Konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ – iššūkis ir vairavimo instruktoriams

Jau 18 metų tūkstančiai vairuotojų, vairavimo entuziastų ir užkietėjusių automobilininkų bando savo jėgas konkurse „Geriausias Lietuvos vairuotojas“. Vieni nori pasitikrinti savo žinias, kiti – įrodyti savo sugebėjimus prie vairo. Kaip gali pasirodyti iš šalies, žinias vairuotojams turi suteikti vairavimo instruktoriai, o jas tikrina „Regitros“ egzaminuotojai. Tačiau „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ organizuojamo konkurso lygis kyla į aukštesnę kategoriją: užduotys ir konkurencija tampa kietu riešutėliu ir vairavimo instruktoriams, rašoma pranešime.
Geriausio vairuotojo rinkimai
Geriausio vairuotojo rinkimai / Vytauto Pilkausko nuotr.

Pasitikrinti nori ir mokytojai bei egzaminuotojai

Toli gražu ne pirmus metus konkurse „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ dalyvauja vairavimo instruktorė ir slalomo lenktynių specialistė Olga Židovlenkova. Prieš trejus metus ji jau iškovojo geriausios vairuotojos titulą, bet ant laurų neužmigo ir toliau kasmet varžosi konkurse. Ne išimtis ir šie metai.

„Man įdomu pasitikrinti savo žinias kaip automobilistei, ar aš tikrai daug žinau ne tik apie techninę automobilių pusę, bet ir istoriją, inovacijas. Pastaruoju metu jaučiu tam tikrą fetišą elektromobiliams ir hibridams. Be to, patinka techninės užduotys. Patiko spėlioti detales, patinka ir ten esančios vairavimo užduotys: pavyzdžiui, slalomas atbulomis. Paprastai to slalomo varžybose nebūna, o man ir mokinius reikia mokyti, kaip manevruoti automobiliu atbulomis. Tai puiki proga pasitikrinti įgūdžius“, – apie tai, kas žavi konkurse, pasakojo Olga.

Bendrovės nuotr./Olga Židovlenkova
Bendrovės nuotr./Olga Židovlenkova

Jai pritaria ir daugkartinis finalistas Andrius Sinkevičius, šiemet dėl lenktynių grafiko negalėsiantis sudalyvauti nė viename atrankos etape ir užleisiantis vietą kitiems vairuotojams. Jis – „Regitros“ egzaminuotojas ir kasdien tikrina būsimų vairuotojų įgūdžius. Savaitgaliais dalyvauja slalomo ir mini ralio varžybose. Tad puikiai išmano tiek kelių eismo taisykles, tiek vairavimo subtilybes. Tačiau kai tik yra galimybė, stengiasi sudalyvauti konkurse „Geriausias Lietuvos vairuotojas“.

„Man labiausiai patinka tai, kad čia nereikia mokėti startinio mokesčio, o įdomumas – lyg ralyje „Aplink Lietuvą“ važiuoti. Atranka nėra lengva, bet man labiausiai patinka finalai ir siurprizai juose. Ten gauni tokių užduočių, kad, rodos, jau daug metų konkurse dalyvauji ir turėtum žinoti, kaip kas vyksta, bet vis vien reikia įveikti tokius rebusus, kuriems net nesugalvotum pasiruošti“, – pasakojo Andrius Sinkevičius.

Pasak jaunųjų vairuotojų egzaminuotojo, „Geriausio vairuotojo konkursui“ per dieną ar dvi nepasiruoši, vairavimo įgūdžių tobulinimu ir automobilinių žinių bagažo pildymu reikia užsiimti visada.

Nors Olga sako kasmet pasiruošianti sau planą, ką reikia mokytis ir kuo domėtis, kad patektų į finalą. Vienais metais ji specialiai dėl konkurso treniravosi slidžių dangų autodrome.

Geras vairuotojas „Regitroje“ – toli gražu ne geriausias Lietuvoje

Asmeninio albumo nuotr./Andrejus Savčenko
Asmeninio albumo nuotr./Andrejus Savčenko

Kodėl kova dėl geriausio Lietuvos vairuotojo titulo tampa kietu riešutėliu net ir vairavimo specialistams, perteikiantiems įgūdžius būsimiems vairuotojams? Ekstremalaus vairavimo instruktorius ir vienas iš konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ užduočių sudarytojų Andrejus Savčenko sako, kad šio konkurso lygis yra gerokai aukštesnis nei paprastas vairavimo egzaminas.

„Šis konkursas yra gerokai platesnio spektro nei vairavimo egzaminai. Jei paprasto egzamino metu užduotys yra žinomos iš anksto ir atsakymus į jas galima tiesiog iškalti, čia vien teoriniai klausimai gali būti iš bet kokios automobilinės srities. O ir žinių reikia gerokai platesnių, jos tikrinamos praktinėmis užduotimis. Kalbant apie vairavimo užduotis, tai jos yra tarpinis variantas tarp vairavimo egzamino ir greituminių slalomų. Jos specifinės, artimesnės kasdieniam vairavimui, tačiau jose labai daug lemia tikslumas, be to, viską reikia atlikti greitai“, – aiškino A.Savčenko.

Konkurse toli gražu nepakanka mokėti prisiparkuoti ar apsisukti riboto pločio kelio atkarpoje. Būna, dalyviams tenka važiuoti slalomą atbulomis, kartais – netgi su priekaba, išsukti tarp kliūčių slystančią mašiną ar išvairuoti visureigį sudėtingu bekelės ruožu. O kur dar teorijos pritaikymas praktiškai, kaip kad techninės apžiūros atlikimas senam kledarui.

Iššūkis – būti geriausia tarp geriausių

„Sudėjus visas užduotis į vieną, tikiu, kad konkursas iš tiesų išaiškina geriausią vairuotoją. Čia nepakanka būti vienos srities specialistu. Nepakanka gerai mokėti vien tik vairuoti ar vien tik daug žinoti apie automobilius. Čia reikia išmanyti daug dalykų“, – apie konkursą atsiliepė vairuotojų egzaminuotojas Andrius.

Tuo metu geriausios Lietuvos vairuotojos titulą jau laimėjusi Olga Židovlenkova čia dalyvauja ne vien tik dėl smagių rungčių ir noro pasitikrinti savo gebėjimus. Ji turi didesnių siekių.

„Šiame konkurse yra atskira kategorija moterims, titulą pelno ne vien geriausias vairuotojas, bet ir geriausia vairuotoja. O tai kartais atrodo kaip paguodos prizas moterims, nes jos visada gana daug atsilieka nuo vyrų. Aš noriu tapti ne vien „Geriausia Lietuvos vairuotoja“, aš noriu atsistoti ant absoliutaus geriausių Lietuvos vairuotojų podiumo“, – aukštus tikslus sau įvardijo vairavimo instruktorė O.Židovlenkova.

Ji keliaus į paskutinį atrankos etapą rugsėjo 28 dieną Šiauliuose. Iki jo liko dar vienas galimybė kovoti dėl bilieto į finalą – rugsėjo 21 dieną „Geriausio Lietuvos vairuotojo 2019“ konkurso atranka vyks Panevėžio darbo rinkos mokymo centro autodrome.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis