Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Koncepcinė „Morphoz“ versija – žvilgsnis į „Renault“ ateitį: šį elektromobilį galima bus įkrauti net važiuojant

Futuristinis automobilis atspindi „Renault“ ateities elektromobilumo viziją nuo 2025 metų. Jo pavadinimas – „MORPHOZ“. Ir jis pagamintas naudojant naują Aljanso modulinę „CMF-EV“ elektrinę platformą, siūlančią ne tik kelias galios, tūrio ir nuvažiuojamo atstumo versijas, bet ir naudotojo pasirinkimą, taip pat bagažinės dydžius. Jo išvaizda, detalės ir salonas perteikia tai, kokie ateinančiais metais bus naujos „Renault“ šeimos elektriniai modeliai, rašoma pranešime.
Koncepcinė „Renault Morphoz“ versija
Koncepcinė „Renault Morphoz“ versija / Gamintojo nuotr.

„MORPHOZ“ atspindi mūsų ateities galingus elektrinius modelius. Specialiai sukurta modulinė „CMF-EV“ platforma optimizuoja automobilio elektrines galimybes, o didelis atstumas tarp ašių ir toli kampuose esantys ratai užtikrina įspūdingą išvaizdą ir dar didesnę erdvę“, – sakė Gilles Normand, „Renault“ grupės Elektrinių automobilių ir mobilumo paslaugų padalinio vyresnysis viceprezidentas.

Mieste ir už jo

Su tvaraus mobilumo visiems vizija, „Renault“ grupė ketina siūlyti skirtingus modelius įvairiose klasėse pagal dydį, svorį, galią ir nuvažiuojamą atstumą, priklausomai nuo naudojimo paskirties ir leidžiant pirkėjams pasirinkti geriausiai jų poreikius be apribojimų atitinkančias versijas mieste ar už jo.

Šis tikslas ateityje bus dar reikšmingesnis, todėl buvo sukurta koncepcinė „MORPHOZ“ versija. Tai nėra tik bandomasis modelis. Jis taip pat atspindi naują rytdienos „Renault“ gamos elektrinių modelių šeimą. Modelius, kurie gali turėti skirtingos talpos akumuliatorius. Modelius, kurie naudosis naujausiais technologiniais sprendimais, optimizuojančiais akumuliatorių energijos ir variklių efektyvumą. Modelius, pasižyminčius geresnėmis įkrovimo sistemomis. Modelius, kurie turės jungliąsias paslaugas, optimizuojančias kelionę ir įkrovimo laiką.

Speciali elektrinė platforma

Ši artimojo laiko elektromobilumo vizija ir ateities „Renault“ gamos automobiliai, užtikrinsiantys šį mobilumą, negali egzistuoti be specialaus techninio pagrindo. „Renault MORPHOZ“ naudoja naują markės 100 proc. elektrinę modulinę platformą „CMF-EV“.

Kaip ir „CMF-B“ platformą, kuri pernai debiutavo naujuose „Clio“ ir „Captur“, „CMF-EV“ sukūrė Aljansas. Ji leidžia konstruoti, pritaikyti ir itin tiksliai suderinti elektromobilius žymiai geriau nei modelius su vidaus degimo ar hibridinėms pavaroms kurtomis platformomis.

Platformos konstrukcija užtikrina didelį atstumą tarp ašių su toli kampuose esančiais ratais, plokščiu dugnu ir mažu priekiniu ir galiniu atsikišimu. Tai radikaliai paveikė fizines proporcijas ir suteikė itin efektingą išvaizdą. Turinti plokščią akumuliatorių, „CMF-EV“ platforma leido kurti automobilius, kurie yra žemesni, su žemesne stogo linija, tad pasižymi labai geromis aerodinaminėmis savybėmis. Trumpesnis priekinis gaubtas leido sukurti didesnį ir elegantiškesnį saloną.

Kalbant apie dinamines važiavimo savybes, jas užtikrina važiuoklė ir konstrukcija, kuri lemia žemą elektromobilio svorio centrą dėl žemai po grindimis sumontuotų akumuliatorių.

Kai elektros variklis, kuris yra mažesnis nei vidaus degimo variklis, sumontuotas optimalioje vietoje kaip „CMF-EV“ platformoje, prietaisų skydelis gali būti ištęstas į priekį, padidinant salono ir bagažinės erdvę – ypatingai daug vietos atsiranda gale sėdinčių keleivių kojoms. Kadangi čia nėra transmisijos tunelio, kojoms vietos dar daugiau.

Automobilis, kurį galima pritaikyti pagal poreikius

„Renault MORPHOZ“ yra 100 proc. elektrinis modulinis koncepcinis krosoveris, kuris įkraunamas indukciniu būdu net važiavimo metu. Jis yra junglus ir turi trečio lygio savavaldžio važiavimo funkciją. Kaip ir 2017 m. pristatytas koncepcinis „SYMBIOZ“, tai yra asmeninis automobilis, kuris turi ypatingas dalijimosi funkcijas.

„MORPHOZ“ modulumas yra pabrėžiamas dvejomis fizinėmis transformacijomis – trumpąja „City“ ir ilgąja „Travel“ versija. Tad šis automobilis gali prisitaikyti prie naudotojo poreikių tiek kasdienėse kelionėse, tiek ir tolimose išvykose.

Siekiant šio tikslo, „City“ versija turi akumuliatorių, kurio talpos užtenka kasdieniams poreikiams, o „Travel“ versija turi didesnės talpos akumuliatorių, reikalingą tolimose kelionėse greitkeliais.

Vairuotojo ir keleivių poreikiams prisitaikantis salonas

Vairuotojui prieinant, „Renault MORPHOZ“ įjungia šviesų seką parodydamas, kad automobilio jutikliai atpažino vairuotoją, kuris sės prie automobilio vairo. Reikia tik mostelėti ranka ir durelės pačios atsirakins ir atsidarys.

Į galą atsiveriančios durelės ir dėl to, kad čia nėra centrinio statramsčio, įsėdimą į automobilį daro itin patogiu, keleivius pasitinkant geltonais sėdynių apmušalais ir centrine konsole. Kaip ir kėbulas, salonas gali būti pritaikytas vairuotojo ir keleivių poreikiams.

Elektrinė konstrukcija efektyvumui ir suasmeninimui

Būdamas 4,40 arba 4,80 m ilgio (2 m pločio ir 1,55 m aukščio), koncepcinis „Renault MORPHOZ“ yra krosoveris su tvarkingomis, bet subtiliomis kėbulo linijomis, savo išvaizda apjungiantis sedano, SUV ir kupė bruožus. Šis naujoviškas stilius tapo įmanomas dėl markės naujos modulinės „CMF-EV“ platformos, kuri buvo sukurta specialiai elektros pavarai. Kėbulas yra nudažytas elegantiška „Ivory Gold“ metalizuojančia spalva, o salone ryškios „Electric Yellow“ detalės kontrastuoja su blizgiai juoda salono apdaila.

„Renault MORPHOZ“ turi indukcinio įkrovimo režimą. Įkrovimas atliekamas tam skirtose vietose (namuose ar viešosiose stovėjimo vietose) arba važiuojant kelio atkarpomis, kur įrengta ši technologija.

Koncepcinio „Renault MORPHOZ“ duomenys

  • Ilgis: 4,40 m („City“ versija) / 4,80 m („Travel“ versija);
  • Plotis: 2 m;
  • Aukštis: 1,55 m;
  • Atstumas tarp ašių: 2,73 m („City“ versija) / 2,93 m („Travel“ versija);
  • Variklis: 1 elektrinis traukos variklis;
  • Akumuliatoriai: 40 kWh („City“ versija) / 90 kWh („Travel“ versija);
  • Galia: 100 kW („City“ versija) / 160 kW („Travel“ versija);
  • Įkrovimas: statinis ir dinaminis-indukcinis;
  • Pavara: priekinių ratų;
  • Junglumas: 5G;
  • Infrastruktūros junglumas: „Wi-Fi“ G5.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?