Šie perspėjimai tikrai turi realų pagrindą, nes po bet kokių orų pokyčių padaugėja eismo įvykių – eismo dalyviai nespėja persiorientuoti pasikeitus meteorologinėms sąlygoms.
Tačiau yra ir kita medalio pusė. Kai kurie vairuotojai kasmet žiemą perka galiniu tiltu varomus (dažniausiai senus) automobilius, kurie leidžia pasidžiaugti žiemiško vairavimo malonumais (pavasarį automobilius vėl parduoda).
Todėl, vos dribtelėjus sniegui kovo 19 d., socialiniuose tinkluose pasipylė džiūgaujančių vairuotojų nuotraukos.
Atokesnėse vietose, aikštelėse ar miško keliukuose, tokie vairuotojai džiaugiasi galėdami įgyti patirties – juk kaimo keliai nuvalomi gerokai vėliau.
Internautai pastebi ir kitą teigiamą pokytį. Pasnigus vairuotojai tampa atsargesni ir paslaugesni. Be to, dalis (bent jau mieste), palieka savo automobilius namuose ir persėda į visuomeninį transportą. Todėl gatvės ištuštėja.
O kokias emocijas trumpam sugrįžusi žiema sukėlė jums? Pasirinkite atsakymą apklausoje.
Ką reikia žinoti, vairuojant po pūgos
1. Tiltai ir viadukai virsta čiuožyklomis. Turbūt pastebėjote, kad daugybė avarijų, tiek per plikledį, tiek per pūgą, įvyksta ant tiltų ar viadukų.
Išvydę prieš save tiltą ar viaduką, būkite atsargesni – jokios improvizacijos, vien tik ramus racionalus vairavimas. Antraip teks pasilabinti su turėklais arba kito automobilio galu.
2. Per greiti posūkiai. Ar pastebėjote, kad, vos pasnigus sankryžose padaugėja „drifterių“? Tikrai nemažai vairuotojų į posūkį įvažiuoja per greitai ir jame neišsilaiko, padangos dėl šlapio sniego sluoksnio atitrūksta nuo kelio paviršiaus. Automobilis, veikiamas išcentrinės jėgos, slysta į šoną. Tokiu būdu kerta priešpriešinio judėjimo juostą. O kas, jei ten žalio šviesoforo signalo laukia kiti automobiliai?
3. „Jautrus“ vairas. Žinoma, panašių klaidų, kaip ir aukščiau surašytam punkte, pasitaiko tiesiog persirikiuojant į kitą eismo juostą ar lenkiant. Bet koks pernelyg staigus judesys vairu gali lemti šoninį slydimą, kuriam suvaldyti prireiks laiko ir įgūdžių. Todėl, keisdami judėjimo kryptį, elkitės taip, lyg kiaušinius vežtumėte – vairą sukite pamažu ir labai švelniai.
4. Stabdymas ABS. Daugelis šiuolaikinių automobilių turi stabdžių antiblokavimo sistemą ABS. Jos veikimą galima pajusti stabdant tik ant ledo/sniego arba vasarą ant žvyro ar vandens baloje. Štai čia suveikia žmogaus psichologija: išgirdęs „traškėjimą-braškėjimą“, kurį skleidžia ABS, prasukanti slystantį ratą, vairuotojas bijo spausti stabdžio pedalą iki galo. Todėl stabdymas tampa neefektyvus.
Todėl patarimas vienas: pradinėje stabdymo stadijoje spauskite stabdžio pedalą visa jėga ir nekreipkite dėmesio į ABS skleidžiamus garsus. Ši sistema tam ir sukurta, kad stabdytumėte be baimės, o tuo pat metu dar galėtumėte ir manevruoti vairu.
5. Matomumas. Išvažiuodami iš kiemo, būtinai nusivalykite langus taip, kad matytumėte ir kontroliuotumėte situaciją. Juk stabdymo kelias pailgėja, tad išsisukti iš keblios situacijos tokiu oru bus sunkiau.