Kaip 15min jau skelbė, Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko pl. sankryžos rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjo dvi bendrovės – „Fegda“ ir „Tilsta“. Darbus tikimasi pradėti šiemet, o pabaigus rekonstrukciją keturių eismo juostų, daugiau kaip 800 metrų ilgio Žirnių gatvės ir Minsko plento dalis atsidurs tunelyje, o virš jo bus įrengta reguliuojama Liepkalnio gatvės sankryža. Tai bus daugiau kaip 23 m ilgio ir 78 m pločio viadukas.
Pateikė pretenziją
Tačiau darbų pradžios savivaldybei dar gali tekti palaukti. Viena iš konkurso dalyvių jau pateikė savo pretenziją.
„Šiandien AB „Panevėžio keliai“ pateikė perkančiajai organizacijai pretenziją, kaip to reikalauja Viešųjų pirkimų įstatymas. AB „Panevėžio keliai“ prašo nedelsiant sustabdyti atviro konkurso procedūras, iki bus išnagrinėta pateikta pretenzija bei priimtas atitinkamas sprendimas. Taip pat prašoma panaikinti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos sprendimą dėl „Panevėžio keliai“ pasiūlymo atmetimo“, – 15min patvirtino šios įmonės atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė.
Jeigu pretenzija bus atmesta, bendrovė spręs, ar kreiptis į teismą, ką, tikėtina, gali padaryti.
Kaip bendrovė skelbė savo pranešime spaudai, jų pasiūlymą „Vilniaus miesto savivaldybė atmetė neva dėl jo neatitikimo konkurso dokumentų reikalavimams“.
Kovą vadina nesąžininga
„Su pralaimėjimu galima susitaikyti, kai kova yra sąžininga. Šiuo atveju dėl proceso skaidrumo turime pagrįstų abejonių, – pranešime spaudai cituojamas AB „Panevėžio keliai“ generalinis direktorius Virmantas Puidokas. – Sudėtinga konkurso sąlygų konstrukcija, sąlygos daugybę kartų konkurso eigoje tikslintos, ekonominio naudingumo kriterijai suformuluoti sudėtingai ir nėra aiškiai apibrėžti, iki galo neapibrėžta kiekvieno kriterijaus išraiška, neįvardinta, kokia išraiška būtų neteisinga. Taip sukuriama vadinamoji pilkoji zona, sudaranti prielaidas neskaidriems procesams.“
Bendrovės teigimu, formalią pasiūlymo, kuris esą visais atžvilgiais buvo konkurencingesnis, nei kitų konkurso dalyvių siūlytos kainos ir papildomos naudos, atmetimo priežastį būtų galima vertinti kaip skandalingą: „Visais atžvilgiais užsakovui naudingesnis pasiūlymas atmestas tik dėl to, kad užsakovas savaip ėmė aiškinti keletą kartų jau ir taip tikslintas sąlygas, kaip turėtų būti pasiūlyme išreikšta papildomo garantinio laikotarpio termino trukmė. Papildomas, ilgesnis nei reikalauja statybos įstatymai, garantinis terminas buvo vienas iš pasiūlymų naudingumo vertinimo kriterijų.“
Kaip tvirtina „Panevėžio kelių“ atstovai, laimėjusiu paskelbtas bendrovių „Fegda“ ir „Tilsta“ pasiūlymas 222 tūkst. eurų brangesnis nei jų siūlyta projekto įgyvendinimo kaina.
Nusileisti neketina
Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis 15min teigė, kad savivaldybė gins projektą.
Įstatymas ir teismai griežtai draudžia pasiūlymus keisti po pateikimo, o kaip tik taip ir elgėsi minėta bendrovė, – teigė P.Poderskis.
„Nesąžiningai bandę sudalyvauti konkurse tiekėjai „Panevėžio kelių“ patys tapo savo nesąžiningumo įkaitais. Jų pasiūlymas buvo atmestas, o pagal sudarytą eilę konkursą laimėjo tiekėjų grupė UAB „Fegda“ ir Tiltų statybos UAB „Tilsta“ (atsakingasis partneris UAB „Fegda“). Įstatymas ir teismai griežtai draudžia pasiūlymus keisti po pateikimo, o kaip tik taip ir elgėsi minėta bendrovė. Taip būtų pažeidžiami lygiateisiškumo principai. Užtikriname, kad atsakingai ginsime šio projekto įgyvendinimą nuo bet kokių manipuliacijų“, – teigė P.Poderskis.
Skelbta, kad konkurse dalyvavo dauguma didžiųjų Lietuvos kelių tiesimo bendrovių: „Eurovia“, „Kauno tiltai“, „Panevėžio keliai“, „Fegda“, „YIT“.