„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurso organizatoriai tokį bandymą surengė Aukštadvario „Speedway“ kartodrome.
Kovai trasoje buvo pasitelkti du galiūnai: ryškiai geltonos spalvos „Mercedes-Benz Actros“, turintis 12,8 l darbinio tūrio 449 AG galios ir 2200 Nm sukimo momentą generuojantį variklį. Priešininku jam tapo kitas – ne ką blankesnis – ryškiai žalios spalvos „Scania S“ sunkvežimis. Po šio galiūno kapotu – 12,7 l darbinio tūrio variklis, generuojantis 450 AG ir 2350 Nm sukimo momentą. Abu lenktynių dalyviai varomi tradiciniais degalais – dyzelinu.
Išsiteko kartodromo trasoje
Į sunkvežimių kabinas lipo du meistrai: Monte Karlo ralio istorinių automobilių klasės čempionas, lenktynininkas Karolis Raišys, ir ne vieno šonaslydžio čempionato prizininkas bei čempionas Benediktas Čirba. Abiejų lenktynininkų patirtis su sunkvežimiais - skirtinga.
Pavyzdžiui, K.Raišiui atsisėdimas į sunkvežimį ir mėginimas jį vairuoti buvo pirmas gyvenime. Iki tol lenktynininkui tekę sėdėti tik kur kas mažesniuose automobiliuose. O B. Čirbos šeimoje netrūksta logistikos profesionalų, tad jo patirtis – visiškai kitokia.
„Buvo tekę vairuoti ir ne vieną, ir ne du. Yra tekę ir pastatyti: ir su priekaba, ir be priekabos. Tad tikrai tai nebuvo naujiena. Tačiau tiek daug technologijų automobilyje dar nebuvau matęs“, – prisipažino šonaslydininkas.
Kelis ratus apsukęs kartodrome, įspūdžiais pasidalino „Jaguar“ lenktynėse vairuojantis K.Raišys. Pusiau juokais, pusiau rimtai jis tikino, kad dabar reikės gauti ir C kategorijos vairuotojo pažymėjimą.
„Automobilis didelis, tai ir įspūdis didelis, labai didelis. Yra panašumų su „Jaguar“ – galiniai ratai varomi. Ir labai daug technologijų. „Jaguar“ tikrai sėdynės spyruoklių minkštumas nesireguliuoja pagal svorį“, – juokėsi jis.
Lenktynininkas neslėpė, kad prieš bandymą bičiuliai jam pasakojo, esą visi sunkvežimiai yra vienodi: skiriasi tik ženkliukas automobilio priekyje.
„Visgi čia pasėdėjau viename, kitame, tai jie tikrai kitokie – skiriasi kur kas daugiau nei vien tik ženkliukais“, – akcentavo K. Raišys.
Abu lenktynininkai kiek nustebo, kad elektronika ir saugumo sistemų gausa kartodrome neleido važiuoti per greitai. Iš tiesų, juk vilkikai skirti ne lenktynėms, o užtikrintam tolygiam ir efektyviam važiavimui. Todėl toks didelis arklio galių ir niutonmetrų skaičius reiškia ne staigų pagreitėjimą, o visų pirma, galią.
„DKV LIVE Metų sunkvežimio“ dalyviai
Kuris – „Mercedes-Benz Actros“ ar „Scania S“ – buvo pranašesnis „Speedway“ kartodromo trasoje, paaiškės vertinant visus pirmą kartą Lietuvoje rengiamo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ konkurso dalyvius.
Septyni konkurse dalyvaujantys vilkikai gegužės 7-8 dienomis bus vertinami bandymų stovykloje Šiaulių Darbo rinkos mokymo centro autodrome. Gegužės 14 d. laukia konkurso finalas bei nugalėtojų apdovanojimas.
Rinkimuose vertinami šie modeliai (abėcėlės tvarka):
● „Ford F-Max“
● „Iveco S-way“
● MAN TGX
● „Mercedes-Benz Actros“
● „Scania R“
● „Scania S“
● „Volvo FH“.
Visi kandidatai vertinami tiek teoriškai, tiek praktinių bandymų metu. Numatyti tokie vertinimo kriterijai kaip saugumas, degalų sąnaudos bei CO2 emisijos, eksterjero ir interjero dizainas, ergonomika ir vairuotojo patogumas, transmisija, variklis, aptarnavimo kaštai.
Geriausio sunkvežimio rinkimai, kuriuos organizuoja Lietuvos žurnalistų autoklubas, bus rengiami kas dvejus metus.