Temą siūlykite gazas@15min.lt
Matas Buzelis, automobilių skelbimų portalo Autoplius.lt komunikacijos vadovas, prognozuoja, kad vidiniai sandoriai Lietuvoje vyks ir toliau. Tačiau dėl karantino apribojus „Regitros“ funkcijas stoja prekyba, o, uždarius sienas, į šalį nebeatvažiuoja pirkėjai iš užsienio. Todėl rinkos laukia dideli iššūkiai.
15min didžiausių automobilių gamintojų atstovų pasiteiravo, ar jau yra atšauktų automobilių užsakymų. „Toyota Baltic“ rinkodaros vadovė Liisi Kõivumägi ir „Škoda“ atstovas ryšiams su visuomene Linas Barščevičius patvirtino, kad kol kas neatšauktas nė vienas užsakymas. Kiti atstovai nuo komentarų susilaikė arba įvardijo, kad atšaukimai yra labai minimalūs.
Ar jūs pirktumėte naują automobilį jo nebandę?
Atšaukimo atveju pirkėjai prarastų sumokėtą avansą. Primename, kad nuo pirmadienio automobilių salonai nedirba ir naujų užsakymų priimti negali. Na, nebent internetu. Tačiau ar jūs pirktumėte naują automobilį jo nebandę?
Suprasti akimirksniu
- Dėl kontrolės pasienyje karantino metu į Lietuvą dėl eilių sunkiau įvežti automobilius.
- „Regitra“ teikia paslaugas tik internetu. Todėl atvežtų iš užsienio automobilių karantino metu įregistruoti neįmanoma. Juk neveikia ir „Regitros“ skyrius, sutikrinantis VIN kodus ir kitus identifikacinius numerius.
- Dėl karantino mažėjant perkamajai galiai, gali pastebimai sumažėti naujų automobilių užsakymų, atsisakoma jau užsakytų. Automobilių salonai užvėrė duris.
Iš Europos atkeliavę automobiliai nedezinfekuojami
Visoje Europoje žinomo Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis pripažįsta, kad turgavietėje jau kelias dienas tvyro nežinia. Bet ne dėl paties viruso, o dėl uždarytų sienų. Nes didžioji dalis turgavietės klientų – iš užsienio. Jie iš Lietuvos išvyko. O jei kas ir liko, vis tiek negalėtų registruoti sandorių. Todėl visi gyvena laukimu – kas bus po dviejų savaičių.
„Dar per mažai dienų praėjo, todėl automobilių pardavėjams sunku apsiprasti su nauja realybe. Daugelis pasimetę, vaikšto vienas pas kitą ir kalba apie tą patį. Nelabai smagu, tokios situacijos jau seniai nebuvo, neaišku, kaip viskas rutuliosis“, – pripažįsta turgavietės vadovas.
Vienintelis kiek linksminantis dalykas – prekeivių (nes pirkėjų iš esmės nėra) požiūris į iš Italijos atvykusius autovežius su automobiliais. Niekas jų nepuolė dezinfekuoti (nes praeina daug laiko, kol atvežtas automobilis nukraunamas atsiduria aikštelėje), tačiau žiūrėjo prietaringai – stengėsi laikytis atokiau.
Tiesa, direktoriaus žiniomis, keli iš Italijos grįžę vairuotojai pasitikrino sveikatą, bet koronaviruso atsakymai neigiami.
Keli iš Italijos grįžę vairuotojai pasitikrino sveikatą, bet koronaviruso atsakymai neigiami.
Tiesa, turgavietės administracija įsigijo „Vilniaus degtinės“ gaminamo dezinfekcinio skysčio, kuris naudojamas uždarose administracijos patalpose:
„Atstovėjo eilėje kelias valandas, parsivežė tris kanistrus. Tačiau pati turgavietė gryname ore, dezinfekuojame tik kioskelius.“
Pasak V.Naujanio, dėl pakitusio „Regitros“ darbo pobūdžio Lietuvos piliečiams įsigyti iš užsienio atvežtą (mūsų šalyje neregistruotą) automobilį neįmanoma. Tad tautiečiams automobilių aikštelėse nėra ką veikti.
Be to, didžioji dalis pirkėjų pastaruoju metu būdavo iš Ukrainos. O jie, natūralu, išvažiavo prieš uždarant sienas.
Karantinas koreguos kainas
Ar dėl šio sąstingio naudotų automobilių kainos keisis, gal mažės?
„Gal sąsajos su Rusijos krize ir ne visai tinkamos, bet situacija buvo panaši. Naudotų automobilių verslas tuomet buvo labai įsibėgėjęs. Ir rusams įvedus apribojimus viskas sustojo. Tada prabėgus keliems mėnesiams pradėjo mažėti jų kainos, kai kurie buvo vežami atgal į Europą. Nes pardavėjai juk yra verslininkai, jiems geriau atgauti pinigus, kad ir su nedideliu minusu. Be to, tada ir už aikštelę mokėti nereikia (9 d. kainuoja 12–15 Eur).
Bet po krizės visuomet ateina pagerėjimas. Ypač kai pirkėjus iš Rusijos pakeitė kazachai“, – prisimena V.Naujanis.
O jei po poros savaičių sienos atsidarytų, kurios šalies atstovai pirmiausia atgaivintų prekybą naudotais automobiliais?
Direktoriaus manymu, pirmiausia plūstelėtų ukrainiečiai. Ši pirkėjų grupė pasikeitusi, didelė jų dalis automobilius perka civilizuotai, jau nebe su lietuviškais numeriais, nebevažinėja be legalios registracijos.
„Krauna mašinas ant tralų, vežasi ir moka muitus savo šalyje. Jie turgavietėje vaikštinėjo iki pat paskutinės dienos. Jiems Lietuva – artima šalis, nes dalis prekiautojų giminaičių dirba mūsų šalyje. Tiesa, tie, kurie atvažiuoja iš Donbaso, perka senoviškai“, – dėsto V.Naujanis.
Kazachų Palemone jau senokai nebelikę – vos vienas kitas, nes neapsimoka. Tiesa, iki sausio 1 d. juos buvo pakeitę kirgizai, kuriems valdžia dvejus metus taikė sumažintus muitus. Bet ir jų nebeliko Kauno apylinkėse. Tiesa, pastaruoju metu nupirkdavo vieną kitą autobusiuką ar specifinės paskirties (pvz., gaisrinį) automobilį. Bet koronavirusas išvaikė ir juos.
Pasak V.Naujanio, veiklos neturi ir turgavietėje įsikūrusios automobilių dirbtuvės, daugiausia padangų servisai. Bet jie laukia ratų keitimo sezono pradžios, tada darbo turėtų atsirasti.