Ko negalima pamiršti atšilus orams
Pirma, ką reikia padaryti pradėjus šilti orams, tai įsitikinti, ar jūsų
automobilyje esantis kondicionierius apskritai atlieka savo pagrindinę funkciją – šaldo. Anot J.Ignatavičiaus, tai įvertinti gali bet kuris vairuotojas. „Pakanka jį įjungti ir išjungti. Jei įjungus kondicionierių iš ortakių tiekiamas oras netampa šaltesnis, reikia susirūpinti. Kai kurių markių automobilius eksploatuoti su nešaldančiais kondicionieriais yra labai negerai. Tai gali baigtis rimtais kondicionieriaus kompresoriaus gedimais“, – sako pašnekovas. Ypač tai aktualu vairuojantiems po 2000 metų pagamintus „Audi“, „Volkswagen“, „Mercedess“, „BMW“ automobilius.
J.Ignatavičiaus teigimu, taip pat verta pagalvoti ir apie kondicionieriaus dezinfekciją. Tiesa, kiekvieną pavasarį jos atlikti tikrai nebūtina. „Kai kurie specialistai rekomenduoja dezinfekciją atlikti kiekvieną pavasarį, tačiau jos tikrai reikia tada, kai įsėdus į automobilį jaučiamas pašalinis „drėgno rūsio“ kvapas. Jei žmogus yra alergiškas kondicionieriams, tiksliau bakterijoms, kurios veisiasi automobilio kondicionavimo sistemoje, įjungus kondicionierių jam nuolat pasireiškia sloga, tuomet dezinfekciją reiktų atlikti periodiškai“, – aiškina specialistas.
Svarbu nepamiršti ir salono filtro. Jei dažniau važinėjama mieste, keisti kasmet jo nebūtina. Jei dažniau keliaujama žvyrkeliais, keisti rekomenduojama dažniau – viskas priklauso nuo jūsų kelionių sąlygų.
„Jei aplinkos temperatūrai pasiekus ir 30 laipsnių karščio sistema veikia normaliai, nieko daryti nereikia. Šiuolaikinių automobilių kondicionavimo sistemos yra sudėtingos, gedimai gali atsirasti net nuo nereikalingo įsikišimo į jas. Pildyti reikia tada, jei trūksta šaldymo“, – sako „Kondicionierių centro“ vadovas.
Dažniausias gedimas – nesandarumas
Dažniausias kondicionieriaus gedimas – atsiradę nesandarumai, per kuriuos iš sistemos išbėga šaldymo skystis. Pašnekovo teigimu, žiemą kondicionieriaus gedimų pastebėti beveik neįmanoma. Tad normalu, kad automobilių vairuotojai specialistus užplūsta artėjant vasarai.
„Pagrindinės problemos atsiranda dėl korozijos. Kondicionavimo sistemų vamzdeliai, kondicionieriaus radiatorius yra iš aliuminio, kuriuos nuo ant kelių barstomos druskos apima korozija. Taip sistemoje atsiranda nesandarumai“, – paaiškina J.Ignatavičius.
„Maždaug 70 procentų automobilių, kurie atvažiuoja pildyti kondicionavimo sistemų, turi nesandarumo problemų. Likusi dalis automobilių – tie, kurių savininkai be problemų važinėjo 5-7 metus ir jiems profilaktiškai sistemą reikia papildyti šaldymo skysčiu“, – skaičiuoja specialistas.
Daugybės metų patirtį sukaupęs J.Ignatavičius kondicionierių priežiūrą pataria patikėti specialistams. Nors neretai automobilių vairuotojai susigundo kondicionierius pildyti tiesiog aikštelėse prie prekybos centrų, to daryti pašnekovas nepataria.
„Prekybos centrų aikštelėse dirbantys meistrai dažniausiai netikrina sandarumo, nedaug nusimano apie galimus gedimus, neturi profesionalios tikrinimo aparatūros ir, žinoma, netaiso nesandarių sistemų. Jie net nėra suinteresuoti ieškoti automobilio kondicionieriaus gedimų, kadangi jų pajamų šaltinis – kondicionierių pildymas. Jei kondicionierius nesandarus, užpildžius jis šaldys neilgai – kelias dienas ar kelias savaites. Vėliau jį teks remontuoti ir vėl pildyti iš naujo. Visus darbus turi atlikti specialistai, kurie gali ne tik užpildyti kondicionierių, bet ir nustatyti jo gedimus bei juos pašalinti. Juk nuėję taisyti dantų mes tikimės, kad mums suteiks pilną paslaugų paketą vienoje vietoje, o ne būsime siuntinėjami pas kelis skirtingus dantų gydytojus“, – dėsto žinovas.
J.Ignatavičiaus teigimu, įsigijus naują automobilį iš salono, pildyti kondicionavimo sistemą šaldymo skysčiu pirmą kartą reikia vidutiniškai po penkerių metų.