau.

Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport
Partnerio nuotr./Suzuki Swift Sport

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai