Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Konkurse „Metų automobilis 2024“ dalyvauja ir Autoplius.lt komanda: renka metų inovaciją

Lietuvoje, bėgant metams, atsiranda vis daugiau automobilių entuziastams rūpimų renginių. Vis gi, didžioji jų dalis vyksta vasarą, o šaltasis sezonas mums serviruoja vos keletą su technika susijusių švenčių. Viena tokių – „Metų automobilio 2024“ rinkimai, kurie labiausiai patiks naujų automobilių mėgėjams.
Konkursas „Lietuvos metų automobilis 2024 m.“, elektromobilių bandymai
Konkursas „Lietuvos metų automobilis 2024 m.“, elektromobilių bandymai / Andriaus Lauciaus nuotr.

Už „Tautos automobilį“ balsuokite čia.

Jau nesuskaičiuojamą kartą iš eilės prie šių rinkimų prisideda ir Autoplius.lt komanda. Kaip pernai, taip ir šiemet Autoplius.lt nominuoja „Metų inovacijos“ pretendentų „Top 3“ ir pateikia juos komisijos vertinimui. Pastaroji iš trijų Autoplius.lt atrinktų modelių rinkimų dieną išrinks šios kategorijos laimėtoją.

O pretendentų šiemet, kaip ir kasmet – netrūksta. Nuo dirbtinio intelekto iki nuotolinio valdymo – gamintojai kasmet bando išrasti po naują dviratį. Tad paanalizuokime, kokias naujoves šiemet naujų automobilių pirkėjams siūlo skirtingi prekių ženklai.

Volkswagen ID.3

„Volkswagen“ nori, kad naujojo „ID.3“ modelio pirkėjams krovimo laikas viešose stotelėse neprailgtų, todėl multimedijoje nuo šiol rasite žaidimų. Jaunieji keliautojai, laukdami kol transporto priemonė įsikraus, gali pažaisti automobilių lenktynes ar „Angry Birds“, o vyresni, loginius žaidimus mėgstantys keleiviai – „Sudoku“.

Akcentuojame, kad žaidimai padės išlaukti krovimo laiką todėl, kad šia funkcija galima naudotis tik transporto priemonei stovint vietoje. Pajudėjus – funkcija užblokuojama.

Hyundai Ioniq 6

„Hyundai Ioniq 6“ – modelis, kuriame sumontuoti skaitmeniniai veidrodėliai, o ne fiziniai. Jų dėka „Ioniq 6“ yra itin aerodinamiškas ir turi mažiausiausias elektros sąnaudas iš visų konkurse dalyvaujančių elektromobilių. Tačiau tai ne vienintelis inovatyvus šio modelio elementas.

„Ioniq 6“ taip pat turi ir raktą – pultą, kurio pagalba automobiliu galima šiek tiek pavažiuoti į priekį ar atgal, kai jame nieko nėra. Tai itin patogu, jei stovėjimo aikštelėje kaimyniniai vairuotojai pastatė savo transporto priemones itin arti. Jei važiuodamas be vairuotojo automobilis pajaučia kliūtį – sustoja automatiškai, kad nenukentėtų pėstieji ar kitos transporto priemonės.

Hyundai Kona

Į „Metų inovacijos“ titulą pretenduoja ir dar vienas „Hyundai“. Tai – atnaujinta „Kona“. Visiškai naujas ir nei Autoplius.lt komandai nei komisijos nariams iki šiol nesutiktas elementas automobilyje – vidutinio greičio skaičiavimas, vidutinio greičio matavimo sektoriuose. Gal visa tai ir skamba, kaip „sviestuotas sviestas“, tačiau sėdint automobilyje viskas paprasta. Navigacijoje matote tris greičio rodmenis: leistiną greitį, momentinį greitį ir vidutinį greitį, jei esate atkarpoje, kurioje pastarasis matuojamas. Tai leidžia išlaikyti atitinkamą vidutinį greitį net ir labai ilguose matavimo sektoriuose.

Antras, naujajame modelyje montuojamas inovatyvus elementas – „Driver status monitor“ kamera. Tai – salone esanti kamera, kurios paskirtis stebėti vairuotojo budrumo lygį. Jei akys bent kelioms sekundėms yra nukreipiamos nuo kelio, automobilis pradeda skleisti garsinius perspėjimus ir rodyti vaizdines indikacijas vairuotojo ekrane.

Porsche Cayenne

„Porsche“ su savo atnaujintu „Cayenne“ modeliu taip pat pateikė inovaciją. Tai – priekyje sėdinčiam keleiviui skirtas atskiras multimedijos ekranas, kelionės metu leidžiantis atlikti tam tikrus veiksmus. Kasmet stebintys „Lietuvos metų automobilio“ rinkimus galėtų sakyti, kad jau pernai „Mercedes EQS“ modelyje buvo galima rasti tokį ekraną. Iš dalies – jie būtų teisūs. Tačiau pagrindinis skirtumas tas, kad „Porsche“ esantis keleiviui skirtas ekranas yra padarytas taip, kad vairuotojas jame negalėtų matyti nieko. „Mercedes EQS“ šios funkcijos nėra.

Toyota bZ4X

„Toyota“ visame pasaulyje garsėja savo itin kokybiškais ir ilgaamžiai hibridais. Daug metų gamintojas buvo susikoncentravęs būtent į jų gamybą, tačiau neseniai pasirodė pirmasis gamintojo į pasaulį išleistas elektromobilis – „bZ4X“. „Toyota“ nebūtų „Toyota“ jei ir šį kartą nesiūlytų pirkėjams kažko patrauklesnio nei kiti. Šįkart į „Metų inovacijos“ titulą šis modelis pretenduoja ne dėl savo išmaniųjų technologinių ar programinių savybių, o dėl garantijos. Pirmą kartą pagrindiniam elektromobilio baterijų blokui siūloma 10 metų arba 1 milijono kilometrų garantija. Tiesa, gamintojas garantuoja, kad po įvardintų metų ar kilometrų baterija vis dar veiks 70 proc. pajėgumu.

Toyota Prius

Dar viena „Toyota“ pretenduojanti į „Metų inovacijos“ titulą „Lietuvos metų automobilio 2024“ rinkimuose – naujasis „Prius“. Vienas iš pagrindinių modelio pasikeitimų – bene žinomiausias pasaulio HEV jau nebeturi HEV pasirinkimo. Šiuo metu galima įsigyti tik PHEV sistemą turintį „Prius“. Na, o išvertus į lietuvių kalbą – nuo šiol šis modelis nebe paprastasis, o jau tik įkraunamas hibridas.

Tačiau kadangi „Plug-In“ įkraunamo hibrido sistema nėra jokia naujovė – į „Metų inovacijos“ apdovanojimą šis modelis pretenduoja dėl saulės kolektorių, kurie yra sumontuoti ant automobilio stogo. Tiesa, nors idėja skamba labai patraukliai, net saulei šviečiant visą dieną nuvažiuojamas atstumas pasipildys vos 8 kilometrais.

Mercedes-Benz E-Class

Vieną iš įdomiausių inovacijų šiemet rinkimų komisijai pateikė „Mercedes-Benz“ atstovai su naujuoju „E-Class“ modeliu. Automobilyje naudojama dirbtinio intelekto pagalba veikianti „Routines“ funkcija. Jos tikslas – išmokti prisitaikyti prie konkretaus vairuotojo įpročių. Transporto priemonė analizuoja, kaip elgiasi vairuotojas įvairiomis sąlygomis ir įžvelgęs pasikartojančius dėsningumus siūlo vairuotojui susikurti tos situacijos veiksmų klišę, kurią naudos ateityje, jei sutaps sąlygos.

Įvairias klišes vairuotojas gali nustatyti pats. Pavyzdžiui padaryti taip, kad automobilis įjungtų sėdynės šildymą, nustatytų klimato kontrolę ties 23 laipsniais ir įjungtų oranžinį salono apšvietimą, kai lauke temperatūra žemesnė nei 12 laipsnių.

Taip pat stebėdamas vairuotojo elgesį, klišes gali pasiūlyti ir pats automobilis. Jei kiekvieną antradienį tuo pačiu metu važiuojama namo, prieš tai paskambinama savo šeimai paklausti ar pastarieji nori ko nors valgyti ir užsukama į restoraną bei parduotuvę, tikėtina, kad po kelių tokių antradienių E klasės „Mercedes-Benz“ vairuotojui pasiūlys kiekvieną antradienį, tuo pačiu laiku nustatyti navigaciją į namus su 2 sustojimais: prie restorano bei parduotuvės. Taip pat, važiuojant link restorano pasiūlys paskambinti žmonai ar vyrui, kaip tai darote kiekvieną kartą. Ir tai tik maža dalis dirbtinio intelekto pajėgumų automobilyje.

Lexus LM

„Lexus LM“ į „Metų inovacijos“ kategoriją pateko dėl savo išmanaus komforto. Ko gero tai yra tas konkurso dalyvis, kuris labiausiai patiks ne vairuotojams, o keleiviams. Mūsų išbandyta septynvietė automobilio versija tiesiog alsavo prabanga, o rinkai bus siūloma ir dar prabangesnė – keturvietė versija.

Modelio gale esančios sėdynės išsitiesia į gulimą padėtį, tad jose galima tiek sėdėti, tiek ir snūstelėti ilgos kelionės metu. Ir jei septynvietėje versijoje vietos itin dideliam žmogui dar gali pritrūkti, tai keturviečiame modelyje patogiai atsigulti galėtų net ir krepšinio pasaulio aukštaūgiai. O įjungus sėdynės šildymą, šils ne tik nugara ir apatinė kojų dalis, bet ir porankiai su pakojais.

Atsipalaidavimo keleiviams suteiks ne tik šildomos, komfortiškos sėdynės, bet ir masažo galimybė. „LM“ siūlo daugiau nei 100 skirtingų masažo būdų atskiroms kūno dalims.

Galines sėdynės, klimatą, multimediją, gale sėdintiems keleiviams skirtą ekraną, langų užuolaidėles ir daug kitų elementų galima valdyti išmanaus nuotolinio pulto pagalba. O pultai – 2. Po vieną, kiekvienam vidurinėje eilėje sėdinčiam keleiviui.

Dar vienas nematytas elementas – priekyje ir gale sėdintys keleiviai gali klausytis skirtingo turinio. Net modeliuose, kuriuose nėra fizinio salono perskyrimo tarp vairuotojo ir gale sėdinčių keleivių, garsas susireguliuos taip, kad būtų galima mėgautis skirtingais audio šaltiniais.

Na ir paskutinė, tačiau tikrai ne prasčiausia modelio suteikiama funkcija – automatinis automobilio pastatymas į stovėjimo vietą. Autoplius.lt komandai pavyko išbandyti ir šią funkciją. Nei „Lexus“, nei kiti bandyme dalyvavę automobiliai nenukentėjo.

Finalas

Aukščiau paminėti automobiliai – tik dalis šio konkurso dalyvių. Vieni – pigūs, ekonominės klasės, kiti – itin prabangūs ir kainuojantys gerokai virš 100 tūkst. eurų. Ir ko gero kiekviename iš jų galima rasti kažką įdomaus ir inovatyvaus. Todėl sprendimus tiek šioje, tiek kitose „Metų automobilis 2024“ kategorijose, komisija priima atsakingai, pasitardami su partneriais, kurių sąraše tokie garsūs prekės ženklai, kaip „Continental“, „Solitek“, „Balcia“ ir, žinoma, Autoplius.lt

O kas tapo šios kategorijos laimėtoju bei Lietuvos metų automobiliu sužinosite šių metų gruodžio mėnesio 1 dieną „Vilnius Tech“ transporto inžinerijos fakulteto rūmuose vyksiančiame konkurso finale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs