Primename, kad V.Putinas sakė, kad jam pabodo važinėti vokiškais limuzinais ir kad rusai pagamins tokį pat gerą, kaip „Mercedes“, tik pigiau. Užduotis iš pradžių duota Rusijos automobilių gamintojams. Bet jie ir taip vos galą su galu suduria. Todėl vėliau projektui ėmė vadovauti institutas NAMI.
Ar limuzinas (vėliau bus ir visureigis bei autobusiukas) „Aurus“ toks geras, kaip žadėjo V.Putinas, kol kas sunku pasakyti. Ar pigesnis, irgi neaišku, nes kaina dar neskelbiama (neoficialiai, bazinės komplektacijos kaina prasidės nuo 130 tūkst. EUR.
Ar jis rusiškas? V8 variklis su hibridine pavara sukurtas „Porsche engineering“, taigi vokiškas. Transmisija ir apdaila, kaip Ženevoje pasakojo „Aurus“ direktorius F.G.Hilgertas, pagaminta Rusijoje. Modeliams suteikti Kremliaus bokštų vardai: Senat, Arsenal, Komendant. Šie žodžiai pavadinime gal ir išliks, bet Rusijos „galybę ir turtus“ simbolizuojantis pavadinimas „Aurus“, panašu, taps prakeiksmu.
„Toyota“, gaminanti modelį „Auris“ ir „Lamborghini“, garsėjanti visureigiu „Urus“, dar prieš Ženevos automobilių parodą pateikė protestą dėl prekės ženklo „Aurus“. Nes jis klaidina ir primena plagiatą.
Tiesa, pretenzijas reiškia ir padangų gamintojai „Michelin“, kuriems priklauso prekinis ženklas „Taurus“.
Anot Rusijos žiniasklaidos, gresia netgi tarptautinė intelektinės nuosavybės byla, jei rusai nepakeis savo prekinio ženklo. Mažų mažiausiai, į ES rinką jie su šiuo automobiliu, neturinčiu nei istorijos, nei autoriteto rinkoje, nepateks. Bylą nagrinėja EUIPO – Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės biuras.
Pasiskelbė, kad „Aurus“ dalyvaus Le mano lenktynėse
Tačiau vieną spragą ES intelektinės nuosavybės gynyboje rusai gali rasti. Jie jau dalyvauja „Le Mano“ lenktynių serijoje ir žada važiuoti pagrindinėse Le Mano 24 val. lenktynėse bolidu „Aurus“, kuris reklamuoja rusišką prabangių automobilių ženklą.
Tiesa, „Le Mano“ serijoje važiuojantis „rusiškas“ lenktyninis automobilis kol kas yra kitaip pavadinta „Oreca“. Ši Prancūzijos kompanija gamina sportinius automobilius žiedinėms lenktynėms.
Tai dabar spręskite patys, kiek procentų rusiškų technologijų turi „Aurus“. Ir kokia propagandinė Kremliaus dalis yra šiame žaidime, kai, pasitelkusi užsienio gamintojus, Rusija bando save pateikti kaip prabangių automobilių kūrėją. Primename, „Aurus“ – tai dviejų žodžių samplaika: „Aurum“ (lot. auksas) ir Rusija.